AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Jeg er litt nysgjerrig på dette. Hvor mye tjener tannpleieren? Før og etter skatt? Ansiennitet? Iflg. utanning.no ligger begynnerlønnen til tannpleiere på 364.500kr, og topplønn ca. 420.000kr (offentlig sektor). Men jeg ser at noen tjener mye lavere... Anonymkode: 4a70a...605
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt nysgjerrig på dette. Hvor mye tjener tannpleieren? Før og etter skatt? Ansiennitet? Iflg. utanning.no ligger begynnerlønnen til tannpleiere på 364.500kr, og topplønn ca. 420.000kr (offentlig sektor). Men jeg ser at noen tjener mye lavere... Anonymkode: 4a70a...605 Mellom 17.000kr-23.000kr i måneden etter skatt. Utfordringen med å være tannpleier er å få en fulltidsstilling. Jobber du fulltid i privat sektor kan du tjene nokså godt, men de aller fleste jobber 70-80% i offentlig sektor og tjener mindre godt. Fordelen er at det ikke er turnus (med mindre du jobber privat på en døgnåpen klinikk) så man jobber gjerne 8-16 og ikke noe papirarbeid på kvelden. I England derimot tjener tannpleier godt, ikke uvanlig å tjene 26.000kr (har gjort om fra pund til nok) i måneden og det er bra. Anonymkode: 4afe9...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå