AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Lurer på hvordan takler dere når huskatten klorer på barna, enten provosert eller ved uhell? Sitter litt med denne problemstillinge og vet ikke om vi gjør det riktige... Har 2 katter og en 5 åring. Hun har vokst opp med de og er vant med de. Vi har forklart til hun åat hun må være forsiktig, ikke dra på pelsen og la de være i fred hvis de sover, osv. Hun har skjønt det og er forsåvidt glad i de men alikevel så skjer det at en av de klører henne, mest ved uhell når hun leker med de. Hun blir sinna og lei seg. Ene katten er nervøs av seg og tåler lite bråk. HAN er litt mer uforutsigbar, kan klore oss om vi kommer forbi han hvis han sover ved sengekanten. Vi prøver å ikke gjør så stor av det, masse kos og blåsing og sier at det er best å la katten være i fred eller at det kan skje hvis du leker med de. Det er uhell. Vi kjefter ikke på kattene. Er det det beste tilnærmingsmåte? ?? Greit med noe erfaringer der ute 😮😮😼😸 Anonymkode: c9a95...f4f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Har ikke svar på spørsmålene. Men råder til stivkrampesprøyte for sikkerhets skyld Anonymkode: 350a0...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Ville ikke hatt så ustabile katter i nærheten av barn. Klor på arm kan i verste fall bli et stygt arr, men det er sjelden. Verre er det med klor i øyet. Anonymkode: aac38...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Masse kos og blåsing er jo å gjøre mye ut av det da. Om de ikke kan leke sammen uten at ungen blir klort, så egner ikke ungen seg til å leke med de. Og da lærer dere den å la kattene være i fred. Anonymkode: 71153...a00 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Har en 5 åring jeg også,og her skal katten være i fred om den sover,gjemmer seg eller går fra oss. Viktig å være streng på dette synes jeg,er alt for mange som lar dyrene være et leketøy for barna! Om katten klorer, får den ikke kjeft, men jeg trøster 5 åringen,og forklarer at sånn er kattene- de bruker klørne til både lek,og angrep. Anonymkode: e7e18...719 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Min erfaring er at det stort sett alltid er barna som har gjort noe når dyrene reagerer. Nå har dere allerede en ustabil katt, så det kan vel hende den klorer uprovosert sett fra deres og barnets side, mens for katten har den krysset grensene. Jeg ville dermed ikke trøstet, blåst på og kost, jeg ville gitt barnet streng beskjed om at da har du vært for pågående for katten. Han liker å være i fred, da må vi la han være i fred. Og det er ikke uhell når barnet har lekt med kattene, da har barnet gjort noe som gjør at kattene reagerer. Anonymkode: 0b1f0...6af 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Ts her.... takknemlig for svar. Virker som vi gjør det riktige. Er streng med ene katten, sier til dattera at den må være i fred og la han komme til hun isteden når han er kjælen. Det hører hun ikne på hele tiden selvfølgelig og når det skulle bli kloring, da kan vi si at la katten være o fred, han er redd han kan klore.... åååå... de kan være så søte sammen mens andee ganger er det som å ha 3 små barn med søsken krangler lol 👱😻 Anonymkode: c9a95...f4f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Da får du starte å skille litt bedre, og lage steder kattene kan være fred i som hun ikke slipper til. Siden hun ikke klarer å la de være i fred. Som steder å krype under, eller inni, sett opp en grind i en døråpning kattene kan hoppe over men ikke ungen komme inn, klorestativ med hylle i høyden utenfor rekkevidde etc. Og så får du oppdra ungen til å la de være i fred. Blir hun klort, så får du si at det er sånn det går når hun plager de, og ikke lage en masse kos og blåsing og styr av det slik som du gjør nå. Anonymkode: 71153...a00 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå