Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gynekolog anbefaler meg å kjøpe en sånn avansert fertiltietsmonitor, men har egentlig ikke råd til en dings på 2000 kr akkurat nå (dyrt nok å fly til gynekologen så ofte som jeg gjør nå). Det jeg lurer på, er hva egentlig fordelen er i motsetning til bare sånne billige EL-tester?
Hun trakk frem at det var så bra siden den også målte østrogen, men hva er egentlig fordelen med å vite det?

Anonymkode: d935a...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, du trenger IKKE betale 2000,- en CBFM. Den billigste jeg fant på finn.no var til 100,-!!!

Her er fordelene som jeg ser dem:

1. Slipper å tyde "vanskelige" EL-tester. Er den positiv? Er den ikke? Jeg fikk aldri dreisen på det der. Med monitoren får du opp i klartekst, NÅ kommer eggløsning! Ikke mulig å feiltolke.

2. Slippe pliktsex kjøret hele syklusen. Nå konser vi rett før og rundt eggløsning. MYE koseligere og mindre stress.

3. Uregelmessig syklus. Bommet helt på eggløsning i nesten 3 år før CBFM! Nå slipper jeg å tenke, jeg hører bare på monitoren!!

Pinnene er de som koster litt, men søk på eBay, så får du dem til halve prisen i forhold til apoteket. 

Kjøp en. Verdt det. 

Anonymkode: 8bf3b...260

Skrevet

PS: En brukt CBFM resettes på 10 sekunder, og god som ny.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første, du trenger IKKE betale 2000,- en CBFM. Den billigste jeg fant på finn.no var til 100,-!!!

Her er fordelene som jeg ser dem:

1. Slipper å tyde "vanskelige" EL-tester. Er den positiv? Er den ikke? Jeg fikk aldri dreisen på det der. Med monitoren får du opp i klartekst, NÅ kommer eggløsning! Ikke mulig å feiltolke.

2. Slippe pliktsex kjøret hele syklusen. Nå konser vi rett før og rundt eggløsning. MYE koseligere og mindre stress.

3. Uregelmessig syklus. Bommet helt på eggløsning i nesten 3 år før CBFM! Nå slipper jeg å tenke, jeg hører bare på monitoren!!

Pinnene er de som koster litt, men søk på eBay, så får du dem til halve prisen i forhold til apoteket. 

Kjøp en. Verdt det. 

Supert! Men er det forskjell på de gamle og den CB advanced? Jeg tror det var den gynekologen ville jeg skulle kjøpe, for den har kalenderfunksjon og sånt. Den koster 1400 + strips blir det ca 2000....

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Supert! Men er det forskjell på de gamle og den CB advanced? Jeg tror det var den gynekologen ville jeg skulle kjøpe, for den har kalenderfunksjon og sånt. Den koster 1400 + strips blir det ca 2000....

Drit i advanced modellen. Den er sikkert god hvis man vil legge penger i den, men vanlig CBFM er fullgod, selv om du ikke kan sette graviditetstest i. Jeg bruker en vanlig fertilitetsapp på telefonen hvor jeg logger forskjellig, trenger kun selve monitoren for å fortelle meg når EL er! Den måler akkurat det samme i urinen som den nye modellen. Bruker samme test-pinner.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i advanced modellen. Den er sikkert god hvis man vil legge penger i den, men vanlig CBFM er fullgod, selv om du ikke kan sette graviditetstest i. Jeg bruker en vanlig fertilitetsapp på telefonen hvor jeg logger forskjellig, trenger kun selve monitoren for å fortelle meg når EL er! Den måler akkurat det samme i urinen som den nye modellen. Bruker samme test-pinner.

Måler den østrogen også? Gyn var veldig på at det var så bra, uten at jeg skjønner helt vitsen. Er det ikke LH som er interessant.

Skrevet
7 minutter siden, lakrisbåten skrev:

Måler den østrogen også? Gyn var veldig på at det var så bra, uten at jeg skjønner helt vitsen. Er det ikke LH som er interessant.

Ja, den måler østrogen den også! :Nikke: Det eneste den nye måler er HCG. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener, det eneste den nye måler som ikke den gamle gjør, er HCG. Men jeg er testetøs, så da har jeg heller bunkret opp med 70+ av billigstrips gravid-tester. Den nye modellen er ikke verdt prisen synes jeg i forhold til den gamle CBFM.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...