AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 I fjor var flere av mine venner forarget over at de skulle få skattelettelser fra regjeringen. En annonserte på facebook at om det ble en eneste krone i skatteletter skulle hun donere det til flyktninger. Hundrevis av likes og mange som skulle gjøre det samme. Nylig var vi en gjeng samlet som diskuterte at det var trukket mindre skatt i januar. De fleste hadde fått 500-1000 kroner ekstra. De fleste hadde bedt lønningskontoret trekke ekstra skatt fra februar. Men dette er jo pengene dere skulle gi til flyktninger, sa jeg. Vi vil jo ikke ha baksmell, sa de. Vi gir heller penger gjennom skatten. Men å trekke ekstra skatt er jo som å gi penger til seg selv med dårlig rente, prøvde jeg meg. Nei, det ville de ikke gå med på. Du kan jo gi til flyktningene selv, hvis du har så god råd, sa de. Jamen jeg påsto aldri at jeg skulle gi mine skattelettelser til flyktninger, minnet jeg dem på, det var dere som var så for den ideen. Så dermed ble det ingen penger på flyktningene, altså. Lurer på hvor mange av de som lovet å donere bort skattelettelser som faktisk har gjort det? Anonymkode: af02d...42e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Hvis noen har fått så mye som 500-1000 per måned i skattelette skal de ha noen millioner i lønn hvert år. Og da er det evt. ikke rart de har råd til å gi bort litt. Tror nok de bare hadde for lavt skattetrekk, og da skjønner jeg jo at de vil justere det for ikke å få baksmell. Anonymkode: b1855...7a6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen har fått så mye som 500-1000 per måned i skattelette skal de ha noen millioner i lønn hvert år. Og da er det evt. ikke rart de har råd til å gi bort litt. Tror nok de bare hadde for lavt skattetrekk, og da skjønner jeg jo at de vil justere det for ikke å få baksmell. Anonymkode: b1855...7a6 De har helt vanlige lønninger, og pleier skryte av at de har vært "flinke" og fått penger tilbake på skatten. Jeg fikk også rundt 400 ekstra i januar, og tjener 400 000. De fleste har fått noe mindre skatt, men hvor mange av de som påsto de skulle gi det bort, gjør det? Blir nok det samme som når de "støtter" kreftsaken med bilde av BH'en sin og posting av kjedestatuser av ymse slag. Anonymkode: af02d...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå