Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2002 #1 Del Skrevet 15. juli 2002 Heisann! Jeg har en veldig god idè for en liten butikk. Den skal være en slags helsekostbutikk. Jeg har masse idèer i hodet, og har startkapital. Hvordan går jeg frem? Kan jeg bare finne et lokale, flytte inn? Hvordan får jeg tak i varene mine for eks? Noen som har gjort det samme, som kan komme med noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMille Skrevet 15. juli 2002 #2 Del Skrevet 15. juli 2002 Hei! Jeg driver en buitkk, og kan kanskje gi noen råd du har bruk for! Det krever mye forarbeide før du kan starte. Det førtse du må gjøre er å kontakte eventuelle leverandører og sjekke priser og avtaler de kan gi. Du burde snakke med banken angående hjelp til budsjett, kreditt på varer osv Når dette er gjort og har gått bra hadde jeg begynt å se etter et lokale. Dette kan jo være lett eller vanskelig alt etter som hvor du vil ha butikken din. Er det i sentrum eller i kjøpesenter kan dette ta en del tid. Det lønner seg å være kresen, beliggenhet har mer å si enn man tror. En god avtale med eier/driver av lokale er viktig. Oppsigelsestid, oppussing osv Lykke til! Hvis det er noe annet du lurer på mht butikkdrift kan jeg gjerne prøve å svare hvis du vil Ü LilleMille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2002 #3 Del Skrevet 16. juli 2002 Takk for svaret. Hvordan komme i kontakt med de forskjellige leverandørene? Jeg vil jo selge mye av det vanlige helsekostbutikker selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMille Skrevet 23. juli 2002 #4 Del Skrevet 23. juli 2002 Gå i helsekostbutikker å titt på varer og brosjyrer, der vil det alltid stå navn på leverandører. Du vil sikkert også finne en del om dette på nettet. Og hvis du er heldig kan det jo hende at en ansatt i en butikk er villig til å gi deg noen telefonnummer/kontaktpersoner. Har du jobbet med dette før? Hvis ikke hhadde jeg vurdert å gjøre det en kort periode bare for å få litt "opplæring" gratis. På denne måten vil du selv kunne snakke med leverandører og de er alltid interessert i en ny kunde! Lykke til! LilleMille :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå