Gå til innhold

Kommer uføretrygd inn 18 eller 19 denne mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uføretrygda mi kommer som regel på konto den 19 hver måned, eller før, avhengig av om egentlig utbetalingsdato (20) er helg etc. Noen som vet om den kommer den 18 denne måneden? Siden 19 er en fredag?

Anonymkode: e96c6...0d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også penger av nav, men ikke uføretrygd. Det har jeg ofte fått på fredager. Jeg tror ikke fredag regnes som helg når det kommer til sånne ting.

Anonymkode: c2d87...809

Skrevet

fredag regnes ikke som helg så da kommer det nok fredag ja :)

Anonymkode: 07be3...1bc

Skrevet

Noen ganger kommer pengene inn på kvelden dagen før den egentlige utbetalingsdatoen. Som i dette tilfellet, KAN pengene komme torsdagskvelden den 18, istedenfor fredag den 19. Men den 19. er altså den egentlige utbetalingsdagen.

Jeg mottar uføretrygd, og som regel kommer utbetalingene litt før. Har aldri opplevd forsinkelser på de ti årene jeg har hatt dette.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der står det den 20. men det er ikke det trådstarter spør om, for den "offisielle" datoen stemmer sjelden. Uføretrygd kommer som regel en dag eller to før.

Har heldigvis aldri opplevd at den er forsinket.

Anonymkode: c254f...af0

Skrevet

Siden 20 er en lørdag får du den inn den 19. Men som du selv har registrert tidligere, så skjer det at den kommer en dag eller to før. Men anta den 19 om du må fordele pengene utover 😊

Anonymkode: eb929...663

• Liker 1
Skrevet

Logg deg inn på "ditt NAV" så ser du oversikt der inne under "utbetalinger".

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der står det den 20. men det er ikke det trådstarter spør om, for den "offisielle" datoen stemmer sjelden. Uføretrygd kommer som regel en dag eller to før.

Har heldigvis aldri opplevd at den er forsinket.

Anonymkode: c254f...af0

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden 20 er en lørdag får du den inn den 19. Men som du selv har registrert tidligere, så skjer det at den kommer en dag eller to før. Men anta den 19 om du må fordele pengene utover 😊

TS her, tusen takk, jeg er jo fullt i stand til å google opp offisielle utbetalingsdatoer. At jeg lurte var rett og slett fordi jeg burde hatt penger til noe spesielt den 18, så jeg får bare håpe at de kommer en dag tidlig. 😊

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her, tusen takk, jeg er jo fullt i stand til å google opp offisielle utbetalingsdatoer. At jeg lurte var rett og slett fordi jeg burde hatt penger til noe spesielt den 18, så jeg får bare håpe at de kommer en dag tidlig.

Så du lurte på om vi visste noe annet enn det du kan google deg fram til? Hvordan skal vi vite det?
Inne på NAV står det 19.02 iallfall. Du får ha et kredittkort i bakhånd til slike ting :)

• Liker 1
Skrevet

Regner med den 18. Det har alltid vært vanlig.

Anonymkode: f6f8c...90e

Skrevet
8 timer siden, Sjay skrev:

Så du lurte på om vi visste noe annet enn det du kan google deg fram til? Hvordan skal vi vite det?
Inne på NAV står det 19.02 iallfall. Du får ha et kredittkort i bakhånd til slike ting :)

Herregud, hvorfor så kranglete?  Det man kan få her, som man ikke får via google, er personlige erfaringer. For eksempel som i svaret over her.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Regner med den 18. Det har alltid vært vanlig.

Anonymkode: f6f8c...90e

Tusen takk, da håper jeg på det! :)

Jeg har ikke mottatt den lenge nok til å vite mer enn at den ofte kommer litt før. :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvorfor så kranglete?  Det man kan få her, som man ikke får via google, er personlige erfaringer. For eksempel som i svaret over her.

Ikke kranglete. Poenget er at enhver som mottar trygd fra NAV har tilgang til alle utbetalingdatoer minst 6 måneder fram i tid, så hverken google eller KG vet mer enn det som står inne på "ditt nav".

Skrevet

Vanskelig å svare på, ja noen ganger har det skjedd den 18:sjokkert:, men det er veldig sjeldent. Den normale dagen er 19, så skjønner du håper. 

Skrevet

Det varierer med at den fastsatte datoen kan falle på helg eller helligdager. Før jul og påske får man pengene ekstra tidlig.
Sjekk som sagt "ditt nav" og "utbetalinger", der er det full oversikt langt fram i tid :)

Skrevet

Jeg får den alltid kvelden den 18. i mnd

Anonymkode: 039a3...99e

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får den alltid kvelden den 18. i mnd

Hvilken bank har du? De bruker sikkert samme bank.

Skrevet
10 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hvilken bank har du? De bruker sikkert samme bank.

Jeg bruker DNB. Det er mulig at det er det som er årsaken 

Skrevet
2 timer siden, Sjay skrev:

Ikke kranglete. Poenget er at enhver som mottar trygd fra NAV har tilgang til alle utbetalingdatoer minst 6 måneder fram i tid, så hverken google eller KG vet mer enn det som står inne på "ditt nav".

Alle har tilgang til alle utbetalingsdatoer hele året faktisk. Trenger ikke motta trygd av den  grunn. NAV sin nettside med utbetalingsdatoer!!

Men som TS selv har sagt var h#n ute etter personlige erfaringer, og ser er Google enn så lenge ikke særlig til hjelp. Ikke når det gjelder norske forhold ihvertfall.

Jeg kan ikke se at Google har norsk personnummer eller D-nummer, er ikke sykemeldt (jobber mer for hver dag som går) og har dermed heller ikke AAP eller uføretrygd. Har heller ikke lest i Se&Hør at Google er blitt mor/far (jeg er usikker på hvilket kjønn Google er), og barnetrygd og evt kontantstøtte er da heller ikke ytelser Google har personlige erfaringer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...