AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Vi skal få valp snart. Tenker det er rett tidspunkt siden jeg ikke begynner på skolen før i august, og da får god tid til å være hjemme med den før den må begynne å være litt alene. Mannen min har fleksible dager og jobber mye hjemmefra så selv når jeg er borte på dagtid blir den ikke alene. Men jeg tenker på nå i begynnelsen, ca annen hver uke reiser vi på besøk til familie som bor 40 min kjøretur unna. Vi er da borte i ca 5 timer, inkl kjøring. De vil ikke ha hunden inne hos seg. Så da lurer jeg på hva som er best. Ha han med i bilen og lufte han ofte? At en av oss blir hjemme med han de første månedene? Hvordan ville dere løst det? Anonymkode: 6490b...e97
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Alenetilvenning bør startes bare noen uker etter at valpen er blitt kjent med dere og hjemmet. Da i meget korte perioder, start med sekunder, før du gradvis øker tiden. De første månedene ville jeg blitt hjemme med den, og så etter hvert tatt den med å luftet den innimellom... På den annen side hadde jeg ikke giddi å besøke noen som sier at familien min(les: hunden) ikke er velkommen så ofte Enten måtte de kommet til meg, og finni seg i at hunden bor der, ellers så hadde det blitt meget sjeldne og korte besøk herfra.... Anonymkode: 5968f...7c1 1
Fiberhusk Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Vent til hunden er godt vant til hjemmet deres, og dere. Tren den på å være alene først (gå ut i et par minutter og inn igjen, dere finner gode sider på nett med hvordan å gjøre dette). Jeg ville hatt hunden med meg i bilen, hvis dere har stort bur i bilen. Ikke så lurt når det er sprengkulde eller veldig varmt, og dere må lufte godt med vinduer og kanskje åpen bakdør. Hvis dette er mulig, så er det fint Mat og vann er jo en selvfølge. Den kan fint være alene i 5 timer når den er stor nok. For oss var dette da hunden vår var husren og ferdig med puberteten. Husker ikke alder, tiden gikk så fort for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå