AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 hvordan reagere folk når de ser politiet? eller blir snakket til av politiet? jeg blir veldig nervøs for at jeg har gjort noe gale selv om jeg er lovlydig. tror jeg har alt for mye respekt for dem, vil bli det yrke selv Anonymkode: da3f2...54e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Kommer nok veldig an på hvem som blir oppsøkt. Når jeg oppsøker kontakt med kjentfolk så vet de som regel hvorfor jeg er der, og stopper jeg noen i trafikken blir noen litt . Er også noen av de som blir . Men tror det er veldig vanlig å bli litt smånervøs med politibil bak seg o.l. For noen uker siden så satt jeg i full uniform og kjørte patruljebil fra service til stasjonen. Underveis så jeg at jeg hadde kjørt litt fort, så tenkte automatisk "ånei, håper ikke politiet er her i området ". Anonymkode: 0cc4e...44e 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer nok veldig an på hvem som blir oppsøkt. Når jeg oppsøker kontakt med kjentfolk så vet de som regel hvorfor jeg er der, og stopper jeg noen i trafikken blir noen litt . Er også noen av de som blir . Men tror det er veldig vanlig å bli litt smånervøs med politibil bak seg o.l. For noen uker siden så satt jeg i full uniform og kjørte patruljebil fra service til stasjonen. Underveis så jeg at jeg hadde kjørt litt fort, så tenkte automatisk "ånei, håper ikke politiet er her i området ". Anonymkode: 0cc4e...44e Du er politi? foreksempel hvis jeg går ute og ser politi gående mot meg blir jeg litt nervøs og vet ikke helt hvordan reagere og redd for å se mistenksom ut så det er vanlig altså og bli litt nervøs har planer om å bli politi Anonymkode: da3f2...54e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Normalt å bli litt nervøs eller småskeptisk. Men hvis du får helt panikk og løper andre veien så høres det ut som en form for sosial angst, bare mot autoriteter. Hvis politiet oppsøker deg så veit du som regel hvorfor de gjør det også. Anonymkode: 0cc4e...44e
herremann Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Ringte politiet for noen uker siden i forbindelse med en voldsepisode. Satan hvor hissige de 2 betjentene var. Helt villt. Kjefter, brøler. Huff
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Normalt å bli litt nervøs eller småskeptisk. Men hvis du får helt panikk og løper andre veien så høres det ut som en form for sosial angst, bare mot autoriteter. Hvis politiet oppsøker deg så veit du som regel hvorfor de gjør det også. Anonymkode: 0cc4e...44e løper ikke fra politiet nei har aldri vært i en situasjon der politiet har oppsøkt meg eller snakket med meg. tenker bare hvis jeg foreksempel går i byen og ser 2 politibetjenter komme gående mot meg. kan det bare være fordi jeg har utrolig mye respekt for de? er det et problem hvis jeg vil bli politi selv? Anonymkode: da3f2...54e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har sykt mye respekt for autoriteter selv. Blir alltid flau og redd for at jeg har gjort noe galt... Men det ble heldigvis litt bedre etter å ha vært sammen med en som var politi i et par år. Selv om man selvsagt vet det er det jo greit å gang på gang få bekreftet at de er jo bare "vanlige folk" slik som oss selv. Anonymkode: 20d4d...4f2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sykt mye respekt for autoriteter selv. Blir alltid flau og redd for at jeg har gjort noe galt... Men det ble heldigvis litt bedre etter å ha vært sammen med en som var politi i et par år. Selv om man selvsagt vet det er det jo greit å gang på gang få bekreftet at de er jo bare "vanlige folk" slik som oss selv. Anonymkode: 20d4d...4f2 ble det bedre av at du var sammen med en politibetjent? hvordan traff du han/hun kan det være til hinder for å bli politi og ha utrolig mye respekt for autoriteter? Anonymkode: da3f2...54e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Det er vel og bra å ha respekt for politi. Tror ikke at det vil være et problem i seg selv hvis du ønsker å bli politi. Skrekken forsvinner uansett kort tid etter du har fått på deg uniformen selv og blir kjent med de du jobber med. Vi er ikke noe mer spesielle enn alle andre der ute.. Anonymkode: 0cc4e...44e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Politi er akkurat som vanlige folk men går inn i ei rolle når man har på uniform. De er vanlige mennesker. Ikke pris de for høyt Hilsen phs student Anonymkode: cb1e8...5d4 1
Alja Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer nok veldig an på hvem som blir oppsøkt. Når jeg oppsøker kontakt med kjentfolk så vet de som regel hvorfor jeg er der, og stopper jeg noen i trafikken blir noen litt . Er også noen av de som blir . Men tror det er veldig vanlig å bli litt smånervøs med politibil bak seg o.l. For noen uker siden så satt jeg i full uniform og kjørte patruljebil fra service til stasjonen. Underveis så jeg at jeg hadde kjørt litt fort, så tenkte automatisk "ånei, håper ikke politiet er her i området ". Anonymkode: 0cc4e...44e Pm meg ;-)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Det spørs litt på måten det gjøres. Jeg har blitt oppsøkt av politi på byen , da kom de tuslende bort å lurte på om alt var bra og hva vi gjorde. De spurte på en nysgjerrig, hyggelig måte og ikke en dømmende og sint måte. Har også blitt stoppet av politibil en gang jeg var på vei til eksen på kvelden. Gikk i joggebukse/pysj, ustelt, og hadde med fastfood/nattmat. Da de rullet bort til meg var de mistenksomme med en gang, tonefallet deres respektløst, fant noe mistenkelig i alt jeg sa "du har litt store pupiller" "ja det er mørkt, jeg har ikke på meg kontaktlinser, har dårlig syn, tilfeldighet" "er det så vanlig å få lyst på mat så sent da? " "eh ja?" etterhvert så måtte jeg holde en liten leksjon for de og krevde en rasjonell forklaring på deres mistenkelighet, de sa at det var fordi jeg gikk dårlig (shabby) kledd. Da måtte jeg påpeke at man er ikke nødvendigvis kriminell fordi man går shabby kledd, og om man hadde vært kriminell fortjener man fortsatt å bli behandlet med respekt og medmeneskeighet. Desverre ser jeg sjeldent de hyggelige politiene , men mye av de maktsyke og dømmende, så jeg har en tendens til å gå raskt forbi om jeg ser noen siden de får meg til å føle ubehag, at de dømmer meg og alle andre. Anonymkode: 7a96b...f32 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 5. februar 2016 #13 Skrevet 5. februar 2016 Når jeg ser politi blir jeg litt som Mr. Bean Jeg blir nervøs, men blir også spent. Får også følelsen av at de vil ta meg, selvom de ikke har noen grunn. Har utrolig lyst til å bli polit selv, virker som en spennende jobb, men har dessverre ikke kroppen til det
Fiberhusk Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Var livredd politiet, helt til jeg begynte å jobbe med de. Nå er politiangsten litt mindre intens Aldri gjort noe galt, men var alltid overbevist om at de skulle ta meg for noe bare jeg så et blått lys. Aner ikke hvorfor, litt flaut 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #15 Skrevet 5. februar 2016 De siste par årene har vi(jeg og sambo) blitt kontaktet av politiet flere ganger. De fleste av gangene så skinner mistenksomhet og respektløshet igjennom. Jeg er lærer og samboeren min er sykepleier, vi har en baby på 7 mnd og bor i en villa i utkanten av en storby. Ett av møtene handlet om at samboeren var siste person som så en bruker i live. De snakket til han som om han hadde drept personen. (Personen ble funnet død i egen hage, 85+ og trolig hjertet som stoppet). En annen gang ringte en etterforsker på å ville inn for å spane på nabohuset. Helt greit, men med to etterforskere med skoene på oppi senga vår med kikkerter og kamera ut vinduet ser jeg på som litt respektløst, kunne minst ha tatt av seg på beina. Vi fikk selvsagt ikke vite noe om hva som skjedde, men som nærmeste nabo kunne vi tenkt oss å vite omtrent hva det gjaldt (var det narko eller menneskehandel eller tyveri eller...man undres selvsagt litt). Sist ringte de på halv ett om natta og nærmes brøt seg forbi sambo fordi "en stjålet telefon befant seg i huset". Og "hvem hadde vært på byen og drevet lommetyverier???". Sambo prøvde å forklare at det ikke fantes noen i huset som hadde vært på byen, vi var begge hjemme med en baby med kolikk og det eldre ekteparet på 70+ var heller ikke så mistenkelige. De fant mobilen i hagen vår. Opplevde de som at vi var uskyldige var utenkelig... Anonymkode: 94983...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #16 Skrevet 5. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: løper ikke fra politiet nei har aldri vært i en situasjon der politiet har oppsøkt meg eller snakket med meg. tenker bare hvis jeg foreksempel går i byen og ser 2 politibetjenter komme gående mot meg. kan det bare være fordi jeg har utrolig mye respekt for de? er det et problem hvis jeg vil bli politi selv? Anonymkode: da3f2...54e Jeg har blitt oppsøkt av politiet selv, men gjorde ikke noe som var galt. Jeg var litt nervøs fordi jeg var redd for at de skulle tro jeg gjorde noe galt, men det trodde de altså ikke. Akkurat disse jeg møtte på var litt spesielle og ikke så høflige eller hyggelige. Man kan faktisk være veldig hyggelig selv om man har på seg en politiuniform, men noen tror tydeligvis at fordi de har det må de være stive og morske. Kanskje de er redd for å fremstå som useriøse o.l og at de derfor tar på denne "masken" på jobb. Dette var vel en måned før jeg møtte min mann som altså er politi. Han er virkelig en flott mann og har respekt for alle. Han er også fortsatt seg selv i uniform, noe jeg synes er viktig. Jeg er helsepersonell, så det kan være mye derfor jeg synes det er viktig å være høflig og imøtekommende også i uniform. Da jeg var yngre synes jeg det var veldig vanskelig å fylle rollen med at jeg faktisk måtte være en autoritet og i stor grad bestemme over andre mennesker, men nå når jeg er voksen faller det naturlig for meg og jeg trenger dermed ikke være andre enn meg selv på jobb. Så prøv å være deg selv på jobb Jeg tror du kommer lengst med det. Anonymkode: 59924...820 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #17 Skrevet 5. februar 2016 18 minutter siden, Fiberhusk skrev: Var livredd politiet, helt til jeg begynte å jobbe med de. Nå er politiangsten litt mindre intens Aldri gjort noe galt, men var alltid overbevist om at de skulle ta meg for noe bare jeg så et blått lys. Aner ikke hvorfor, litt flaut hva er det du gjør da? siden du jobber sammen med de? sivil? Anonymkode: da3f2...54e
Fiberhusk Skrevet 5. februar 2016 #18 Skrevet 5. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva er det du gjør da? siden du jobber sammen med de? sivil? Anonymkode: da3f2...54e Det har veldig lite med saken å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #20 Skrevet 5. februar 2016 9 minutter siden, Fiberhusk skrev: Det har veldig lite med saken å gjøre vet det men ble nyserrig nå ser på andre jobb muligheter også Anonymkode: da3f2...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå