Gå til innhold

Hva holder du på å lære deg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av de to trådene om:

- hva skulle du ønske at du kunne

- hva er du skikkelig god til

spør jeg hva du holder på å lære deg akkurat nå, og hvordan gjør du dette? Skole, kurs, youtube-video?

Anonymkode: fc058...b68

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Nå holder jeg på å lære meg å tegne. Vil først og fremst lære meg å skisse ting, deretter vil jeg lære å male med akvarell. Jeg har en tendens til å visualisere vonde følelser og kaos på innsiden i bilder og metaforer, og jeg har skikkelig lyst til å få dem på papir.

Har egentlig bare startet med å prøve å tegne ting jeg ser med vanlig blyant, enten det er ting eller mennesker, men jeg vurderer å kjøpe en bok eller noe.

Edit: Prøver også å lære meg å sy ting og tang med symaskin, drømmen er å sy mine egne klær slik at jeg får dem akkurat som jeg vil, men jeg får se om tålmodigheten strekker til. Om noen har en bok eller noe å anbefale så let me know :P

Endret av Raindrops
Skrevet

Induksjon og differensiallikninger. Livet er herlig 

Gjest Genevieve
Skrevet (endret)

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. Jeg er i ferd med å lykkes med det.

PS: du under her, istedet for å kamuflere innlegget som en eskorteannonse hva med å få seg en normal jobb? 

Endret av Genevieve
Skrevet

Jeg holder på å lære meg å spille gitar. Tidkrevende, men gøy :) 

Ser for meg at det tar minst ett år før jeg lærer meg hvor jeg har fingrene til en hver tid,

og til jeg ikke lenger "snubler" i strengene :fnise:

Bruker nettkurset onlinegitar.no

Dette er ett rimelig kurs (400-500 i halvåret), og jeg kan ta alt i eget tempo 

Skrevet
43 minutter siden, Raindrops skrev:

Nå holder jeg på å lære meg å tegne. Vil først og fremst lære meg å skisse ting, deretter vil jeg lære å male med akvarell. Jeg har en tendens til å visualisere vonde følelser og kaos på innsiden i bilder og metaforer, og jeg har skikkelig lyst til å få dem på papir.

Har egentlig bare startet med å prøve å tegne ting jeg ser med vanlig blyant, enten det er ting eller mennesker, men jeg vurderer å kjøpe en bok eller noe.

Edit: Prøver også å lære meg å sy ting og tang med symaskin, drømmen er å sy mine egne klær slik at jeg får dem akkurat som jeg vil, men jeg får se om tålmodigheten strekker til. Om noen har en bok eller noe å anbefale så let me know :P

Hva med å se om du finner ett nettkurs for å sy med maskin?

Ellers så kaan du jo forsøke å se hvordan dine egene klær er satt sammen og sprette opp gamle klær for mål. Det siste gjorde jeg i min ungdom, og det fungerte fint 😊

Skrevet
41 minutter siden, Genevieve skrev:

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. 

Interessant 😊

Gjest Raindrops
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å se om du finner ett nettkurs for å sy med maskin?

Ellers så kaan du jo forsøke å se hvordan dine egene klær er satt sammen og sprette opp gamle klær for mål. Det siste gjorde jeg i min ungdom, og det fungerte fint 😊

Ja, det har jeg forsåvidt gjort også, men det er en del teknikker jeg ikke klarer å lære meg bare ved å rive opp klær fra hennes og mauritz. :)

Skrevet
2 minutter siden, Raindrops skrev:

Ja, det har jeg forsåvidt gjort også, men det er en del teknikker jeg ikke klarer å lære meg bare ved å rive opp klær fra hennes og mauritz. :)

Ja, det er forståelig 😊

Lykke til med syingen din 😊

Skrevet

Det meste innen jakt, holder på å ta jegerprøven. 

Anonymkode: 5abdd...23f

Skrevet
44 minutter siden, Genevieve skrev:

Dreamweaver på skole, hvordan takle egne demoner og hvordan få inn normale rutiner i hverdagen igjen. 

Dreamweaver vanskelig?

____

Holder på med Egde Reflow på skolen, for et drittprogram. Er jo bare en beta-versjon, og tipper skolen har denne bare  fordi den er gratis og følger med øvrige adboe-program. Men, fy fasan jeg hater edge akkurat nå. (Det er layout på webside som er målet, skal til fredag ha delinnlevering av dette..... bah!) Visse i klassen lager layouten i illustrator fror så legge det i edge som bilde, og legger knapper, etc på den senere. Mistenker det ikke blir godkjent. ;)

Ellers går det jo også i de andre adobe, mest indesign og photoshop. Ilustrator er jeg ikke helt venn med, så forsøker unngå det. ;)

Skrevet

Jeg lærer norsk. (Jeg er nederlandsk). Jeg har vært på norsk kurs. Jeg leser norske bøker og se på NRK tv, men ikke alle programmene er tilgjengelig i nederland. Og jeg har en norsk kjæreste. 

Skrevet

Lærer meg selv om flora og fauna. Plantenavn og dyrkemetoder, i liten skala. Har også lyst å melde meg på et kompostkurs.

Skrevet

Jeg lærer meg å bli lykkelig.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, BritneyBitch skrev:

Jeg lærer meg å bli lykkelig.

Det er veldig viktig lærdom som du vil ha bruk for resten av ditt liv 😊

Skrevet

Lærer meg å bli en god sykepleier 

Anonymkode: 6d722...2ef

Skrevet
1 time siden, Raindrops skrev:

Anbefaler å følge med på http://tusenideer.no/ der kommer det ofte enkle DIY-prosjekter :)

Og Ninas syrom har mange gode videoer som går igjennom helt grunnleggende ting, har selv sett mye på dem for å lære meg å bruke symaskina mi! :)http://www.fiberandart.no/blog/?page_id=4093 

----

Jeg lærer meg også å sy for tiden, har sydd litt luer til ungene og enkle skjørt til datteren min, men har lyst til å sy plagg til meg selv etter hvert også! 

Gjest Raindrops
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tekola skrev:

Anbefaler å følge med på http://tusenideer.no/ der kommer det ofte enkle DIY-prosjekter :)

Og Ninas syrom har mange gode videoer som går igjennom helt grunnleggende ting, har selv sett mye på dem for å lære meg å bruke symaskina mi! :)http://www.fiberandart.no/blog/?page_id=4093 

----

Jeg lærer meg også å sy for tiden, har sydd litt luer til ungene og enkle skjørt til datteren min, men har lyst til å sy plagg til meg selv etter hvert også! 

Takk for tips!

Skrevet

Tyrkisk. Skal bo i Istanbul et par måneder pga jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...