Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hermulen
Skrevet

Hei.

Håper der er noen her inne som kan hjelpe meg med en vanskelig situasjon. Jeg er ei jente på 23 år som er samboer med en på 26, vi har en datter på tre måneder sammen. Vi har vært sammen i 7 år litt frem og tilbake, men vi satser begge på hverandre nå. Trodde jeg.

Den gangen det var slutt mellom oss hadde han kontakt med ei jente som han kjenner godt, jeg hadde også kontakt med andre gutter mens det var slutt mellom oss. Jeg har akseptert at han har vært med andre jenter men han vil ikke helt akseptere at jeg har vært med andre.I allefall, han har sagt at han ikke har noe kontakt med denne jente han traff da det var slutt mellom oss, men i helgen skjedde dette:

Vi var ute på byen og skulle ha det moro, jeg og noen jenter gikk i forveien, mens han ble igjen på vorspiel, noe som var helt greit for meg. Kl tolv ringte han og spurte meg hvor nøklene hans var og han sa da at han skulle komme på byen, det tar 2 min og gå fra vorspilet til byen. Men han kom ikke før 0130. Samtidig kom hun jenta han hadde vært med da det var slutt mellom oss. Vi bor på en veldig liten plass så vi har kun et utested og jeg vet at hverken han eller henne var der før 0130, så jeg begynte og lure på om de har vært sammen??? Jeg måtte gå kl 0130 for jeg måtte hente vår datter.

Utestedet stenger kl 0230, og han pleier alltid komme rett hjem og er hjemme kl 0240, men denne helgen kom han ikke før 0330, så lurer på hvor han har vært. Da han kom hjem fikk han meld av henne og hun skrev at nå var hun på vei hjem, han viste meg ikke meld. Tlf peip så jeg spurte hvem han fikk meld av og det var henne.

Når han hadde sovnet tok jeg tlfen hans og sjekket den (vet at det er dårlig gjort men måtte bare se) det viste seg at hun hadde ringt han kl 0235, noe han ikke sa til meg (han har lovet meg at han skal fortelle meg hvis han får meld eller tlf fra henne, slik at jeg ikke trenger bekymre meg) jeg begynte og sende meld til henne hvor jeg utgav meg som han. Det viste seg at de hadde truffet hverandre etter stenge tid og at han hadde hatt sex med henne, ikke denne kvelden, men når det var slutt mellom han og meg, noe han har nektet for tildligere og ha hatt. Han er veldig hissig når han drikker og jeg har fått masse kjeft for at jeg lå med andre når det var slutt, og så lyver han om det.

Det jeg lurer på er hvordan skal jeg konfrontere han med det jeg vet, for jeg har jo brukt hans tlf og utgitt meg for og være han, for og få informasjon. :roll:

Vennligs hjelp meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er kjempebra for deg at du finner ut av ting selv.Og veldig synd når det resulterer i å finne ut at typen ikke er ærlig...

Tøft gjort av deg å utgi deg for å være han, kanskje ikke helt ærlig gjort, men det går jo allikevel går begge veier. Og du gjorde det faktisk pga usikkerhet.For vi har krav på å vite, og klarer han ikke å si det selv er det modig gjort å ta skjeen i egen hånd!

Det jeg synes du bør gjøre er å konfronter ham med det du vet.Det er eneste måten du kan få vite hva som skjer. Hvis han er ærlig da. Det er vel kanskje en grunn til at han allerede har løyet for deg?

Synes vi bør stole på vår kvinnelige intuisjon, jeg.

Få en forklaring og kjenn etter om du stoler på han.

Lykke til, uansett hva utfallet blir

:roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du skriver at de hadde hatt sex når det var slutt mellom dere. Han viste vel ikke da at dere kom sammen igjen, så det får du bare finne deg i.

Dere er sjalu begge to. Det er dumt å spørre hverandre ut om tidl. forhold. Dere er usikre og redd for å miste hverandre, derfor sjalusien får blomstre.

Jeg vil ha sjekket tlf. når det er så åpent at han lyver ang. den kveleden. Så får du bare ta raseriet hans med på kjøpet. Si fra at det er vel ikke rett at de to skal ha den kontakten i hemmelighet på sms. Snakk om det.

Ikke gå rundt å være redd. Dere sliter ut hverandre med dette.

Gjest Janna
Skrevet

Jeg synes også det var ok at du sjekket, du hadde jo allerede god grunn til mistanke om noe. Hvorfor var han sammen med henne den kvelden???? Tror ikke på at han bare var ute på vennskapelig vissitt, når de drev og sendte sms osv.

Jeg vet det er mange som mener det er uærlig, fælt og nevrotisk å sjekke kjærestens mobil, men jeg mener at det er sjelden kvinnelig intiusjon slår feil, og om man har sett noe meget mistenkelig så er det ok at man snuser litt. Jeg tror det er overlevelsesinstinkt :wink:

Man liker jo ikke å bli løyet for, og det er ikke alle som takler å vente på at h*n skal fortelle alt selv.

Synd at du fant ut at han løy.

Skjønner det veldig godt om du ikke klarer å stole på ham mer.

Dersom kjæresten min hadde vært mistenksom og sjekket mobilen min, hadde jeg helt ærlig syntes det var fullstendig ok. Hadde jeg hatt noe å skjule, hadde jeg blitt rasende og beskyldt ham for ikke å stole på meg, og brølt om private saker o.l.....

Hadde jeg hatt ren samvittighet så hadde jeg gitt ham mobilen selv om han lurte. Eller latt den ligge påslått, fremme, så han kunne sjekket den når som helst. Jeg gjør faktisk det; lar den ligge fremme på stuebordet døgnet rundt :ler: Han også.

Jeg synes man skal gi litt takhøyde i et forhold. Det er 100% menneskelig å være usikker!! Om en tviler, så må man jobbe seg gjennom det. Det hjelper ikke å være sta da, altså. Man må samarbeide.

Lykke til, du som startet tråden!

Klem fra

Gjest hermulen
Skrevet

Til Vinga.

Jeg lar min mobil ligge fremme til alle døgnets tider slik at han kan se at jeg ikke får meld eller telefoner fra noen. Fikk meld fra en gutt en gang og sa det med en gang til han. Han lar aldri tlf ligge fremme og har nesten aldri lyd på så jeg kan heller ikke høre om han får meld.

Han blir veldig sint og maser om at jeg ikke stoler på han når jeg tar opp disse tingene, sier at de ikke er noe vits i at vi er sammen hvis jeg skal være slik, men han er jo lik han. Er jeg for dum snill??

Blir så lei meg når jeg sitter inne helg på helg med datteren vår og han løper ute hver helg, ikke det at det gjør meg noe og være hjemme med datteren vår for det er bare gøy men det hadde vært koselig med selskap av og til. :(

Gjest Janna
Skrevet

Uffda, jeg skjønner deg så godt... Tipper at dere har det bra sammen for det meste, men akkurat denne saken gnager, ikke sant? Sånn har jeg det og med sambo av og til. Men da gjelder det andre ting.

Utifra det du skriver så synes jeg han kjæresten din virker litt umoden. Og jeg tror han skjuler noe, i og med at han gjemmer mobilen og slår av lyden o.l. Hvorfor gjør han det? Har du spurt ham? Eller begynner han å kjefte når du spør?... (kjenner lusa på gangen)

Er han ute HVER helg?

Er jenta deres ikke viktigere for ham enn at han vil være hjemme med henne i helgene? Og er ikke SAMBOEREN hans like viktig?? Jeg synes det er en selvfølge at når man er i et forhold så innretter man seg.

Å være ute hver helg, klart enkelte synes det er morsomt... Men når man har et barn på 3 mnd, så bør han klare å begrense seg synes jeg.

Jeg lurer på om du har tenkt tanken på å forlate ham, eller ta en ny pause i forholdet?

Isj, dette er så vanskelig :-?

Du er ikke urimelig dersom du setter større krav til ham i forhold til datteren deres.

Appeler til farsinstinktet. Hvis han har noe.

Jeg hadde ikke tolerert en slik mann. Du vet nok innerst inne hva som er best for dere, samme hva det er.

En ting skal du vite; det hjelper aldri å være redd. Er man redd, så kommer man aldri videre. Å, jeg håper det går bra med dere etterhvert... :smile:

Trøsteklem fra prøver-å-oppmuntre-

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis han har sex med henne mens dere er sammen nå, bør du absolutt bare komme deg vekk fra ham. Men som sagt lenger opp bør dere ikke snakke om tidligere forhold til hverandre, det fører nemlig bare til løgner og ennå mer sjalusi.

Du MÅ snakke ut med ham enten du vil eller ikke, spør ham rett ut hva han gjorde den kvelden og hvorfor hun hadde ringt ham. Hadde aldri funnet meg i noe sånt selv, og hadde han hatt den respekten han burde for deg hadde han ikke hatt noe kontakt med henne i det hele tatt!

Gjest hermulen
Skrevet

Til Vinga og alle dere andre som har svart.

Jeg vil snakke ut om alt men han vil bare snakke om det jeg har gjort og jeg har ingen problemer med det og sier alt til han, jeg vil at vi skal legge det som har skjedd tildigere bak oss. HVis jeg begynner og spørr han om ting bli han sint og sier at jeg ikke stoler på han og at det ikke er noe vits for oss to. Men så neste dag er alt annerledes han er snill og hyggerlig og sier at jeg er alt for han. :roll:

JEg kommer ikke til og forlate han, han er alt for meg og jeg elsker han men han er veldig vanskelig og være med noen ganger. :oops: .

livet er ikke lett :( . Godt jeg har min kjære datter som gir meg uendelig mye glede i hverdagen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...