AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Jeg lurer på hva dette kommer av for dette er ganske mye. Vi snakker 3-400 gram. Jeg vet at man forbrenner selv når man sover men dette er jo ganske mye. Anonymkode: 9d191...c9d
King in the North Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Man mister ganske mye væske i løpet av en natt. Man svetter, utånder mye fra munn feks mm. Enkelt og greit. 1
Mann 42 Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 (endret) Noe av det er væsketap gjennom svette og gjennom pusten. Du trenger ca halvannen liter vann i døgnet for å erstate det som går tapt gjennom svette, utåndig og urin. I gjennomsnitt 62 gram i timen. Og noe er selvsagt forbrenning. Hbis jeg skal bruke meg selv som eksempel, så har jeg, iflg tabeller over hvilestoffskifte et hvilestofskifte på ca 2600 kalorier i døgnet. Det er altså hvs jeg er helt stille i 24 timer. Noe som igjen betyr at jeg forbrenner i overkant av 100 kalorier i timen bare for å holde kroppen i gang. Så, i løpet av 8 timer i senga skulle jeg forbrenne noe slikt som 867 kalorier. En halv kilo kroppsvett er 3700 kalorier, noe som betyr at gitt at det du forbrenner er fett, så skulle du forbrenne ca 100 gram i løpet av natta. Hvis du er meg. Og det er det MINSTE vekttapet pga forbrenning som det er mulig å ha, siden fett er det mest energitette vevet i kroppen. Så, hvis man gjør matematikken, så er det ganske rimelig at du er 3-400 gram lettere om morgenen enn om kvelden. Endret 5. februar 2016 av Mann 42 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 8 minutter siden, Mann 42 skrev: Noe av det er væsketap gjennom svette og gjennom pusten. Du trenger ca halvannen liter vann i døgnet for å erstate det som går tapt gjennom svette, utåndig og urin. I gjennomsnitt 62 gram i timen. Og noe er selvsagt forbrenning. Hbis jeg skal bruke meg selv som eksempel, så har jeg, iflg tabeller over hvilestoffskifte et hvilestofskifte på ca 2600 kalorier i døgnet. Det er altså hvs jeg er helt stille i 24 timer. Noe som igjen betyr at jeg forbrenner i overkant av 100 kalorier i timen bare for å holde kroppen i gang. Så, i løpet av 8 timer i senga skulle jeg forbrenne noe slikt som 867 kalorier. En halv kilo kroppsvett er 3700 kalorier, noe som betyr at gitt at det du forbrenner er fett, så skulle du forbrenne ca 100 gram i løpet av natta. Hvis du er meg. Og det er det MINSTE vekttapet pga forbrenning som det er mulig å ha, siden fett er det mest energitette vevet i kroppen. Så, hvis man gjør matematikken, så er det ganske rimelig at du er 3-400 gram lettere om morgenen enn om kvelden. Tusen takk for svært utfyllende svar. Anonymkode: 9d191...c9d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Det er sikkert all prompen. Anonymkode: ce609...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå