Gå til innhold

Når kan valpen være hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal få valp snart. Tenker det er rett tidspunkt siden jeg ikke begynner på skolen før i august, og da får god tid til å være hjemme med den før den må begynne å være litt alene. Mannen min har fleksible dager og jobber mye hjemmefra så selv når jeg er borte på dagtid blir den ikke alene.

Men jeg tenker på nå i begynnelsen, ca annen hver uke reiser vi på besøk til familie som bor 40 min kjøretur unna. Vi er da borte i ca 5 timer, inkl kjøring. De vil ikke ha hunden inne hos seg. Så da lurer jeg på hva som er best. Ha han med i bilen og lufte han ofte? At en av oss blir hjemme med han de første månedene? Hvordan ville dere løst det? 

Anonymkode: 6490b...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alenetilvenning bør startes bare noen uker etter at valpen er blitt kjent med dere og hjemmet. Da i meget korte perioder, start med sekunder, før du gradvis øker tiden. De første månedene ville jeg blitt hjemme med den, og så etter hvert tatt den med å luftet den innimellom...

På den annen side hadde jeg ikke giddi å besøke noen som sier at familien min(les: hunden) ikke er velkommen så ofte ;) Enten måtte de kommet til meg, og finni seg i at hunden bor der, ellers så hadde det blitt meget sjeldne og korte besøk herfra.... 

Anonymkode: 5968f...7c1

• Liker 1
Skrevet

Vent til hunden er godt vant til hjemmet deres, og dere. Tren den på å være alene først (gå ut i et par minutter og inn igjen, dere finner gode sider på nett med hvordan å gjøre dette). Jeg ville hatt hunden med meg i bilen, hvis dere har stort bur i bilen. Ikke så lurt når det er sprengkulde eller veldig varmt, og dere må lufte godt med vinduer og kanskje åpen bakdør. Hvis dette er mulig, så er det fint :) Mat og vann er jo en selvfølge. 

Den kan fint være alene i 5 timer når den er stor nok. For oss var dette da hunden vår var husren og ferdig med puberteten. Husker ikke alder, tiden gikk så fort for meg :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...