Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt time hos et legesenter, og fant ut etterpå at legen jeg har bestilt tid hos visstnok skal være forferdelig ut ifra andres erfaringer. Heldigvis kan jeg avbestille, er en stund til enda. 

Noen som har noen gode forslag til hvor jeg kan bestille time? Hvor hadde dere en hyggelig/profesjonell opplevelse da dere tok UL privat? 

Google gjør meg svimmel, og det meste jeg finner er gammelt... 

Skrevet

Synes Karsten Trolle ved på Majorstua var utrolig flink! Tok seg god tid og hørte på meg, virkelig å anbefale! 

• 3 uker senere...
Skrevet
Den 04/02/2016 at 21.29, Finngirl skrev:

Synes Karsten Trolle ved på Majorstua var utrolig flink! Tok seg god tid og hørte på meg, virkelig å anbefale! 

Jeg holdt på å bestille time der! 

Endte opp på Austad Diagnostikk på Majorstua. Superfornøyd! Rolig og snill dame, som ble nesten rørt av å se småtroll på skjermen. Veldig hyggelig! 

Fikk bilder og filmsnutter med hjem. 

Var utvendig UL, uke 12. Mange sier at det er innvendig så tidlig, men det var det ikke her :)

Sånn i tilfelle noen andre vil dit, så anbefaler jeg det på det sterkeste! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også på Austad Diagnostikk. Jeg var også kjempe fornøyd! Går gjerne tilbake dit :)

Skrevet

Karsten Trolle på Majorstua er veldig flink, hyggelig og proffesjonel!! 

• 9 måneder senere...
Skrevet

Litt sent å svare på denne nå kanskje, men jeg var på Austad diagnostikk i Oslo i går, og hadde ingen god opplevelse. 

Jeg hadde kontaktet de på forhånd for å høre om det var for tidlig å ta UL i uke 7. Dette skulle gå helt fint!

Vi var veldig spent, da dette er helt nytt for oss på alle måter. Damen var hyggelig, men jeg fikk en følelse av at det var noe uprofesjonelt. Vi satt igang, og etter 10 min med leting, fant ikke jordmor noen ting. Hun mente vi måtte ha regnet feil, at man vil se mye i uke 7+4. Vi VET at vi ikke har regnet feil. Ble sendt hjem med beskjed om å ta en ny graviditetstest og evt komme tilbake om 2 uker. Sov ikke mye i natt, selv om testen jeg tok da jeg kom hjem var positiv.

I dag dro vi til fastlegen. Hun synes det var veldig rart at de tar UL utvendig så tidlig. Vi tok innvendig UL og den lille bønna ble funnet med en gang, og hjertet dunket som bare det!!! Heldigvis. I følge målene er vi i dag på 7+5!!!

Mulig vi var veldig uheldige, men om jeg skulle gjort det igjen, ville jeg funnet noen med mer erfaring, kanskje bedre utstyr og som virker mer profesjonell. Og så tidlig, ville jeg tatt innvendig UL, eller utvendig hos noen som også kan ta innvendig, i tilfelle.

Dette er min erfaring, og jeg ville gjerne dele den, da dette døgnet har vært tungt for både meg og samboeren.

Anonymkode: 9258a...952

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hørt om noen som tar ultralyd utvendig så tidlig. Anbefaler også Dr. Trolle på det varmeste. Veldig profesjonell og tar alt på alvor (selv om jeg følte jeg var overhysterisk og løp ned dørene der rett som det var under begge svangerskapene).

Anonymkode: d1464...ebf

Skrevet

Har vært første gang hos Oslo gynekologene, (http://oslogynekologene.no/) var veldig fornøyd, de har topp utstyr da de er privat fertilitetsklinikk først og fremst. Var i uke 7 og i uke 12, innvendig UL begge gangene, fikk bedre bilder enn på OUL på Ullevål.

Andre graviditet, prøvde å bestille samme plass men de hadde veldig lange ventetider. Gikk til gynekolog på Oslo City, litt enklere kontor og utstyr der, var i uke 14 denne gangen, tror jeg. Men fortsatt bedre bilder enn på OUL på Ullevål.. Det er ihvertfall tydelig at utstyr er bedre hos private, hvis ikke kompetanse. 

Anonymkode: 99486...2cf

Skrevet

Vært hos Carsten Trolle på Majorstua to ganger nå. Fikk ham anbefalt første gang og var veldig fornøyd. Han er veldig hyggelig, rolig, nøye og tar seg god tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...