Gå til innhold

Lydopptak til bruk i studier, hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, har flere ganger tenkt at jeg skulle hatt en måte å lært fagstoffet alternativt.

Hvis jeg leser inn deler jeg synes er viktige, og hvert lydopptak blir navnsatt temaet. 

Hvordan gjør jeg det, og hvordan hører jeg på dem? Jeg har en mobil, men finnes det ikke en alternativ? For den (iphone) viser bare lydopptak i et medfulgt program, synes det ser uoversiktlig ut. I tillegg har jeg ikke ørepropper/hodetelefoner til å høre på dette. 

Tips? Også hvordan bruke mobilen som hjelp, om det er det som er vanlig :)

Anonymkode: 3c2b9...f7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student, har flere ganger tenkt at jeg skulle hatt en måte å lært fagstoffet alternativt.

Hvis jeg leser inn deler jeg synes er viktige, og hvert lydopptak blir navnsatt temaet. 

Hvordan gjør jeg det, og hvordan hører jeg på dem? Jeg har en mobil, men finnes det ikke en alternativ? For den (iphone) viser bare lydopptak i et medfulgt program, synes det ser uoversiktlig ut. I tillegg har jeg ikke ørepropper/hodetelefoner til å høre på dette. 

Tips? Også hvordan bruke mobilen som hjelp, om det er det som er vanlig :)

Anonymkode: 3c2b9...f7a

Dersom jeg var det så ville jeg kjøpt denne:

http://www.rode.com/microphones/ixy 

Den lager veldig veldig god lyd, du kan navgi alle kuttene du gjør og det beste av alt er at du kan enten laste ned lyden via safari (ved å få en egen adresse) eller droppe den rett på dropboks. I tillegg så er det også et enkelt lydredigeringsprogram som følger med. Det finnes noe som koster mye mer, men kjøper du denne så skal jeg garantere at du blir fornøyd. Jeg har en slik en selv og den bruker jeg ikke bare til lydopptak av foredrag, men også lydopptak til andre ting. :-) 

Anonymkode: b14f9...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...