Gå til innhold

Klokkeslett for vigsla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal de gifte dykk? Vi har tenkt på noko rundt tre, det er ikkje for seint det, er det vel? Kor lang tid tar vigsla, sånn ca? Dersom vi skal fotograferast etterpå, kor lang tid reknar de mellom vigsla og middagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss klokka 13. Vet at det er ganske tidlig, men tror det går bra :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Jeg er gift, men det er vel lov å svare likevel...

Vi hadde vielsen klokka 15. Fotograferingen tok litt lenger tid enn beregnet, og vi kom oss ikke til bordet før klokka 18.15. (I invitasjonen sto det middag kl. 17.) Vi kunne ha satt oss litt tidligere, men det var fint å ha litt tid til å snakke med gjestene før vi gikk til bords.

Vi var strålende fornøyd med bryllupet vårt, men både jeg og mannen er enige om en ting: Hvis vi skulle ha gjort dette en gang til, ville vi ha giftet oss en time tidligere. Da ville den fantastiske kvelden ha blitt en time lengre.

Skrevet

Vi har ikke bestemt tid enda, men tror det blir rundt 15.30 - 16.00.

Grunnen er at folk kommer fra andre steder og må få sjekka inn på hotellet. Vil at disse gjestene skal få tid til å pynte seg og gjøre seg klare uten å måtte stresse. Vet ikke helt innsjekkingstidspunkt på hotellet enda, så det må finnes ut.. I tillegg er det snaue tre timers kjøretur for halve gjestelisten og de skal slippe å stå opp tidlig..

Skrevet

Vi skal gifte oss kl 15.00.

Vi må dessverre til fotografen før vielsen da vi har en times kjøring hver vei til fotografen.

Skrevet

Klokken 1300. Vil ha mest mulig ut av dagen, og har få gjester som bor langt unna. Maks en times kjøring.

Skrevet

Vi hadde klokka 13, og godt var det for fotografen vår var ivrig og vi satt ikke til bords før klokka var 17......

Vi ville også ha mest mulig ut av dagen, og vi ville ha mest mulig tid på fest sammen med familien vår og alle vennene våre...

Skrevet

Vi gifter oss kl. 14:00, av samme grunn som Tex.

Vil ha mest mulig ut av dagen, og ønsker å sette oss tilbords kl. 17:00.

Ønsket også en rolig og behagelig morgen uten stress (sove lenge?) :wink:

Skrevet

Vi giftet oss kl.14:30, men hadde ikke noe valg da dette var den første vielsen i vår kirke den dagen.. Hadde jeg derimot hatt et valg, ville jeg ha giftet meg tidligere..rundt kl.13 eller noe. Jeg synes dagen ble alt for kort!!!

Skrevet

Vi skal også gifte oss klokka 15:00 :-)

Valgte dette tidspunktet, for det var det eneste som var ledig den dagen, og den dagen SKULLE vi ha!!!!! :ler:

Skrevet

Vi skal vies kl 17:00, men det e rjo litt spesielt da. Vi skal jo bare ha fest etterpå, ikke middag... Jeg ville nok hatt den tidligere om vi skulel hatt middag også...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi skal vies kl. 15.00, go regner med middagen blir servert i 17.00 - 17.30 tiden. Vi skal ikke til fotograf, for det er en ting vi har luket bort. Har en venninne som er kjempe flink til å ta bilder, og hun skal ta en del bilder av oss.

Skrevet

Vi hadde valget mellom kl 13 og kl 15 og har bestemt oss for kl 1500. For oss passet det best slik siden noen er tilreisende. Da slipper de å megastresse for å nå en "tidlig" vielse.

Skrevet
Vi hadde valget mellom kl 13 og kl 15 og har bestemt oss for kl 1500. For oss passet det best slik siden noen er tilreisende. Da slipper de å megastresse for å nå en "tidlig" vielse.

Vi valgte også klokka 15, av same grunnar. Feste kan vi jo gjere ehile natta, så gjer ikkje så mykje om sjøve ettermiddagen blir litt kortare.

Skrevet

Vi hadde vielse kl 15, noe jeg syns var i seneste laget, men det var faktisk såvidt jeg rakk det...

Stod opp kl 09, spiste frokost og dro til frisøren kl 10. Med opprulling av håret, sminke og oppsett var jeg ferdig hos frisøren kl 1435...

Så det ble et stress uten like, måtte jo hjem for å ta på kjolen, velge smykker, velge leppestift, pakke vesken, velge sko, ta brudebuketten ut av cellofanen etc. Stod i gangen hjemme da kirkeklokkene ringte kl 1501...

Skrevet
Vi hadde vielse kl 15, noe jeg syns var i seneste laget, men det var faktisk såvidt jeg rakk det...  

Stod opp kl 09, spiste frokost og dro til frisøren kl 10.  Med opprulling av håret, sminke og oppsett var jeg ferdig hos frisøren kl 1435...

Så det ble et stress uten like, måtte jo hjem for å ta på kjolen, velge smykker, velge leppestift, pakke vesken, velge sko, ta brudebuketten ut av cellofanen etc.  Stod i gangen hjemme da kirkeklokkene ringte kl 1501...

Huff da :o hørtes stress ut det. Skal være hus frisøren åtte jeg, men fikser alt der, så regner med det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...