AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Hei! Satt inn hormonspiral i mars i fjor. Etter å ha slitt med kvalme osv en stund, tok jeg nå en graviditetstest. Den viste "gravid 3+ uker". Dette var jo som dere sikkert skjønner absolutt ikke planlagt og jeg har gått på medisiner som man virkelig ikke skal bruke som gravid. Kan man få en ultralyd for å finne ut hvor langt på vei på er? Og er det mulig å få en positiv test som ikke stemmer? Litt stressa. Anonymkode: c05a9...5c7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Satt inn hormonspiral i mars i fjor. Etter å ha slitt med kvalme osv en stund, tok jeg nå en graviditetstest. Den viste "gravid 3+ uker". Dette var jo som dere sikkert skjønner absolutt ikke planlagt og jeg har gått på medisiner som man virkelig ikke skal bruke som gravid. Kan man få en ultralyd for å finne ut hvor langt på vei på er? Og er det mulig å få en positiv test som ikke stemmer? Litt stressa. Anonymkode: c05a9...5c7 Nei, det er bare mulig om man har noen alvorlige og svært sjeldne sykdommer. Ring legen din så får du ultralyd:) Anonymkode: 972e0...0a9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Du får nok ultralyd, ring legen. Ellers er det jo greit å få gjort dette så snart som mulig, dersom de medisinene du går på gjør at fosteret har blitt alvorlig skadet og du må ta abort (eller uansett ønsker abort av ulike grunner). Anonymkode: a485c...340 1
Gjest Klaveret Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Jeg mener man uansett blir anbefalt abort når man blir gravid med hormonspiral. Var iallefall sånn for et par år siden.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Den 5. februar 2016 at 21.21, Klaveret skrev: Jeg mener man uansett blir anbefalt abort når man blir gravid med hormonspiral. Var iallefall sånn for et par år siden. Det blir nok det om jeg fortsatt kan, skal ringe legen i morgen. Håper jeg er under 12 uker... Uff, dette er helt forferdelig og jeg som egentlig ikke synes noe om abort.. Anonymkode: c05a9...5c7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Den 5. februar 2016 at 21.21, Klaveret skrev: Jeg mener man uansett blir anbefalt abort når man blir gravid med hormonspiral. Var iallefall sånn for et par år siden. Dette stemmer ikke nå lenger Anonymkode: 8c94b...611
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Den Friday, February 05, 2016 at 14.32, AnonymBruker skrev: Hei! Satt inn hormonspiral i mars i fjor. Etter å ha slitt med kvalme osv en stund, tok jeg nå en graviditetstest. Den viste "gravid 3+ uker". Dette var jo som dere sikkert skjønner absolutt ikke planlagt og jeg har gått på medisiner som man virkelig ikke skal bruke som gravid. Kan man få en ultralyd for å finne ut hvor langt på vei på er? Og er det mulig å få en positiv test som ikke stemmer? Litt stressa. Anonymkode: c05a9...5c7 Går du på medisiner som ikke er forenelig med å bli gravid, så skal du og ha kontaktlege og klare prosedyrer for fremgangsmåte dersom en slik situasjon skulle oppstå. Det er bare å ringe kontaktlegen eller fastlegen og be om hjelp. Forøvrig stusser jeg en del over at du hevder å være gravid med hormonspiral. Fordi der er ikke bare hormonpåvrikning som hemmer graviditet, men også spiralens effekt for å forhindre at egget fester seg. Altså dobbel effektprevensjonsmetode. Anonymkode: 22268...628 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du på medisiner som ikke er forenelig med å bli gravid, så skal du og ha kontaktlege og klare prosedyrer for fremgangsmåte dersom en slik situasjon skulle oppstå. Det er bare å ringe kontaktlegen eller fastlegen og be om hjelp. Forøvrig stusser jeg en del over at du hevder å være gravid med hormonspiral. Fordi der er ikke bare hormonpåvrikning som hemmer graviditet, men også spiralens effekt for å forhindre at egget fester seg. Altså dobbel effektprevensjonsmetode. Anonymkode: 22268...628 Det er da ingenting å stusse på. Ingen prevensjonsmidler er 100 % sikre, ei heller hormonspiral. Anonymkode: d908e...80a 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #9 Skrevet 8. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Går du på medisiner som ikke er forenelig med å bli gravid, så skal du og ha kontaktlege og klare prosedyrer for fremgangsmåte dersom en slik situasjon skulle oppstå. Det er bare å ringe kontaktlegen eller fastlegen og be om hjelp. Forøvrig stusser jeg en del over at du hevder å være gravid med hormonspiral. Fordi der er ikke bare hormonpåvrikning som hemmer graviditet, men også spiralens effekt for å forhindre at egget fester seg. Altså dobbel effektprevensjonsmetode. Anonymkode: 22268...628 Jeg kjenner ei som ble gravid med spiral og hun måtte føde barnet og spiralen. Den var der under hele graviditeten. Så jo, det går. Anonymkode: b83f2...07e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Går du på medisiner som ikke er forenelig med å bli gravid, så skal du og ha kontaktlege og klare prosedyrer for fremgangsmåte dersom en slik situasjon skulle oppstå. Det er bare å ringe kontaktlegen eller fastlegen og be om hjelp. Forøvrig stusser jeg en del over at du hevder å være gravid med hormonspiral. Fordi der er ikke bare hormonpåvrikning som hemmer graviditet, men også spiralens effekt for å forhindre at egget fester seg. Altså dobbel effektprevensjonsmetode. Anonymkode: 22268...628 Har ringt legen og fikk time til onsdag. Vel, med mindre spiralen har falt ut uten at jeg har merket det eller graviditetstesten er feil, så har jeg blitt gravid med hormonspiral. ts Anonymkode: c05a9...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #11 Skrevet 15. april 2016 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 833f4...8c2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Den 6.2.2016 at 0.46, AnonymBruker skrev: Går du på medisiner som ikke er forenelig med å bli gravid, så skal du og ha kontaktlege og klare prosedyrer for fremgangsmåte dersom en slik situasjon skulle oppstå. Det er bare å ringe kontaktlegen eller fastlegen og be om hjelp. Forøvrig stusser jeg en del over at du hevder å være gravid med hormonspiral. Fordi der er ikke bare hormonpåvrikning som hemmer graviditet, men også spiralens effekt for å forhindre at egget fester seg. Altså dobbel effektprevensjonsmetode. Anonymkode: 22268...628 Min søster ble det, men vet ikke om det bare var en helt vanlig spiral eller hormonspiral... spiral var det i hvert fall Anonymkode: b63da...06f
Rosa Sitron Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 Den 4.2.2016 at 14.35, AnonymBruker skrev: Nei, det er bare mulig om man har noen alvorlige og svært sjeldne sykdommer. Ring legen din så får du ultralyd:) Anonymkode: 972e0...0a9 Ehh.. Nei, det er mulig for normalt friske også. Jeg kjenner flere normalt friske som er blitt gravide med spiral.
Xavana Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Den 04.02.2016 at 21.21, Klaveret skrev: Jeg mener man uansett blir anbefalt abort når man blir gravid med hormonspiral. Var iallefall sånn for et par år siden. Nei, jeg vet om folk som har født med hormonspiral.
Xavana Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 Jeg har en venninne som tok fem gravi-tester. Hun fikk to positive og tre negative! (Hun var ikke gravid). Jeg hadde en annen venninne som ble gravid med hormonspiral. Det kunne vært en tragedie da hun gikk på mange ulike medisiner for svært alvorlige sykdommer. Mot alle odds fødte hun en mirakeljente - helt frisk :-)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Det er frsokjell på hormonspiral og kobberspiral. Har hatt min i 11 år sammenhengende uten å bli gravid. Ikke EN eneste gang, men uten... ja. Anonymkode: a9fbf...a43
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er frsokjell på hormonspiral og kobberspiral. Har hatt min i 11 år sammenhengende uten å bli gravid. Ikke EN eneste gang, men uten... ja. Anonymkode: a9fbf...a43 Det er da ingen som har sagt det ikke er forskjell på det? Men man kan bli gravid på begge. Anonymkode: be569...48d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 Den 15. april 2016 at 14.55, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 833f4...8c2 Ts her. Fikk ul for å sjekke og fosteret hadde dødd i uke 11, så ble som det ble. Hormonspiralen hadde visstnok flyttet på seg. Tatt den ut nå og satt nettopp inn P-stav og håper det er tryggere... Anonymkode: c05a9...5c7
Sharon90 Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 Huffda! Trist alt sammen, men da slapp du å ta stilling til å ta abort. Men trist. Håper virkelig at p staven fungerer bedre!! Stor klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå