Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser her inne, og i kommentarfelt på nett at ordet "sosialist" blir brukt som kjellsord. Jeg bare lurer på når det ble et kjellsord å være sosialist, og hvorfor er det sånn? For meg virker det latterlig å si "jævla sosialist" fordi jeg ikke ser det negative med å være sosialist, men tydeligvis er det et kjellsord. Men hvorfor er da ikke liberalist et kjellsord f.eks.?

Anonymkode: f61c1...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Kjell et eget ord?

• Liker 9
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Bare ignorer disse trollene som driver på slik. De har bare et svært dårlig selvbilde og det er ingen vits å ta dem alvorlig.

Skrevet
2 minutter siden, Batteri skrev:

Har Kjell et eget ord?

Seriøst? Du forstod hva jeg mente.

Skrevet
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Bare ignorer disse trollene som driver på slik. De har bare et svært dårlig selvbilde og det er ingen vits å ta dem alvorlig.

Men det er ikke bare her. Det er generelt rundt omkring. Det er en ting å mene at venstresiden har dårlig politikk, men å bruke sosialist som kjellsord er jo veldig rart. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Du forstod hva jeg mente.

😄👍

Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke bare her. Det er generelt rundt omkring. Det er en ting å mene at venstresiden har dårlig politikk, men å bruke sosialist som kjellsord er jo veldig rart. 

Det er også rart å få det påpekt at det ikke heter "kjellsord" men holde frem å bruke det samme ordet. Jeg er helt enig med deg, det er rart at visse ting skal bli skjellsord, men det er mye rart i verden. Det er mange flere eksempler der det er rart at ordet har blitt skjellsord, som f.eks "homo", "fitte" og "sosialist". Men det er dessverre slik at mennesker tar i bruk ord på denne måten når de ser ting annerledes. Hvis jeg hater rasister vil "rasist" for meg bli et skjellsord. Ord burde ha sin opprinnelige mening, og man burde bruke adjektiver for å beskrive hvordan man føler rundt det, i stedet for å ilegge ord konnotasjoner de egentlig ikke burde ha. Ordet "neger" er et godt eksempel, det er det mest beskrivende ordet for mørkhudete mennesker, i spansk betyr jo ordet svart (negro), men i dag så er dette ordet forbundet via konnotasjoner til å være dømmende, hetsende og stygt, derfor blir ikke ordet rett å bruke, til tross for den nøyaktige beskrivelsen det egentlig gir. På swahili bruker de ordet "msungo" (fullstendig usikker på skrivemåte) på hvite mennesker, det betyr "hviting", burde ikke dette være like feil å bruke som "neger"? Jo, men det er ikke det pga konnotasjonene i ordet. 

Forstår du bedre nå hvorfor ord blir skjellsord selv om betydningen av ordet burde forbli verdinøytralt? Jeg har en anelse om at spørsmålet ditt kanskje var mer retorisk ment, og kun for å uttrykke hvor dumt det er å synes at "sosialist" er et skjellsord, men jeg prøvde likevel å forklare.  

Skrevet

Kjellsord...?

Anonymkode: 85256...cdf

• Liker 2
Skrevet

Jeg omtaler megselv som "blodsosialist", takker og bukker om noen kaller meg sosialist. 

Bruker forøvrig kapitalist som skjellsord. 

Anonymkode: 3aa26...7ec

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
Den 2/6/2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

Leser her inne, og i kommentarfelt på nett at ordet "sosialist" blir brukt som kjellsord. Jeg bare lurer på når det ble et kjellsord å være sosialist, og hvorfor er det sånn? For meg virker det latterlig å si "jævla sosialist" fordi jeg ikke ser det negative med å være sosialist, men tydeligvis er det et kjellsord. Men hvorfor er da ikke liberalist et kjellsord f.eks.?

Denne klagingen høres sosialistisk ut. 

Slutt å klag på slike ting. 

Skrevet
Den 6.2.2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

En sosialist er en som gjerne vil ha pengene dine og bruke de på formål som han syns er ok. Han tar pengene dine uten å spørre og sløser gjerne bort en hel del på veien. En sosialist har også sterke meninger om hvordan du skal leve livet ditt og ordner masse lover, regler, skatter og avgifter slik at du blir tvunget til å leve slik han vil at du skal. Om du blir økonomisk ruinert eller havner i fengsel fordi du ikke innfinner deg med hva sosialisten vil driter han i. 

Sosialister er måktkåte mennesker som elsker å styre andre. Sosialisme er selvfølgelig noe forbanna dritt og det kan med rette brukes som et skjellsord. 

En liberalist ønsker ikke blande seg inn i noe av dette og vil la deg gjøre som du selv vil. Så lenge du ikke skader andre eller den slags. Om du vil åpne en søndagsåpen butikk vil liberalistene ikke bry seg om det. Sosialisten hat derimot bestemt at du skal ha hviledag og holde deg hjemme. Aller helst skal du ut å gå på ski. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå syns jeg du er nedlatende mot Kjell. Han kan mange fler ord enn det.

Anonymkode: 275a1...105

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎06‎.‎02‎.‎2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

"FrP-velger" blir vel også brukt som ett skjellsord.  

Anonymkode: a0558...a83

AnonymBruker
Skrevet
Den 6.2.2016 at 13.49, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å skrive "kjellsord" etter at det er påpekt at det er feil? 

Anonymkode: 40779...d60

AnonymBruker
Skrevet

"Sosialist" blir brukt som SKJELLSord fordi sosialisme har rasert alle samfunn det har vært prøvd i. 

Flere hundretalls millioner mennesker er blitt drept av sosialister gjennom tidene. 

Du kjenner kanskje til Stalin og Hitler? Kun to eksempler på gale sosialister. Det finnes mange flere.  

Anonymkode: 40779...d60

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...