Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min mann og jeg ønsker fler barn. 

Vi skal ut å reise til USA om 2 mnd, og skal blant annet ta båt tur til 2 av landene i Sør Amerika. Der skal vi oppholde oss ved sjøen i ca. 9 timer pr. dag (totalt 2 dager).

Jeg er nå svært usikker på det med graviditet og det å reise. Burde vi utsette prøvingen til etter vi kommer hjem?  Er liv redd for å få viruset og få et barn som er skadet. 

Da jeg har lange sykluser tror jeg at jeg vil ha maks 1 - 2 syklus før vi drar. Har nok EL om noen dager.

Hva ville du ha gjort? 

Takk for tilbakemeldingen!

Anonymkode: 5af40...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville helt klart ventet, er jo ikke lenge å vente heller... 

Skrevet

Hadde IKKE reist til land med zika hvis det var fare for at jeg var gravid!

Anonymkode: 9acf9...426

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ventet. Noen måneder har jo ikke noe å si i det store bildet liksom...

Skrevet

Jeg ville virkelig ventet ja. Det advares jo i Norge mot å reise til enkelte land i sør-amerika om man er gravid. 

Det er en unødvendig redsel å utsette seg og en risiko å utsette en baby for. Tror jeg faktisk ville ventet en stund etter jeg kom hjem også, evt. tatt kontakt med fastlege etter hjemkomst for å være helt sikker på at du og mannen ikke ble smittet før dere starter å prøve igjen. 

Vær helt sikker på at du ikke er gravid før du reiser. Blir du gravid ville jeg ha utsatt turen, eller i hvertfall de båtturene. 

Anonymkode: 5582a...093

Skrevet

Ville definitivt utsatt prøvingen. Det er jo advarsler om å reise til enkelte land nå hvis man er gravid, eller ønsker å bli det.

Anonymkode: d91ea...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...