AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Del Skrevet 5. februar 2016 Har noen opplevd å ha dette? Har hatt det i 2 uker nå, med 3 timer søvn hver natt. Klør til jeg får STORE blemmer og sliter om dagen også med kløe. Har smørt alt jeg har i huset og tatt piller men ingenting hjelper!! Har noen hatt det? Kan man bli satt igang før tiden når man har det, får nesten ikke NOE søvn og klør seg ihjel? Er 36 (inne i uke 37) uker på vei. Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. februar 2016 #2 Del Skrevet 5. februar 2016 Har du vært hos legen? Han kan kanskje gi deg noe sterkere som kan lindre kløen? Jeg fikk slik kløe på hele kroppen etter fødselen og du har min dypeste medfølelse, det er helt j**vlig! For meg hjalp det litt med kalde dusjer og jeg vet mange synes det er godt med alovera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Del Skrevet 5. februar 2016 13 minutter siden, Beccy87 skrev: Har du vært hos legen? Han kan kanskje gi deg noe sterkere som kan lindre kløen? Jeg fikk slik kløe på hele kroppen etter fødselen og du har min dypeste medfølelse, det er helt j**vlig! For meg hjalp det litt med kalde dusjer og jeg vet mange synes det er godt med alovera. Ja men legen var lite hjelpsom :/ jeg dusjer og dusjer, smører med olje og krem som Blandt annet aloevera. Det er HELT grusomt!! :o Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finngirl Skrevet 5. februar 2016 #4 Del Skrevet 5. februar 2016 Hva med allergitabletter, kan de hjelpe? Er gravid selv og får iblant elveblest. Har fått grønt lys av legen til å ta en når det er på sitt verste, og det hjelper veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Del Skrevet 5. februar 2016 3 minutter siden, Finngirl skrev: Hva med allergitabletter, kan de hjelpe? Er gravid selv og får iblant elveblest. Har fått grønt lys av legen til å ta en når det er på sitt verste, og det hjelper veldig. Hvilken allergitabletter anbefaler du da? Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finngirl Skrevet 5. februar 2016 #6 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg er ikke lege, så tør ikke anbefale noen spesifikke Ikke sikkert at det vil hjelpe i ditt tilfelle heller, jeg kan ikke noe om den typen kløe. Men de jeg tar heter Areius (resept) eller vanlige Zyrtec (ikke resept). Sistnevnte står som trygg på https://www.tryggmammamedisin.no/. Men som sagt, alltid best å høre med legen også Lykke til, kløe er forferdelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Del Skrevet 5. februar 2016 Burde jeg ringe føden å høre?? Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 5. februar 2016 #8 Del Skrevet 5. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde jeg ringe føden å høre?? Anonymkode: dd165...a3e Eureka! Selvsagt ringer du føden i stedet for å spørre her inne. Du går vel til oppfølging med blodprøver og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. februar 2016 #9 Del Skrevet 5. februar 2016 Hallo, tar ikke legen deg seriøst med noe såpass alvorlig så oppsøker du annet helsepersonell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Del Skrevet 5. februar 2016 24 minutter siden, Magnifiq skrev: Eureka! Selvsagt ringer du føden i stedet for å spørre her inne. Du går vel til oppfølging med blodprøver og slikt? 19 minutter siden, Silfen skrev: Hallo, tar ikke legen deg seriøst med noe såpass alvorlig så oppsøker du annet helsepersonell! Nopp, legen tok verken det eller svangerskapsdepresjonen min seriøst, så her sitter jeg enda da.. Ringte føden men de ba meg dra til legen, og det nekter jeg. Jordmor også sa at jeg skulle dra til legen på kontroll igår. Hadde allerede time hos legen igår, men ingen hjelp å få bortsett fra allergi tabletter. Så, jeg ANER ikke hva jeg gjør da dette begynner å bli helt j**lig for å være ærlig. Orker ingen ting lenger. Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 5. februar 2016 #11 Del Skrevet 5. februar 2016 Hva med å gå til lege privat? Hva sa de når du sa at legen ikke tar det alvorlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Del Skrevet 5. februar 2016 Hydrokortison hjelper, men vet ikke om du kan bruke det om du er gravid. Tror heller ikke det skal brukes om du har åpne sår/blemmer. Hør med legen din! Anonymkode: b82a0...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. februar 2016 #13 Del Skrevet 5. februar 2016 Du må ta leverprøver og følge dette opp. Så da går du privat, til legevakt eller hva som helst. Du har et ansvar her selv også, så selv om det er tungt så må du stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #14 Del Skrevet 5. februar 2016 1 minutt siden, Magnifiq skrev: Hva med å gå til lege privat? Hva sa de når du sa at legen ikke tar det alvorlig? De sa bare " vi får ikke gjort stort mer enn legen".. Får tenke på det med privat lege, men får se. Jeg vil ikke betale meg til å bli tatt på alvor egentlig.. Anonymkode: dd165...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. februar 2016 #15 Del Skrevet 5. februar 2016 Men du vil kanskje betale for deg for å forsikre deg om at babyen din har det bra? Ærlig talt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #16 Del Skrevet 5. februar 2016 31 minutter siden, Silfen skrev: Men du vil kanskje betale for deg for å forsikre deg om at babyen din har det bra? Ærlig talt. Unnskyld meg? Jeg var å så til babyen på sykehuset på tirsdag på CTG og ultralyd og hadde kontroll igår?? Det er ikke noe med babyen, men det er JEG som klør. Selvfølgelig så ville jeg betalt hadde det vært for barnet mitt. Det der var unødvendig av deg uten å vite hva som foregår. Anonymkode: dd165...a3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. februar 2016 #17 Del Skrevet 5. februar 2016 Du vet at leververdier som stiger hos deg også vil gå ut over barnet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #18 Del Skrevet 5. februar 2016 16 minutter siden, Silfen skrev: Du vet at leververdier som stiger hos deg også vil gå ut over barnet ditt? Men for Guds skyld, hvis du leser ett hakk lenger opp så ser du hva jeg skrev. Jeg har vært å sjekket på babyen min. Tatt blodprøver for å sjekke og alt var fint. Jeg synes ikke noe om at du skal sitte å diskutere noe du ikke vet NOE om. Anonymkode: dd165...a3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyOne Skrevet 5. februar 2016 #19 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg er førstegangsgravid og har fått den jævelige diagnosen PUPPP. Heldigvis går det over når jenta mi er født:) Jeg fikk begynnende utslett i ca uke 17. Sov også bare 3-4 timer pr natt og sved og klød noe inne h.....ble etter en sykemelding henvist til hudpoliklinikk av fastlegen. Jeg er nå i uke 31. Får lysbehandling 2-3 ganger pr uke (gratis fordi det er svangerskapsrelatert!!!) og bruker kortison 2 ganger pr uke. INGEN kremer, salver eller aerius allergitabletter virket på meg. men nå er utslettet under kontroll. Så be om å bli henvist til hudpoliklinikk du. Jeg måtte ta en biopsi, altså di skar av litt av utslettet og sendte til LAB før jeg fikk diagnosen. Lykke til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finngirl Skrevet 5. februar 2016 #20 Del Skrevet 5. februar 2016 Så bra du fikk hjelp (du over)! Føler iblant at noen leger trenger en dytt for å skrive henvisning videre. Jeg måtte insistere på henvisning til urolog etter å ha vært på tre bomturer hos fastlege. Fastlege var tvilsom til å sende videre, men urolog løste jo alt håper du kan få henvisning videre, TS. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå