Gå til innhold

Svigerbror og dama inviterer seg selv med på ting! Nå har de invitert seg med på ferie med oss!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke bare er det irriterende, men det er frekt! Det går an å spørre først, men det gjør de ikke. Bare inviterer seg selv med på ting uten å snakke med personene. De tar det som en selvfølge. Sier man nei, blir de fornærmet :snurt:

Får de snusen på det er fest, så kommer de. Uten å snakke med verten. Det er jo frekt. De inviterer seg selv de. Vi sier det er greit pga husfreden. Sier vi nei, blir det dårlig stemning og de er langsure. Men vi kan ikke alltid tenke på de. De får bare bli sure tenker jeg,  men samboer liker de (spesielt broren) blir sure. Skjønner det, men dog. 

Men vi har et stort problem! Svigerforeldre eier et ferietur i Portugal og vi er slitne. Vi har bestilt tur ned dit i begynnelsen av neste måned. For å komme oss bort og få kvalitetstid sammen. De har fått snusen på dette (sikkert fra svigerforeldre)  og sier de skal være med oss! Hva? Vi vil jo ikke det (da skal jo de bo i huset med oss og huset er ikke stort) Skjønner ikke hvorfor de må reise ned når vi skal ned? Hele meningen var å komme oss bort og få alenetid sammen. Nå skal de hive seg på, med barna på slep. 

Jeg synes vi skal si klart nei til de og forklare situasjonen  (de har ikke bestilt billetter enda) men igjen, samboer tør ikke og vil ikke lage sur stemning. Så hva gjør vi?

Anonymkode: f276b...41d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at dere vil reise alene denne gangen, men at dere kan ta en tur sammen ved en annen anledning. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt klart i fra at jeg ikke kom til å dra på ferie hvis de også har tenkt seg dit. 

Anonymkode: 6fd06...f96

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være direkte og si at dere ønsker å være der alene denne gangen og at dere helle kan være der noen dager sammen senere. Dere kan også foreslå overlapp neste gang ved at de kommer når dere har et par dager igjen, så blir det et kompromiss. Men denne gangen må dere understreke at dere skal på tur bare dere.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har lov til å ville reise på ferie alene. Det er helt sykelig at de skal være med. Normalt så snakker man om dette sammen, men ringer ikke bare opp sier når skal vi reise. Det at de skal ha med barn gjør at deres ferie blir helt annerledes enn dere hadde tenkt. Få samboer til å ta seg sammen og si i fra før de bestiller billett og de får en grunn til å bli sur. Hvis man ikke setter grenser for slike mennesker tøyer de bare strikken mer og mer. Trenger ikke være kjip mot de, men være ærlig. Vi skal være alene, fordi vi trenger det. 

Anonymkode: d0b23...4b7

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kan dere velge å si fra nå og føle ubehag noen dager. Eller dere kan reise med dem og føle ubehaget gjennom hele turen. Deres valg.

Anonymkode: fee08...74d

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig med alle her, men samboer vil ikke at de skal bli sure. Jeg avbestiller hele turen hvis de slenger seg på. Å barna er høylytt og skikkelig hyper. Altså,  kommer til å få null ro. Skulle ønske han kunne gro noen baller og si nei til de. Tror vi må ha en prat sammen igjen. 

Ts.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vært bedre å bestille tur med hotell, så dere slipper ubudne gjester. Hvis svigerforeldrene eier huset er det jo strengt tatt de som bestemmer hvem som kan bo der. Og det var nesten unngåelig at det ville komme ut at dere skulle dit.

Anonymkode: 52d8c...099

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må mennesker tåle. Skal ikke et samboerpar få lov til å dra på ferie alene? Er du sikker på at samboeren din ikke har snakket med broren og han har sagt ja til at de kan være? Det er typisk at når noen blir overkjørt så er de ikke flinke nok til å si i fra. Kan dere ikke bare si de kan dra uka etter dere fordi dere trenger litt tid alene, eller at de kan komme en dag før dere reiser hjem så dere får litt tid alene. Hvis de blir sure får dere spørre hvorfor blir dere sure? De burde ha en veldig god grunn for å bli sur for noe sånt. 

Anonymkode: d0b23...4b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp turen til svigers sitt feriehus, og bestill dere heller en romantisk tur for to til en storby som f.eks. Roma eller Paris, og vektlegg "ROMANTISK TUR FOR TO" når dere forteller om endringen av planene overfor svigerbor + dama....!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kanskje vært bedre å bestille tur med hotell, så dere slipper ubudne gjester. Hvis svigerforeldrene eier huset er det jo strengt tatt de som bestemmer hvem som kan bo der. Og det var nesten unngåelig at det ville komme ut at dere skulle dit.

Enig. Ts og fyren kan ikke forvente å få i pose og sekk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter svigerbror! Det heter svoger. 

Anonymkode: 75eda...92d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter begge deler. Noen diffrensierer til og med mellom svoger og svigerbror

Anonymkode: 2d35a...e72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De vil ikke blande seg og sier vi må orde opp selv.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren til min samboer blir vel svigerbror, mens mannen til min søster blir svoger. Men hvorfor må du henge deg opp i det? :klo: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen mennesker som mangler fullstendig antenner. De tror vi andre setter umåtelig pris på det når de ber seg selv med på ting. Jeg har måttet bli ufin et par ganger og det er ikke noe morro. 
I min familie er det folk som ber seg selv på middag, de forstår visst ikke at jeg ikke synes det er så innmari gøy og plutselig ha 4 ekstra til middag. 

Anonymkode: 8a56f...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil ikke blande seg og sier vi må orde opp selv.

Ts

Det har de jo helt rett i. Bestill hotellferie, så kan ikke familien deres flytte inn på hotellrommet. Hvis de er riktig irriterende kan de jo finne på å flytte inn på naborommet, men da trenger dere ikke omgås. Men bestiller dere reisen selv trenger dere ikke fortelle dem om det i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får snakke med han når han kommer hjem Kanskje vi heller sjekker inn på hotell og ikke sier et kvekk til noen!  Sure blir de uansett,  men det er jo ikke vårt problem. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren til min samboer blir vel svigerbror, mens mannen til min søster blir svoger. Men hvorfor må du henge deg opp i det? :klo: 

Noen bruker omvendt definisjon, og andre (som meg) bruker de om hverandre. Er ingen definert forskjell som jeg har klart å finne. Og jeg har lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...