Gå til innhold

Svigerbror og dama inviterer seg selv med på ting! Nå har de invitert seg med på ferie med oss!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dette har skjedd ofte, er det på tide å sette foten ned, ellers kan det ende med en konflikt!

Svigerbroren og dama hans ser ut til å mangle sosiale antenner, da de er normal høflighet  ( ja en selvfølgelighet ) å spørre andre før de hiver seg med på samme tur som dere, hallo!?!

Si tydelig ifra at de kan ikke være med nå, og at dere ønsker at de heretter SPØR på forhånd om de ønsker å delta på noe. Man melder seg ikke på noe uten å spørre, som sagt. Og mannen din bør rette seg opp i ryggen, slutte å være så unnvikende og tøffel! Han må tørre å stå opp for seg selv her. Hvis ikke kommer konflikter til å oppstå garantert! Ũ være tydelig her, er det beste for både denne situasjonen og kommende situasjoner der dette problemet kan oppstå igjen. Hvis de har problemer med det, er det faktisk ikke deres feil. Så lenge dere bare nikker uten å si ifra, vil dere slite med dette problemet. Si ifra NÅ, en gang for alle!

Anonymkode: d26e4...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde definitivt tatt inn på ett hotell i stede. Om de spør hvorfor så er det jo bare å si at dere synes huset er i minste laget for så mange.

Anonymkode: 239a4...438

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) snakk med mannen og få han til å innse at han må stramme seg opp litt.

2) hvis mannen ikke reagerer ring paret selv. "Hei det er TS. Jeg ringer fordi det har visst blitt noen misforståelser her. Som dere vet skal JEG og MANNEN på ferie til sommerhuset for å slappe av BARE OSS TO. Hyggelig at dere vil være med altså, men denne gangen skal vi reise alene, punktum. Vi får heller avtale noe sammen ved en senere anledning, for denne turen er for BARE MEG OG MANNEN."

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde definitivt tatt inn på ett hotell i stede. Om de spør hvorfor så er det jo bare å si at dere synes huset er i minste laget for så mange.

så ts og mannen skal putselig måtte betale mye mer fordi de ikke tør å si ifra?

Og hva med neste gang en lignende situasjon skjer, noe det garantert kommer til å gjøre! Da skal ts og mannen gjør noe annet igjen?

Ærlig talt!

Det eneste som fungerer her er å si tydelig ifra at man SPØR før man hiver seg med på noe med andre. 

Anonymkode: d26e4...ec4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Sånne folk som denne svigerbroren høres ut til å ligne på karakteren "Ove" i serien Solsidan. Ove og kona er sterke personligheter som er slu og slesk og ikke eier skam - Det er hinsides lite gøy å oppleve slike i virkeligheten, men de fleste kjenner nok noen som er lik. Jeg gremmes til og med av å se Ove i serien. Solsidan som serie anbefales forøvrig sterkt - utrolig morsom og bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil ikke blande seg og sier vi må orde opp selv.

Ts

Anonymkode: f276b...41d

De informerer andre, men gidder ikke blande seg. For noen fine folk. De får få taushetsplikt! 

Jeg hadde sagt til folkens at dette er en ferietur for dere, kun dere to. Så får de bare bli sure. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst,  det blir for dumt å skulle sjekke inn på hotell. Dere MÅ si ifra og sette hardt mot hardt. Ellers kommer de aldri til å endre seg. Det kommer ikke til å bli bedre. Ja, det kommer til å bli dårlig stemning og kleinhet når de får høre det, men det er verdt det. Dere bestemte dere for å dra ned alene og da må de respektere det. Så enkelt er det. 

Hvis ikke mannen din kan si ifra,  så får du gjøre det. Dere kan ikke la de holde på sånn. Det er uhøflig! Ikke la de ødelegge ferien fordi han ikke har baller nok til å si ifra. 

Endret av smalls
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror vel de er konge og dronning siden de holder på som de gjør. Hadde en kompis som gjorde akkurat det samme. Inviterte seg selv med på ting og mente folk burde være glade for at han ville være på de sin fest. Ble han nektet inngang,  så var det 3 verdens krig. 

Eneste som hjelper er å si klart ifra. Ikke la de tråkke på dere og ikke føy dere etter de. Si NEI, dere kan ikke være med denne gangen, kanskje neste gang. Det må de respektere. La de bli sure. Hva så? Det går over.

Anonymkode: 3e598...9d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎02‎.‎2016 at 16.42, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at TS og mannen blir jaget fra skanse til skanse om de velger denne taktikken. Her må nok klar tale til, ellers dukker vel folket opp på hotellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hactar skrev:

Jeg ser for meg at TS og mannen blir jaget fra skanse til skanse om de velger denne taktikken. Her må nok klar tale til, ellers dukker vel folket opp på hotellet også.

"Vi har booket hotellrommet ved siden av, og gjett hva, det er dør-til-dør rom! Vi kan ha den åpen hele tiden!😈"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha høylydt sex under hele turen, og innvi hvert bidige rom i feriehuset (unntatt deres soverom, selvsagt). Da blir det nok siste gang de henger seg med.

Anonymkode: 8e0e4...93f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Meh...klarer dere ikke å si ifra, så fortjener dere å ha dem på slep og måtte betale for hotelrom. Hjelpeløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 6. februar 2016 at 16.19, AnonymBruker skrev:

Får snakke med han når han kommer hjem Kanskje vi heller sjekker inn på hotell og ikke sier et kvekk til noen!  Sure blir de uansett,  men det er jo ikke vårt problem. 

Ts

Anonymkode: f276b...41d

Dette er veldig feigt! Håper dere ikke går for det alternativet.. Sjekk gjerne inn på hotell, men gi beskjed på forhånd. Hvem vet kanskje de trekker seg?

Hvis ikke mannen din tørr å si ifra så får du gjøre det selv. Det er jo ganske enkelt: dere skal på en kjærestetur bare dere to! For å gjøre det litt enklere kan du legge på et "vi kan gjerne reise sammen neste gang". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...