AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Jeg har ikke følt meg komfortabel i bikini og sommerplagg siden jeg gikk opp i vekt for noen år siden. Jeg vil slanke meg 10 kg og stramme opp hele kroppen før jeg skal på ferie i august. Er helt utrent og i dårlig form. Jeg vil trene nok til at magen får antydning til synlige muskler, og rumpa og lårene blir passe faste (alt er helt slapt nå). Er 7 måneder nok tid til å få til det, uten å stresse meg i hjel? Hvordan skal jeg gå fram? Å trene på treningssenter er ikke aktuelt akkurat nå, men liker å trene hjemme og jogging, når jeg først gjør det. Anonymkode: 925f0...409
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Mente 6 måneder. TS Anonymkode: 925f0...409
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Fordelen med å være utrent og i dårlig form er at du fort vil merke fremgang 10 kilo er helt oppnåelig og en fornuftig vektnedgang. 0.5 kilo i uka er jo det som betegnes som "optimalt". Jogging er fint for forbrenning. Hva tenker du av hjemmetrening? Er det greit å jogge hos deg nå? For du må trene aktivt om du ønsker deg de tingene du beskriver. Du kan ikke pause 2 uker og så trene ei uke eller to. 3-4 ganger i uka bør du ha et "program" som både forbrenner og gir økt muskelatur som du får ved enkklest ved aktiv styrketrening. Styrketrening kan bedrives hjemme, men du vil trenge noe utstyr. Egen kroppsvekt fungerer greit en stund når man er utrent, men så må man ha mer motstand om man ønsker fast muskelatur litt raskt. Anonymkode: a1037...5b9 1
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Det viktigste er at du er i et moderat kaloriunderskudd. Men det er da essensielt at du spiser nok de dagene du trener så underskuddet ikke blir for stort for da vil du bryte ned kroppen fremfor å bygge den opp. Et fornuftig inntak er 1500 kcal uavhengig av aktivitet og så plusse på de dagene du trener. (På 1500 kcal vil du være i underskudd og gå ned i fettprosent. Du må derfor spise inn treningskaloriene de dagene du trener så ikke totalen blir under 1500). Med trening så vil du bli strammere og jogging er veldig effektivt da det brenner godt med fett og gir deg en tonet kropp. Jeg har jogget i mange år og har markert mage, men husk at det også er genetikk som spiller inn om du i det hele tatt kan få en markert mage.
Puny Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Som runforit sier, kostholdet er det viktigste her. Spesielt for å få synlige magemuskler. Du kan trene deg ihjel, men spiser du ikke riktig får du lite resultater...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå