Gjest finetrine Skrevet 14. oktober 2004 #1 Del Skrevet 14. oktober 2004 Lurer på en ting. Tok pillen som normalt, men så kastet jeg opp ca 30 min senere. Skulle jeg ha ventet med å ta pillen til neste dag? Jeg tok en ny en, men lurer på om det var lurt av meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. oktober 2004 #2 Del Skrevet 14. oktober 2004 Da skal du ta en ny ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finetrine Skrevet 14. oktober 2004 #3 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ok, takk for svar. En ting til, all den tid jeg tok nok en pille, blir det bare 2o piller igjen på brettet. En pille syklus er jo 21 dager. Hva gjør jeg på den 21 dagen? Forgriper jeg meg på neste brett eller slutter jeg med pillen på den 20 dagen og starter som normalt igjen 7 dager senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. oktober 2004 #4 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvis du har tatt en ny vil du nå mangle en p-pille på slutten av brettet, så du vil uansett komme til et punkt hvor du må hoppe over en og bruke annen prevensjon i to uker eller du kan ta en fra et nytt brett og så kaste det brettet, men det er kanskje litt sløsing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. oktober 2004 #5 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvis du har tatt en ny vil du nå mangle en p-pille på slutten av brettet' date= så du vil uansett komme til et punkt hvor du må hoppe over en og bruke annen prevensjon i to uker eller du kan ta en fra et nytt brett og så kaste det brettet, men det er kanskje litt sløsing. kommer an på hva slags piller man har, med enfase-piller er det bare å ta en pause på 7 dager og så starte på nytt. Sa hvertfall legen til meg da det samme skjedde meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. oktober 2004 #6 Del Skrevet 14. oktober 2004 Men det er da en grunn til at det er nettopp 21 og ikke 20 p-piller på et brett, jeg synes det høres merkelig ut at man bare kan hoppe over en uten problem. Det ville jeg aldri stolt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #7 Del Skrevet 14. oktober 2004 Med enfase p-piller bør man ta de 21 pillene. Jeg har alltid et brett jeg jukser med, f.eks hvis jeg vil utsette mensen. Da fortsetter jeg bare på neste brett i ønsket ant dager. Det brettet som nå er "halvbrukt" sparer jeg til neste "krise". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå