Gjest Hel Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 Er i skrivende stund 19 år men har ikke til nå hatt noe stor interesse for sminke. Har aldri hatt noe spesielt med venner så det blei aldri sånn at jeg dro på kjøpesenter med jentevennene mine og handlet sminke og eksperimenterte med farger osv, var også for sjenert for å dra aleine. Uansett (sporet litt av der), jeg ser så kjedelig og grå ut synes jeg så jeg vil gjerne prøve litt sminke men aner ikke hva som passer til meg. Jeg har veldig lys, blek hud. Tørr i enkelte områder (vet ikke om det har noe å si om hva slags type produkter jeg burde bruke). Blå grønne øyne og mørke brunt hår. Jeg virker sikkert helt tafatt og dum her men jeg vet bare ikke hvilke farger som hadde passet og hva jeg burde unngå. Legger med ett bilde så det kanskje blir lettere. http://img.photobucket.com/albums/v135/Boo...rte053Small.jpg
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2004 #2 Skrevet 14. oktober 2004 Du har ganske lik øyefarge som meg. Yndlingskajalen min er Crayon Kohl fra Lancome med farge gråblå. Den får øynene til å se enda blåere ut. (jeg bruker kajalen oppe, og bare halve nede for å unngå at øynene ser små ut).
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg foreslår at du prøver ut lilla-, grå- og brunnyanser på øyenskygge. Lilla kan være veldig lekkert til grønnaktige øyne, men det er jo mange nyanser å velge i. HM har billig sminke som du kan teste med. Maskara er viktig synes jeg, anbefaler Maybelline sky high curves. Du kan jo starte med øyepartiet - du har store fine øyne som det ser gøy ut å sminke Huden ser ren og fin ut, synes ikke det er nødvendig med foundation. Transparent pudder om du blir blank, og rouge om du føler for det. Du kan jo spørre i et parfymeri om farger, og kikke litt i blader, er ofte tips der om hvordan man legger sminken. Synes forresten det ser ut som du har kjølige farger, men ikke sikker..kanskje andre her har mer greie på det? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Rett på sak. Du trenger farge i ansiktet... kjøp derfor en fuktighetskrem med farge i. Finnes på vita. Koster rundt 40-50kr. Spør dem Du vil bli fin med brunaktige farger på øynene, grå passer også fint. Prøv gjerne en øyenskygge som er bronze-brun med litt shimmer i. NYDELIG. Og hvis du vil ha en øyenbrynspen kan du også finne sånt på vita. For å markere øyenbrynene dine litt. Pass på så du ikke oversminker dem, kan fort se rart ut. Ellers kan du teste ut lorea'l sin todelte mascara. Gir fine og tykke og lange vipper. Bare å stå foran speilet og prøve seg frem. Og Gud hvor nydelig du er, og hvor enda nydeligere du vil bli :D Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 Og kan anbefale siste Make up og hår-bladet, der var masse fine tips om hvordan man skal sminke seg, bla et øyeskyggekurs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå