Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i uke 34, ukomplisert svangerskap, første gang...  Har hatt d jeg har trodd var kynnere fra ca uke 20. Da strammer magen seg på den ene eller andre siden, eller begge, og holder seg hard og stram over flere minutter. Noen ganger opptil 10-20min. Dette har jeg tenkt var kynnere. 

I går var jeg på UL, og hun har allerede snudd seg med hode nedover, uten at de mente at d var festet. Kjenner forsovidt også d i bekkenet at hun har snudd seg.. 

I natt fikk jeg veldig milde rieaktige sammentrekninger. Begynte i øvste del av magen og vandret nedover. Noen ganger hang også korsryggen seg med, og noen ganger strålet d ned i lårene. Varigheten varierte fra noen sekunder til ca 1min. Og kom med 7-10min mellomrom. Skal sies at magen ble hard og stram når d pågikk, og når d roet seg fikk jeg noen spark fra frøkna. 

Tenkte lenge på at dette kunne være rier, og vurderte å ringe føden og spørre, siden jeg bare er i uke 34, men de var jo ikke vonde så lot d være. Sovnet til slutt, og i dag har jeg ikke kjent noe. 

Hva tror dere? Var nattens hendelse kynnere, eller var d en forsmak på rier?? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker modningsrier.

Anonymkode: dad50...a94

Skrevet

For meg gjaldt utsagnet "når det er rier, så trenger du ikke å spørre deg selv om du er det"😉 Det var virkelig ingen tvil. Hadde maserier i noen timer et par dager før fødsel, kan ikke sammenlignes overhodet☺

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

For meg gjaldt utsagnet "når det er rier, så trenger du ikke å spørre deg selv om du er det"😉 Det var virkelig ingen tvil. Hadde maserier i noen timer et par dager før fødsel, kan ikke sammenlignes overhodet☺

Joa, men så har du sånne som moren min f.eks, som trodde hun bare hadde mageknip. Sov seg gjennom det meste av riene og rakk såvidt frem til sykehuset i tide :P

Tenker at det er greit å ringe føden om man er usikker. Vet at jordmødre sier at om du klarer å sove når det står på så er det ikke rier, men jeg hører stadig om unntak!

Anonymkode: dfa56...df8

Skrevet
13 minutter siden, Perle skrev:

For meg gjaldt ikke helt det. Jeg lurte på om jeg kunne ha kynnere, og ville sove videre - men mannen ville kjøre til byen siden vi var på hytten på fjellet. Kjørte til byen med ganske tette "kynnere", og da vi var hjemme tidlig på morgenen, så tok jeg en dusj. Da blødde jeg litt, så vi dro til føden for å sjekke hva det var. Da hadde jeg åtte cm åpning, og veldig effektive rier, som jordmoren sa. Ting gikk fort. Men for meg var ikke åpningsriene så ille. Det å presse ut babyen derimot... :P

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joa, men så har du sånne som moren min f.eks, som trodde hun bare hadde mageknip. Sov seg gjennom det meste av riene og rakk såvidt frem til sykehuset i tide :P

Tenker at det er greit å ringe føden om man er usikker. Vet at jordmødre sier at om du klarer å sove når det står på så er det ikke rier, men jeg hører stadig om unntak!

Fatter ikke at det går an😉 totalt motsatt for meg, syntes riene var uutholdelig, men utdrivningsfasen bare var styggtung☺ grunn til at det kalles labour på engelsk😉

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

15 timer siden, Ferny skrev:

For meg gjaldt ikke helt det. Jeg lurte på om jeg kunne ha kynnere, og ville sove videre - men mannen ville kjøre til byen siden vi var på hytten på fjellet. Kjørte til byen med ganske tette "kynnere", og da vi var hjemme tidlig på morgenen, så tok jeg en dusj. Da blødde jeg litt, så vi dro til føden for å sjekke hva det var. Da hadde jeg åtte cm åpning, og veldig effektive rier, som jordmoren sa. Ting gikk fort. Men for meg var ikke åpningsriene så ille. Det å presse ut babyen derimot... :P

Var dere nærme eller over termin? 

Har lest meg litt opp på modningsrier, tror nok at d kan ha vært d. Men føler d er litt tidlig. Hvis d fortsetter i natt og i morgen skal jeg ringe føden og høre. Men d er veldig mildt og ikke smertefullt.. 

Skrevet

Jeg har både vonde kynnere og ikke vonde kynnere, og begge passer med dine beskrivelser. De vonde kynnerne stråler nedover, tar tak i korsrygg/nederst i mage, gjerne med stikninger og mensmurringer i tillegg. De ikke-vonde kjenner jeg stort sett på samme måte som deg. Det er jo greit å få det sjekket opp dersom det fortsetter tenker jeg! (Samtidig vet jeg om mange som får modningsrier såpass tidlig også!)

Anonymkode: 9c194...05f

Skrevet
6 timer siden, Brismedlime skrev:

Var dere nærme eller over termin? 

Har lest meg litt opp på modningsrier, tror nok at d kan ha vært d. Men føler d er litt tidlig. Hvis d fortsetter i natt og i morgen skal jeg ringe føden og høre. Men d er veldig mildt og ikke smertefullt.. 

Jeg hadde litt under en uke igjen til termindato, så var mye nærmere termin enn deg.

Skrevet
21 timer siden, Perle skrev:

Det har aldri hatt noe å si for meg. Dersom jeg skulle ventet til jeg var sikker hadde alle ungene blitt født alene hjemme.

Til TS: man har noe som heter på engelsk prodromal labor. Det kan starte ukesvis før fødsel, men oppføre seg langt mer som rier enn kynnere. Jeg kan ikke si hva det er du har, men det er altså ikke uvanlig at man kan ha rielignende greier og likevel ikke føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...