meg20 Skrevet 13. oktober 2004 #1 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er lei den tynne halv lange slitte tørre livløse håret mitt... jeg har ikke en sveis... jeg har kjedelig "gardinsveis" - Midtskill og håret ofte bak ørene... ÅHH... hva kan jeg gjøre med håret?? jeg har blondt bleket hår... har lyst på TYKKERE hår med effekter i håret som f.eks masse lysebrune striper.. men det er så SINNSYKT dyrt å dra til frisøren.. jeg vil ha extensions... eller helst løshår som man evt kan feste selv hjemme.. jeg har vært litt forsiktig å gjøre noe med håret fordi jeg er kraftig og er REDD for å gjøre noe med håret som får meg til å se ENDA større ut.. Mamma tok extensions om det kostet 4-5000,- kr... husker ikke hvor mange det var.. Noen som vet om hvor man kan få tak i løshår eller noen som har tips til meg?
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #2 Skrevet 13. oktober 2004 Selv om det koster litt vil jeg anbefale å gå til frisøren å få extensions. Når det kun er for å få volum (ikke forlengelse) trenger du ikke så mange, så da koster det ikke fryktelig mye heller. Jeg har selv i ny og ne fått satt inn 25 stk av typen Great Lengths. Da har jeg betalt rundt 1500 kr, og det synes jeg har vært vel verdt pengene for å få hår som ser fyldigere (og naturlig) ut i 3-6 mnd.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #3 Skrevet 13. oktober 2004 Sorry at jeg blander meg inn i tråden den, men jeg bare lurer på om det går ann å bruke krølltang på det "nye" håret?
meg20 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2004 Når det kun er for å få volum (ikke forlengelse) trenger du ikke så mange Hmm.. ja jeg vil ha mer volum i håret rett og slett.. vil IKKE ha lengre hår... Da skal jeg sjekke ut med noen frisørsalonger..
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #5 Skrevet 13. oktober 2004 Jo lengre hår, jo mindre volum. Håret mitt ser mye bedre ut når det er kort. Har du håret oppklipt, så kan er det fint å ikke ha det bak ørene (mens lik lengde gjerne gir litt hippie-look)
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 Prøv å klippe det opp og klippe det kortere ja, det er nok ikke så dumt. Har også en følelse av at man får "tynnere" hår jo lysere det er, har noe med effekten å gjøre. Jeg synes ihvertfall at blekede blondiner ofte ser ut til å ha mer pistrete hår enn andre. Styling og hvordan du legger håret har også utrolig mye å si. Jeg vil anbefale deg å gå til en frisør og be om råd, de er utdannet til å hjelpe folk med akkurat dette. Har hørt flere som rett og slett ber frisøren gjøre hva han/hun vil - og det så og si alltid opp veldig bra. Riktignok bør du jo si litt om hva slags type person du er, passer liksom ikke bra med en radikal frisyre på et konservativt menneske Masse lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Prøv å klippe det opp og klippe det kortere ja, det er nok ikke så dumt. Har også en følelse av at man får "tynnere" hår jo lysere det er, har noe med effekten å gjøre. Jeg synes ihvertfall at blekede blondiner ofte ser ut til å ha mer pistrete hår enn andre. Styling og hvordan du legger håret har også utrolig mye å si. Jeg vil anbefale deg å gå til en frisør og be om råd, de er utdannet til å hjelpe folk med akkurat dette. Har hørt flere som rett og slett ber frisøren gjøre hva han/hun vil - og det så og si alltid opp veldig bra. Riktignok bør du jo si litt om hva slags type person du er, passer liksom ikke bra med en radikal frisyre på et konservativt menneske Masse lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #8 Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Er det noen her som kan anbefale en en god salong som er ekspert på dette, her i Oslo? Jeg har mistet 50% av mitt opprinnelig hår, så det ville blitt dreams comes true med tykkere hår Men vil det se unaturlig ut siden hodebunnen min synes veldig pga hårtapet? Vil "knutene" gjemmes?
meg20 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2004 Så håret ser tykkere ut hvis jeg klipper det i etasjer? og IKKE tynnere?
meg20 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2004 Jippi.. mamma skal sponse meg en time hos frisøren.. skal klippe, farge og sette extention i håret for å få mer volum... Men hvordan skal jeg forklare hvordan farge jeg vil ha? Jeg vil ikke bare ha bleket hår.. jeg vil ha blondt hår med masse nyanser... kanskje mange lysebrune striper.. Har prøvd å se i blader og slikt etter noen fine hårfarger, men finner ingenting.. Noen som har hårfarge tips? hårfarge-effekter?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2004 #11 Skrevet 16. oktober 2004 Jippi.. mamma skal sponse meg en time hos frisøren.. skal klippe, farge og sette extention i håret for å få mer volum... Men hvordan skal jeg forklare hvordan farge jeg vil ha? Jeg vil ikke bare ha bleket hår.. jeg vil ha blondt hår med masse nyanser... kanskje mange lysebrune striper.. Har prøvd å se i blader og slikt etter noen fine hårfarger, men finner ingenting.. Noen som har hårfarge tips? hårfarge-effekter? Forklar frisøren hvordan du tenker det, akkurat som du gjorde her, så finner hun frem fargekart med masse farger og så finner dere på noe gøy i fellesskap
Pusebaby Skrevet 17. oktober 2004 #12 Skrevet 17. oktober 2004 Men pass på disse knutene, de er ikke pene når de syns! :| Og bruk noen gode produkter for volum
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #13 Skrevet 18. oktober 2004 Sorry at jeg blander meg inn i tråden den' date=' men jeg bare lurer på om det går ann å bruke krølltang på det "nye" håret?[/quote'] Når det gjelder extensions av typen Great Lenghts (som er det eneste jeg har prøvd) er det 100% ekte hår, så det oppfører seg dermed også helt som ekte med tanke på styling, farging o.l. Jeg har ikke vært plaget med synlige fester, ettersom frisøren gjerne legger de litt langt ned og under ditt eget hår. Men det er klart de kan synes litt av og til, f.eks. hvis man setter opp håret og ikke er oppmerksom på det (særlig siden det jo gjerne er tynt hår som er problemet i utgangspunktet). Men i det store og hele er dette noe jeg har vært kjempefornøyd med. I Oslo har jeg fått gjort dette hos Adam & Eva (men jeg har også sett plakater i andre frisør-vinduer). Det jeg gjorde da jeg flyttet fra Trondheim til Oslo, og trengte å finne en ny frisør som drev med dette, var at jeg ringte leverandøren. De kan gi en oversikt over hvilke frisører de leverer til der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå