Gå til innhold

Venninna mi tåler ikke typen min...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss kalle studie-venninnen min Lotte.

Lotte og jeg fant raskt tonen da vi begynte å studere sammen høsten 2014. Ettersom jeg er i et avstandsforhold på grunn av mine studier, har jeg ikke vært mye sosial med mine medstudenter ettersom jeg ofte har dratt hjem til typen og vennene mine hjemme de helgene jeg har hatt fri. Lotte er dermed så å si den eneste jeg har som jeg også kan snakke med/finne på ting med utenfor studiesammenheng.

Lotte og typen hennes møtte typen min, "Åge", høsten 2014. Lotte og Åge kom godt over ens. I høst var vi fire på eksamensfest sammen. Typen min ble da fin i formen og under en diskusjon, "truet" han henne med å kjøre over henne med en traktor. Dette var humoristisk ment, noe jeg skjønte. Men jeg skjønner at det kanskje ikke var like tydelig for Lotte som ikke kjenner Åge på samme plan som meg. Både jeg og Åge har derfor beklaget overfor Lotte flere ganger i ettertid. 

Denne uka er Åge på besøk hos meg igjen. Vi tenkte det ville være hyggelig å finne på noe sammen, så vi ba med Lotte og typen hennes ut. De tok med noen av sine venner også, så vi ble en liten gjeng. Åge tok seg noen øl, men ble ikke overstadig beruset eller ufyselig på noen måte. Plutselig reiser allikevel Lotte seg opp, tar med typen og bestekompisen og varsler at de drar. På en ordentlig ubehagelig måte. Det er bare bestekompisen hennes (som jeg også har en god tone med) som er høflig nok til å si hadet på en anstendig måte. 

Har fått et par meldinger i ettertid om at hun ikke tåler Åge og synes det er ubehagelig å være rundt ham. Jeg har sagt at jeg synes det er trist, men respekterer hennes syn på ting. 

Lotte er veldig "kontrollfreak" og styrer både kjæresten og bestekompisen med jernhånd (hun har blant annet bestemt at typen ikke får drikke når de er på fest slik at han kan være sjåfør). De kryper for henne Hun er veldig selvopptatt og lite åpen for at andre mener noe annet enn henne. 

Er det meg, eller overreagerer Lotte? 

Anonymkode: cbd8e...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lotte er jo hverken en god venn eller kjæreste. Hadde heller lagt litt innsats i å bli kjent med andre ålriete folk. Hvor lenge har du igjen av studiet?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lotte og jeg fant raskt tonen da vi begynte å studere sammen høsten 2014. Ettersom jeg er i et avstandsforhold på grunn av mine studier, har jeg ikke vært mye sosial med mine medstudenter ettersom jeg ofte har dratt hjem til typen og vennene mine hjemme de helgene jeg har hatt fri. Lotte er dermed så å si den eneste jeg har som jeg også kan snakke med/finne på ting med utenfor studiesammenheng.

Lotte og typen hennes møtte typen min, "Åge", høsten 2014. Lotte og Åge kom godt over ens. I høst var vi fire på eksamensfest sammen. Typen min ble da fin i formen og under en diskusjon, "truet" han henne med å kjøre over henne med en traktor. Dette var humoristisk ment, noe jeg skjønte. Men jeg skjønner at det kanskje ikke var like tydelig for Lotte som ikke kjenner Åge på samme plan som meg. Både jeg og Åge har derfor beklaget overfor Lotte flere ganger i ettertid. 

Denne uka er Åge på besøk hos meg igjen. Vi tenkte det ville være hyggelig å finne på noe sammen, så vi ba med Lotte og typen hennes ut. De tok med noen av sine venner også, så vi ble en liten gjeng. Åge tok seg noen øl, men ble ikke overstadig beruset eller ufyselig på noen måte. Plutselig reiser allikevel Lotte seg opp, tar med typen og bestekompisen og varsler at de drar. På en ordentlig ubehagelig måte. Det er bare bestekompisen hennes (som jeg også har en god tone med) som er høflig nok til å si hadet på en anstendig måte. 

Har fått et par meldinger i ettertid om at hun ikke tåler Åge og synes det er ubehagelig å være rundt ham. Jeg har sagt at jeg synes det er trist, men respekterer hennes syn på ting. 

Lotte er veldig "kontrollfreak" og styrer både kjæresten og bestekompisen med jernhånd (hun har blant annet bestemt at typen ikke får drikke når de er på fest slik at han kan være sjåfør). De kryper for henne Hun er veldig selvopptatt og lite åpen for at andre mener noe annet enn henne. 

Hun må jo få mislike hvem hun føler for. Iblant får en jo i mot folk,sånn er det bare. Og du skriver jo ikke så veldig pent om henne? Du får vel bare akseptere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at Åge er ubehagelig når han er beruset da? I disse to tilfellene Lotte har reagert har han jo vært beruset. 

Det er egentlig ganske umulig å stille seg til saken ut ifra den informasjonen du gir. Enten er det Åge som er ubehagelig, eller så er det Lotte som er problemet. Det er jo åpenbart hvilken side du tar, men er du sikker på at den er objektiv? Det kan også bare  hende at de ikke liker hverandre. Alle kan ikke like alle, og ekstra kjedelig er det jo når det er to personer du står nær. 

Jeg synes for øvrig ikke du beskriver venninnen din særlig hyggelig. Jeg ville ikke ha likt dersom en jeg så på som venn hadde snakket slikt om meg. Tenk litt på dette. 

Anonymkode: e9454...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Lotte er egentlig ingen god venn.(Jeg synes ikke hun virker som en spesielt god kjæreste heller, men det er nå så) Men jeg gjør det beste ut av situasjonen ettersom hun så å si er den eneste jeg har. Det skal forresten sies at hun har mistet to venninner bare det siste året på grunn av uoverensstemmelser... 

Og denne gangen var ikke Åge ufyselig/ubehagelig hva enn. De snakket omtrent ikke med hverandre en gang. 

Jeg er ferdig om et år, men jeg har den siste tiden merket at Lotte har gått meg mer og mer på nervene, så det er mulig jeg bør finne noe annet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke artig å ha en god venninne som er kjæreste med en fyr man hater. Jeg er en sånn venninne som misliker fyren til en av mine (tidligere) bestevenninner veldig sterkt og pga han har vi bare sporadisk kontakt i dag. Og ja, det var en konflikt som min venninne håndterte veldig dårlig og virkelig viste for seg dårlig dømmekraft og lite lederegenskaper og han seilte fri fra det og vennskapet vårt har aldri vært det samme siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende hun ser sider av Åge som du ikke ser ?  Kanskje hun føler du ikke tok henne seriøst når kjæresten din truet henne?  Du kan synes hun er selvopptatt og lite åpen, kanskje hun synes du er dørmatte som ikke stiller opp for vennene sine? Er du virkelig glad i din venn så bør du vurdere å sitte ned med henne og snakke om ting, det finnes få ting mer shitty en venninner som dumper venner for kjærester. 

Anonymkode: 8d54f...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Lotte er egentlig ingen god venn.(Jeg synes ikke hun virker som en spesielt god kjæreste heller, men det er nå så) Men jeg gjør det beste ut av situasjonen ettersom hun så å si er den eneste jeg har. Det skal forresten sies at hun har mistet to venninner bare det siste året på grunn av uoverensstemmelser... 

Og denne gangen var ikke Åge ufyselig/ubehagelig hva enn. De snakket omtrent ikke med hverandre en gang. 

Jeg er ferdig om et år, men jeg har den siste tiden merket at Lotte har gått meg mer og mer på nervene, så det er mulig jeg bør finne noe annet... 

Tja, du er vel ikke akkurat noe bedre når du er med henne kun fordi du ikke vil være alene. Jeg ser ikke hvorfor du lager et så stort problem ut av at hun ikke liker kjæresten din når du ikke engang liker henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du er vel ikke akkurat noe bedre når du er med henne kun fordi du ikke vil være alene. Jeg ser ikke hvorfor du lager et så stort problem ut av at hun ikke liker kjæresten din når du ikke engang liker henne. 

Godt poeng. :fnise:

Anonymkode: b8d02...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Lotte reagerer på dreier seg om en enkelthendelse. Én gang var typen litt ute og kjøre med en uttalelse. Og så reagerer hun så fælt og sier at hun ikke kan godta hva typen min har gjort mot henne? Jeg føler vel det hadde vært mer normalt å legge hendelsen bak seg. Som sagt så ble ikke Åge noe ufin eller gjorde noe som helst galt her om kvelden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg synes nesten det virker slik at Lotte ikke liker fulle menn? Siden kjæresten må holde seg edru og at hun reagerer så sterkt når Åge blir litt beruset. Har hun opplevd noe vondt i den forbindelse, eller er det bare slik at hun ikke er vant med berusede menn og synes det blir ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Genevieve skrev:

Jeg synes nesten det virker slik at Lotte ikke liker fulle menn? Siden kjæresten må holde seg edru og at hun reagerer så sterkt når Åge blir litt beruset. Har hun opplevd noe vondt i den forbindelse, eller er det bare slik at hun ikke er vant med berusede menn og synes det blir ubehagelig?

Du har forsåvidt et poeng der. Jeg vet ikke, annet enn at typen hennes laget et voldsomt spetakkel ved en anledning da han var full. Hun er som sagt "kontrollfreak" og tålte ikke dette. Dermed må han holde seg edru.

Når det er sagt, så presiserte Lotte i meldingen hun sendte at det ikke kommer an på mengden alkohol Åge inntar. Hun liker han bare ikke på grunn av den ene, "slervete", kommentaren. Det bør også nevnes at der og da lo Lotte av kommentaren om at Åge skulle kjøre over henne med traktor og bekreftet også dette dagen etter at det var noe hun ikke brydde seg noe mer om. Det er først nå hun drar dette på bane igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...