aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #21 Del Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, urenluren skrev: Jeg var litt småchubby i tenårene og fikk manualer i påskeegget av mamma. Personlig syntes jeg det var mer morsomt enn sårende, og dessuten hadde jeg ønsket meg manualer og sa ifra på forhånd at jeg ikke ville ha noe godteri(hadde bestemt meg for å bli litt sunnere). Det var neppe vondt ment fra moren din sin side, men skjønner at det kan være sårende. Hadde hun gitt deg et stort egg med alt favorittgodteriet så hadde det ikke vært så bra ettersom du hadde sagt fra om at du ville bli sunnere. Syns hun var mest støttende til ditt prosjekt om å gå ned i vekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. februar 2016 #22 Del Skrevet 5. februar 2016 Typisk mødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 5. februar 2016 #23 Del Skrevet 5. februar 2016 53 minutter siden, aghj skrev: ja, hva da?! Hvordan hadde du reagert? For åtte mnd siden fikk jeg barn nr to. Er fremdeles godt lubben. Har ikke veid så mye før, veier ti - femten kilo mer enn før graviditeten. Og på bursdagen min sist helg fikk jeg altså badevekt av min mor. Jeg takket for gaven, men er fornærmet. Hva mener hun? At det er en bra gave, eller håper hun jeg skal gå på vekta og få opp øynene? At hun syns jeg er feit, og at hun tror jeg ikke ser det selv og at hun ikke tør si det til meg? Hvis du er fornærmet, så er du fornærmet, ingenting å gjøre med det. Du sier selv at du er lubben, er du fornærmet over at hun er enig? Hun har ikke gjort dette for å fornærme deg, hun har gitt deg dette fordi hun trodde det var noe du ville ha. I tillegg synes mange at en badevekt er en vanlig ting å ha i et hjem. Hadde du fått badevekt før graviditeten din, da hadde det vært helt greit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 5. februar 2016 #24 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg hadde nok blitt skikkelig fornærmet selv! Jeg vet godt at jeg er for tung, men jeg jobber da med saken. Hadde jeg fått badevekt uten at jeg hadde ønsket det hadde jeg ikke helt visst hva jeg skulle si, men takknemlig hadde jeg ikke vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #25 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) 41 minutter siden, Margit Spat skrev: Det blir som å gi deodorant i gave til noen med svetteproblemer eller hårsjampo til noen som sliter med flass: sånt gjør man bare ikke med mindre mottakeren har gitt uttrykkelig ønske om akkurat dette. Ha ha. Ja, jeg kan gi rengjøringsartikler til henne! Pga travel jobb gjør hun ikke like mye rent som før, for det har hun ikke tid til. Har hun noen timer fri bruker hun den tiden på noe annet enn å vaske og rydde. Noe jeg forstår godt, og de har det helt fint hjemme, men ikke så skinnende rent i alle kroker slik det var før. Litt som at jeg med to små barn ikke har tid til å trene og sikkert spiser dårligere enn jeg burde pga stress og nattevåk. Så da ville det vært hensynsfullt og nyttig å gi støvmopp, våtmopp og andre ting som gjør jobben lettere/ raskere. Endret 5. februar 2016 av aghj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #26 Del Skrevet 5. februar 2016 8 minutter siden, peppermyntete skrev: Jeg hadde nok blitt skikkelig fornærmet selv! Jeg vet godt at jeg er for tung, men jeg jobber da med saken. Hadde jeg fått badevekt uten at jeg hadde ønsket det hadde jeg ikke helt visst hva jeg skulle si, men takknemlig hadde jeg ikke vært. Ja ikke sant. Man vet jo selv at man ikke akkurat har idealvekt, men det er det ingen andre som har noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #27 Del Skrevet 5. februar 2016 Virker som flere enn meg ville blitt fornærmet. Badevekt er ut, så lenge man ikke selv har ønsket det. Jeg takket for gaven, og ferdig med det. Jeg skulle ha himlet med øynene som ei her foreslo Neste gang vi treffes og det blir kake eller noe,skal jeg spise mye. Akkurat så mye som jeg har lyst på, bare på ert! Blir spennende å se hva slags kommentarer jeg får på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 5. februar 2016 #28 Del Skrevet 5. februar 2016 1 time siden, Jokkmokk skrev: Er hun gammel? Enkelte eldre mennesker kan kanskje tenke på badevekt som "praktisk ting alle hjem har", men like fullt er det jo innmari snålt. Var det bevisst er hun jo regelrett slem. Jeg synes du skal hive vekta, og hver gang hun er på besøk så serverer du masse kaker smekkfullt av kalorier og kaller det "rester igjen fra uka". Gå i trange klær, og dytt i deg et ekstra kakestykke hver gang og si at "jeg ble litt fort mett, spiste to isted nemlig". Se hvor lenge hun kan klare å holde nebb Lol. Bra taktikk Ugrei gave! Jeg ville ikke sett på det som en gave, snarere en fornærmelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #29 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg hadde blitt fornærmet og tatt et hint. At de mente jeg var for stor og burde slanke meg. Hvis de mener jeg er for stor, så si det heller enn å kjøp vekt for meg. Anonymkode: a3612...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 5. februar 2016 #30 Del Skrevet 5. februar 2016 3 timer siden, Herr Heftig skrev: Typisk mødre. Typisk noen mødre, tenker jeg vi sier Jeg hadde hvert fall aldri kjøpt badevekt til ungene mine, med mindre de ønsket seg det. TS, du bør jo bare ta det opp med moren din, i stedet for å være fornærmet. Rent praktisk er det jo kjekt med en badevekt, så kan du holde oversikt over egen vekt, og du kan veie babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. februar 2016 #31 Del Skrevet 5. februar 2016 Uavhengig av om man er tykk, tynn eller midt i mellom, man kjøper ikke vekt i gave til noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #32 Del Skrevet 5. februar 2016 Ville heller hatt medlemskort på et treningssenter. Anonymkode: beb13...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå