AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Del Skrevet 4. februar 2016 Planlegger å kjøpe rasekatt til mange tusen. Vil så klart at katten skal få være litt "ute". Skal derfor lage utegård med hønsenetting rundt og over. Kan jeg lage dette på plenen, eller vil de grave seg ut? Må jeg ha heller eller lignende i bunn? Noen som vet? Anonymkode: 00837...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Del Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Planlegger å kjøpe rasekatt til mange tusen. Vil så klart at katten skal få være litt "ute". Skal derfor lage utegård med hønsenetting rundt og over. Kan jeg lage dette på plenen, eller vil de grave seg ut? Må jeg ha heller eller lignende i bunn? Noen som vet? Anonymkode: 00837...f38 Hvor stor skal denne utegården være, og hva planlegger du å ha i utegården? Anonymkode: 387ba...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Del Skrevet 4. februar 2016 Husk også at en katt som først har blitt vant til å være innekatt, kan få det veldig vanskelig ute (utrygghet, redsel m.m.) Derfor er det viktig å la katten være ute fra tidlig av. Dette med å bygge et "bur" til katten, i steden for å la den gå fritt ute: Hvorfor? Anonymkode: 387ba...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Del Skrevet 4. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planlegger å kjøpe rasekatt til mange tusen. Vil så klart at katten skal få være litt "ute". Skal derfor lage utegård med hønsenetting rundt og over. Kan jeg lage dette på plenen, eller vil de grave seg ut? Må jeg ha heller eller lignende i bunn? Noen som vet? Anonymkode: 00837...f38 Her finner du tips og råd http://www.byggebolig.no/garasje-anneks-og-uthus/katt-lopegard Anonymkode: 387ba...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Del Skrevet 4. februar 2016 Her er det noen som skriver: "For at man skal vurdere om en katt skal være innekatt eller ikke kan man sette opp slike punkter: 1. Står det på kontrakten at min katt skal være innekatt? 2. Har jeg en rase som ikke er avlet frem for å være ute? 3. Har jeg en veldig traffikert vei i nærheten, eller bor jeg i et traffikert strøk? 4. Er det andre utekatter i nærheten som kan ha sykdommer, utfordre til slosskamp om revir osv.? 5. Har jeg muligheter for å lage luftegård eller lufte katten i sele? 6. Liker katten å være ute? 7. Har jeg aktiviteter (stort klorestativ, lekekamerat, noen hjemme hele tiden) som katten kan aktivisere seg med? " http://dyresiden.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=1904 Beklager avsporingen Anonymkode: 387ba...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 4. februar 2016 #6 Del Skrevet 4. februar 2016 Ikke for å kuppe tråden, men er det noen "regler" for minimum mål på sånne uteplasser? Tenker da på å ha en luke i veggen så de kan gå ut og inne som de selv vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Del Skrevet 4. februar 2016 https://dyresjappa.wordpress.com/author/dyresjappa/ Kaniner graver tunneller. I linken er det mange fine råd om kjæledyr som bl.a katt og kanin Anonymkode: 387ba...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 5. februar 2016 #8 Del Skrevet 5. februar 2016 Hvis du googler kattegård får du opp en hel haug av forslag. Nei, det er ikke regler for hvor stor den skal være. Det er en fin ting, og kattene er beskyttet mot andre katter. Om den er tyverisikret kommer an på hvilket materiale en bruker. Noen er redd for at dyre rasekatter kan bli stjålet, men uten papirene er den ikke verdt mer enn en huskatt. Men likevel er det mange som prøver å selge kattunger som er "halvt" ett eller annet, og tar selvsagt så mye som mulig i betaling. Mange er dessverre dumme nok til å kjøpe slike katter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå