AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Ærlig talt, denne kattungen dere driver og bærer dere over, må i følge historien til TS være et år snart!! Hvertfall er det over 9 mnder...Hvorfor skulle man ikke kunne ha ut en så gammel katt..? Anonymkode: 6236a...9f4 8
gangnedsol i elg Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, denne kattungen dere driver og bærer dere over, må i følge historien til TS være et år snart!! Hvertfall er det over 9 mnder...Hvorfor skulle man ikke kunne ha ut en så gammel katt..? Anonymkode: 6236a...9f4 Du har katten Misty, og så ha du kattungen til Misty, Nei, tror ikke TS behandler katten Misty noe annerledes enn folk flest. De som bor sånn at det er enkelt for katten og gå ut, og enkelt for eieren å få den inn, lar selvfølgelig kattene slippe ut. Det er helt vanlig. Kattunger er litt tricky, dog. Jeg har for tida ei kattunge mye inn og ut, som ikke er min. Prøver å finne eieren. Hvis den hadde vært merka, hadde det bare vært å sjekke id hos veterinær, så fikk jeg svar på spørsmålet mitt. Nå lurer jeg faktisk på om den må settes på p-piller, på min regning. (katten nærmer seg fruktbar alder, sukk............) Endret 2. februar 2016 av oh bogger
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 30 minutter siden, oh bogger skrev: Du har katten Misty, og så ha du kattungen til Misty, Nei, tror ikke TS behandler katten Misty noe annerledes enn folk flest. De som bor sånn at det er enkelt for katten og gå ut, og enkelt for eieren å få den inn, lar selvfølgelig kattene slippe ut. Det er helt vanlig. Kattunger er litt tricky, dog. Jeg har for tida ei kattunge mye inn og ut, som ikke er min. Prøver å finne eieren. Hvis den hadde vært merka, hadde det bare vært å sjekke id hos veterinær, så fikk jeg svar på spørsmålet mitt. Nå lurer jeg faktisk på om den må settes på p-piller, på min regning. (katten nærmer seg fruktbar alder, sukk............) Jepp, vet det er to katter:) Og folk hyler over denne kattungen. Men TS snakker først om at kattemor er oftere ute i 4,5 mnder, for å komme vekk fra kattungen. Så går det litt til tid, og så er kattemor borte i 4 mnder til, før TS ser henne i vinduet til naboen. Det vil i følge min oppfatning si at kattungen er hvertfall 9 mnder gammel. Det er derfor jeg mener at folk overreagerer, da det ikke er snakk om en liten kattunge som har vært vekke i 2 uker, men en katt på hvertfall 9 mnder. Anonymkode: 6236a...9f4 5
gangnedsol i elg Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, vet det er to katter:) Og folk hyler over denne kattungen. Men TS snakker først om at kattemor er oftere ute i 4,5 mnder, for å komme vekk fra kattungen. Så går det litt til tid, og så er kattemor borte i 4 mnder til, før TS ser henne i vinduet til naboen. Det vil i følge min oppfatning si at kattungen er hvertfall 9 mnder gammel. Det er derfor jeg mener at folk overreagerer, da det ikke er snakk om en liten kattunge som har vært vekke i 2 uker, men en katt på hvertfall 9 mnder. Anonymkode: 6236a...9f4 Du er den mest våkne her tydeligvis;-) Kan det være troll? 1
Brimi Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, vet det er to katter:) Og folk hyler over denne kattungen. Men TS snakker først om at kattemor er oftere ute i 4,5 mnder, for å komme vekk fra kattungen. Så går det litt til tid, og så er kattemor borte i 4 mnder til, før TS ser henne i vinduet til naboen. Det vil i følge min oppfatning si at kattungen er hvertfall 9 mnder gammel. Det er derfor jeg mener at folk overreagerer, da det ikke er snakk om en liten kattunge som har vært vekke i 2 uker, men en katt på hvertfall 9 mnder. Anonymkode: 6236a...9f4 En 9 måneder gammel katt skal heller ikke ut uten tilsyn/sele. 8 timer siden, karamariell skrev: Han gjorde jo ikke det, han slapp ut moren til kattungen. Jo, han slapp ut kattungen også. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 5 timer siden, Brimi skrev: En 9 måneder gammel katt skal heller ikke ut uten tilsyn/sele. Jo, han slapp ut kattungen også. Jo, en 9 mnder katt kan godt bli sluppet ut alene...fra 6 mnder, det kommer an på katten, kan du begynne å slippe ut katten din. Men for all del, vil man ikke ha kattunger, så må dere kastrere og sterilisere kattene deres, for katter kan bli kjønnsmodne faktisk så ungt som 4 mnder! Anonymkode: 6236a...9f4 2
Brimi Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, en 9 mnder katt kan godt bli sluppet ut alene...fra 6 mnder, det kommer an på katten, kan du begynne å slippe ut katten din. Men for all del, vil man ikke ha kattunger, så må dere kastrere og sterilisere kattene deres, for katter kan bli kjønnsmodne faktisk så ungt som 4 mnder! Anonymkode: 6236a...9f4 Katter begynner å utvikle stedsansen sin når de er 6 måneder og er ferdig utviklet når de er 1 år. Derfor kan ikke katten gå ut alene før den er ca. 1 år. Det er ikke dermed sagt at katten ikke skal gå ut i det hele tatt, må ha tilsyn eller sele. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 20 timer siden, Brimi skrev: Katter begynner å utvikle stedsansen sin når de er 6 måneder og er ferdig utviklet når de er 1 år. Derfor kan ikke katten gå ut alene før den er ca. 1 år. Det er ikke dermed sagt at katten ikke skal gå ut i det hele tatt, må ha tilsyn eller sele. Det er jo til og med forsket på og bekreftet at du ikke skal holde katten for lenge inne nettopp pga. utvikling av stedsansen! Sender du en 1 år gammel katt ut, som kun har sett innsiden av leiligheten din, så kommer du fort opp i situasjoner hvor katten blir skremt, løper og gjemmer seg, og dermed kan de bli desorientert om hvor de er! Begynn å følge kattungen ut ved 4 mnder, slik at den får bli kjent med nærområdet, og katten kan godt slippes ut alene ved 9 mnder..! Anonymkode: 6236a...9f4 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo til og med forsket på og bekreftet at du ikke skal holde katten for lenge inne nettopp pga. utvikling av stedsansen! Sender du en 1 år gammel katt ut, som kun har sett innsiden av leiligheten din, så kommer du fort opp i situasjoner hvor katten blir skremt, løper og gjemmer seg, og dermed kan de bli desorientert om hvor de er! Begynn å følge kattungen ut ved 4 mnder, slik at den får bli kjent med nærområdet, og katten kan godt slippes ut alene ved 9 mnder..! Anonymkode: 6236a...9f4 For noe forbanna tull. Kom med kilder på det. Du vet definitivt ikke bedre enn dyrleger. En katt har ikke utviklet stedsans før de er mellom 7-10 mnd gamle. Katter har ikke trafikkvett før de er rundt ett år. Så sjekk opp kildene dine før du kommer med hjemmelaga påstander. En 4 måneder gammel kattunge er byttedyr. De har ikke bare stor risiko til å gå seg bort, men de blir spist opp av måker og skjærer, i tilegg til at de kan bli jult opp i en sånn grad av andre katter at de dør fordi de er for små til å forsvare seg. Det er som å sende ut en 3 åring mutters alene uten oppsyn. Anonymkode: 4dc5b...7cf 4
Brimi Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo til og med forsket på og bekreftet at du ikke skal holde katten for lenge inne nettopp pga. utvikling av stedsansen! Sender du en 1 år gammel katt ut, som kun har sett innsiden av leiligheten din, så kommer du fort opp i situasjoner hvor katten blir skremt, løper og gjemmer seg, og dermed kan de bli desorientert om hvor de er! Begynn å følge kattungen ut ved 4 mnder, slik at den får bli kjent med nærområdet, og katten kan godt slippes ut alene ved 9 mnder..! Anonymkode: 6236a...9f4 Leste du innlegget mitt i det hele tatt? Jeg skrev da vitterlig at man ikke skal slippe ut katten uten at den har vært ute og gjort seg kjent først. 4 måneder er altfor ungt til å begynne. Jeg prøvde med lillepus å gå ut med henne i sele når hun var ca. 4 måneder, det gikk IKKE bra. Så klart er det forskjell på kattene, men jeg ville ikke gamblet på at det gikk bra. Det jeg skriver er også forsket på. Alle katteeiere bør lese "Katten, atferd og velferd". 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe forbanna tull. Kom med kilder på det. Du vet definitivt ikke bedre enn dyrleger. En katt har ikke utviklet stedsans før de er mellom 7-10 mnd gamle. Katter har ikke trafikkvett før de er rundt ett år. Så sjekk opp kildene dine før du kommer med hjemmelaga påstander. En 4 måneder gammel kattunge er byttedyr. De har ikke bare stor risiko til å gå seg bort, men de blir spist opp av måker og skjærer, i tilegg til at de kan bli jult opp i en sånn grad av andre katter at de dør fordi de er for små til å forsvare seg. Det er som å sende ut en 3 åring mutters alene uten oppsyn. Anonymkode: 4dc5b...7cf AMEN !! -:) Anonymkode: 9bda6...5c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå