aghj Skrevet 5. februar 2016 #1 Del Skrevet 5. februar 2016 ja, hva da?! Hvordan hadde du reagert? For åtte mnd siden fikk jeg barn nr to. Er fremdeles godt lubben. Har ikke veid så mye før, veier ti - femten kilo mer enn før graviditeten. Og på bursdagen min sist helg fikk jeg altså badevekt av min mor. Jeg takket for gaven, men er fornærmet. Hva mener hun? At det er en bra gave, eller håper hun jeg skal gå på vekta og få opp øynene? At hun syns jeg er feit, og at hun tror jeg ikke ser det selv og at hun ikke tør si det til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Del Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, aghj skrev: ja, hva da?! Hvordan hadde du reagert? For åtte mnd siden fikk jeg barn nr to. Er fremdeles godt lubben. Har ikke veid så mye før, veier ti - femten kilo mer enn før graviditeten. Og på bursdagen min sist helg fikk jeg altså badevekt av min mor. Jeg takket for gaven, men er fornærmet. Hva mener hun? At det er en bra gave, eller håper hun jeg skal gå på vekta og få opp øynene? At hun syns jeg er feit, og at hun tror jeg ikke ser det selv og at hun ikke tør si det til meg? Jeg tenker at man ALDRI kjøper badevekt i gave- med mindre noen ber eksplisitt om det (at de ønsker det....). Det er IKKE en fin gave, hadde blitt sur ja... Anonymkode: 15195...a65 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 5. februar 2016 #3 Del Skrevet 5. februar 2016 Hahaha! Det er ille.. og av MORA di??? Herregud, Dump henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Del Skrevet 5. februar 2016 Om jeg hadde ønsket meg det, kjempefint. Om jeg i lengre tid hadde klaget over vekten min, ok. Om jeg verken hadde ønsket meg det, eller klaget på vekten, hadde jeg nok blitt litt muggen. Anonymkode: 4ca65...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 5. februar 2016 3 minutter siden, cheshirecat skrev: Hahaha! Det er ille.. og av MORA di??? Herregud, Dump henne! Kan ikke akkurat dumpe hu. Men hva hvis det ikke var noen baktanke? Vi hadde jo forsåvidt ingen badevekt.. Men badevekt kjøper man vel ikke uansett?? I hvertfall ikke til noen som er tjukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luigii Skrevet 5. februar 2016 #6 Del Skrevet 5. februar 2016 Nei men hva søren? Dumpe moren bare fordi hun ga badevekt? Herlighet... Ja, kanskje hun synes du burde gå ned i vekt, men for all del... Spør henne om hun mente det, så slipper du all denne grublingen over hva hvis og hva om! En badevekt er greit å ha. Du har jo to barn, kanskje hun mener å gi hele familien en badevekt? Ikke at man skal veie seg hver uke, men en gang i blant er jo greit. Husker når jeg var mindre, så likte jeg veldig godt å dra frem vekten under badebenken å gå på den for å se hva jeg veide Derimot var det ikke alt dette slankepresset da, så jeg tok ingen skade av å se vekta mi, ikke at den var unormal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Del Skrevet 5. februar 2016 Et øyeblikk siden, aghj skrev: Kan ikke akkurat dumpe hu. Men hva hvis det ikke var noen baktanke? Vi hadde jo forsåvidt ingen badevekt.. Men badevekt kjøper man vel ikke uansett?? I hvertfall ikke til noen som er tjukk! Det kan jo være hun gjorde det i aller beste mening, det må du som kjenner henne selv se an. Det kan hende hun har tenkt at du sikkert har lyst til å slanke deg, og at det derfor er en fin gave. Det er ikke sikkert det er ment som et hint av typen "virkelig, ta deg sammen, feiterævva" Det kan være hun bare tar for gitt at du ønsker å slanke vekk "babyvekten", siden det er slik avisene sier at "alle" gjør og stresser med. Anonymkode: 4ca65...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 5. februar 2016 #8 Del Skrevet 5. februar 2016 Med mindre du eksplisitt har ytret ønske om badevekt i gave, så synes jeg det er en merkelig ting å gi. Og ja - hadde jeg veid en del ekstra etter et svangerskap, så hadde jeg sikkert tolket det som et hint om at jeg burde følge med på vekten. Samtidig kan det jo hende hun mener at badevekt er noe "alle bør ha", og derfor kjøpte noe sånt? Du kjenner henne best... jeg hadde sikkert spurt når jeg åpnet gaven. Pleier alltid å være en baktanke. Til jul i fjor fikk jeg en ekstragave fra mamma - en jerngryte (og jeg er IKKE en som tilbringer mye tid på kjøkkenet). Fordi jeg har lite jern i kroppen, og vi burde lage mat i den. Haha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 5. februar 2016 #9 Del Skrevet 5. februar 2016 Selv om jeg ikke er lubben så hadde jeg blitt fornærmet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 5. februar 2016 #10 Del Skrevet 5. februar 2016 10 minutter siden, aghj skrev: ja, hva da?! Hvordan hadde du reagert? For åtte mnd siden fikk jeg barn nr to. Er fremdeles godt lubben. Har ikke veid så mye før, veier ti - femten kilo mer enn før graviditeten. Og på bursdagen min sist helg fikk jeg altså badevekt av min mor. Jeg takket for gaven, men er fornærmet. Hva mener hun? At det er en bra gave, eller håper hun jeg skal gå på vekta og få opp øynene? At hun syns jeg er feit, og at hun tror jeg ikke ser det selv og at hun ikke tør si det til meg? Kanskje hun er bekymret? Det er ihvertfall ikke en fin måte å få det fram på! Hun kunne jo bare tatt en samtale. Men det kan jo være at hun selv syns at det er greit å ha en badevekt, og at hun så at du ikke hadde en fra før. Du kan jo spørre henne på en rolig måte; "mamma, hvorfor kjøpte du egentlig badevekt til meg?", så må du jo være litt forberedt og åpen for svaret da.. men hun hadde sikkert ikke fæle intensjoner bak, med mindre hun er en litt frekk person.. er jo ikke noe forbrytelse å bekymre seg, om det er det hun gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 5. februar 2016 1 minutt siden, Ferny skrev: Med mindre du eksplisitt har ytret ønske om badevekt i gave, så synes jeg det er en merkelig ting å gi. Og ja - hadde jeg veid en del ekstra etter et svangerskap, så hadde jeg sikkert tolket det som et hint om at jeg burde følge med på vekten. Samtidig kan det jo hende hun mener at badevekt er noe "alle bør ha", og derfor kjøpte noe sånt? Du kjenner henne best... jeg hadde sikkert spurt når jeg åpnet gaven. Pleier alltid å være en baktanke. Til jul i fjor fikk jeg en ekstragave fra mamma - en jerngryte (og jeg er IKKE en som tilbringer mye tid på kjøkkenet). Fordi jeg har lite jern i kroppen, og vi burde lage mat i den. Haha. Er redd det er en baktanke... Hun er svært kritisk overfor tykke folk, at de må ta seg sammen, kalori inn og kalori ut osv osv. Hun har også tatt et bilde av meg bakfra hvor "fleskeræva" tydelig vistes. Magne folk på bildet , men jeg er midtpunkt. Uten tvil. Nok et hint sikkert. Men å få en jerngryte når du har lite jern i kroppen syns jeg var en hensynsfull gave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 5. februar 2016 2 minutter siden, Sasandra skrev: Kanskje hun er bekymret? Det er ihvertfall ikke en fin måte å få det fram på! Hun kunne jo bare tatt en samtale. Men det kan jo være at hun selv syns at det er greit å ha en badevekt, og at hun så at du ikke hadde en fra før. Du kan jo spørre henne på en rolig måte; "mamma, hvorfor kjøpte du egentlig badevekt til meg?", så må du jo være litt forberedt og åpen for svaret da.. men hun hadde sikkert ikke fæle intensjoner bak, med mindre hun er en litt frekk person.. er jo ikke noe forbrytelse å bekymre seg, om det er det hun gjør Litt tidlig å begynne å bekymre seg åtte mnd etter fødselen .. og jeg orker ikke spørre, redd for et nedlatende svar, og det får jeg IKKE motivasjon av. Så sånn sett burde jeg bare la det ligge... Men det er sårende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. februar 2016 #13 Del Skrevet 5. februar 2016 Badevekt er en typisk ting man gir bare til de som helt utvetydig har gitt utrykk for at de faktisk ønsker seg det. Hadde jeg fått det fra moren min ville jeg sett det som det diskret hintet det helt sikker var ment som (vet jo ikke hva TS' mor mener, men fra min mor ville det nok vært det. Det er ikke vondt ment, hun klarer bare ikke helt å la være å bry seg...), himlet litt med øynene og tenkt jaja, og bare latt det ligge. Det kommer ikke noe godt ut av å ta diskusjonen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 5. februar 2016 #14 Del Skrevet 5. februar 2016 Synes det er feigt av moren din og ikke heller komme å si til deg at du burde passe vekten og gjerne gå ned litt.. Å gi en badevekt i gave er ikke en fin måte å si det på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 5. februar 2016 #15 Del Skrevet 5. februar 2016 Det blir som å gi deodorant i gave til noen med svetteproblemer eller hårsjampo til noen som sliter med flass: sånt gjør man bare ikke med mindre mottakeren har gitt uttrykkelig ønske om akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jokkmokk Skrevet 5. februar 2016 #16 Del Skrevet 5. februar 2016 Er hun gammel? Enkelte eldre mennesker kan kanskje tenke på badevekt som "praktisk ting alle hjem har", men like fullt er det jo innmari snålt. Var det bevisst er hun jo regelrett slem. Jeg synes du skal hive vekta, og hver gang hun er på besøk så serverer du masse kaker smekkfullt av kalorier og kaller det "rester igjen fra uka". Gå i trange klær, og dytt i deg et ekstra kakestykke hver gang og si at "jeg ble litt fort mett, spiste to isted nemlig". Se hvor lenge hun kan klare å holde nebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aghj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter #17 Del Skrevet 5. februar 2016 1 minutt siden, Jokkmokk skrev: Er hun gammel? Enkelte eldre mennesker kan kanskje tenke på badevekt som "praktisk ting alle hjem har", men like fullt er det jo innmari snålt. Var det bevisst er hun jo regelrett slem. Jeg synes du skal hive vekta, og hver gang hun er på besøk så serverer du masse kaker smekkfullt av kalorier og kaller det "rester igjen fra uka". Gå i trange klær, og dytt i deg et ekstra kakestykke hver gang og si at "jeg ble litt fort mett, spiste to isted nemlig". Se hvor lenge hun kan klare å holde nebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 5. februar 2016 #18 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg var litt småchubby i tenårene og fikk manualer i påskeegget av mamma. Personlig syntes jeg det var mer morsomt enn sårende, og dessuten hadde jeg ønsket meg manualer og sa ifra på forhånd at jeg ikke ville ha noe godteri(hadde bestemt meg for å bli litt sunnere). Det var neppe vondt ment fra moren din sin side, men skjønner at det kan være sårende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 5. februar 2016 #19 Del Skrevet 5. februar 2016 42 minutter siden, aghj skrev: ja, hva da?! Hvordan hadde du reagert? For åtte mnd siden fikk jeg barn nr to. Er fremdeles godt lubben. Har ikke veid så mye før, veier ti - femten kilo mer enn før graviditeten. Og på bursdagen min sist helg fikk jeg altså badevekt av min mor. Jeg takket for gaven, men er fornærmet. Hva mener hun? At det er en bra gave, eller håper hun jeg skal gå på vekta og få opp øynene? At hun syns jeg er feit, og at hun tror jeg ikke ser det selv og at hun ikke tør si det til meg? Hadde nok blitt fornermet jeg også, spesielt om jeg ikke har ønsket meg det. Det er rett og slett litt som å kjøpe deodorant i gave, like fornermende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. februar 2016 #20 Del Skrevet 5. februar 2016 Ville vært hakket verre hadde mannen din gitt deg badevekt i bursdagsgave synes jeg (ei jeg jobber med fikk årskort på treningsenter+en nydelig kjole som var et nummer for liten i størrelsen av mannen sin..) Men ja, så lenge du ikke har ønsket deg badevekt eller har lagt ut om slankeprosjekt så synes jeg det var en skikkelig dårlig gave og jeg forstår at du er snurt på moren din. Forhåpentligvis kan det settes på ubetenksomhetskortet; at hun ikke hadde noen skjult agenda bak gaven. (du får gi henne rynkekrem og et abonnement på magasinet "vi over 60" tilbake til bursdagen hennes ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå