Mimmii Skrevet 4. februar 2016 #1 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det noen av dere med et dårlig karaktersnitt fra videregående, som har et liv dere trives med? Hva gjør dere? Jeg har ikke mulighet til å ta opp fag bare så det er sakt, og jeg vil ikke høre om dere som har 5 i snitt og synes det er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg husker ikke helt snittet mitt fra vgs, men tror det var på rett under 4. I dag er jeg logoped, trives med det. Anonymkode: 33bc3...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edain Skrevet 4. februar 2016 #3 Del Skrevet 4. februar 2016 Ferdig med vgs våren 2015, fikk et snitt på 4. Tok opp et fag i høst som gikk til helvete, og tar opp et fag nå. Har dermed havnet i ordinærkvota hvor snittet på de fleste studier er laaaaaangt høyere enn for de med førstegangsvitnemål. Satser på å studere i utlandet hvor snittet er lavere. P.d.d. er jeg ikke fornøyd med livet (mye pga at jeg er arbeidsledig), men håper jeg har bedre tider i vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde noen bekjente på videregående med veldig lavt snitt (vi snakker om snitt under 3-tallet), og som har svært vellykkede karrierer innen sine fagfelt i dag. Dette er mennesker som virkelig «så lyset» da de begynte å studere, og som gjorde det veldig bra så fort de kom på høyskolen og universitetet. På videregående var de i overkant glad i å surre rundt med alt mulig annet enn skole, men med litt modning var det mye som endret seg. Hos en av de jeg kjenner var miljøskifte og nye og mer seriøse venner også viktig. Anonymkode: c17ff...a74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 4. februar 2016 #5 Del Skrevet 4. februar 2016 Elendig karakter, men det har ikke stoppet meg med å få jobber hvor jeg har tjent bra og vært fornøyd med jobben. Så langt har egentlig ikke karakterene på vgs stoppet meg noe særlig. Husker ikke snittet mitt men det var ikke noe å skrive hjem om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Del Skrevet 4. februar 2016 3,5 i snitt med masse fravær, og nå på god vei til å bli en akademiker. Så absolutt lyset når jeg fant mitt fagfelt Anonymkode: cba8a...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 4. februar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 4. februar 2016 25 minutter siden, Edain skrev: Ferdig med vgs våren 2015, fikk et snitt på 4. Tok opp et fag i høst som gikk til helvete, og tar opp et fag nå. Har dermed havnet i ordinærkvota hvor snittet på de fleste studier er laaaaaangt høyere enn for de med førstegangsvitnemål. Satser på å studere i utlandet hvor snittet er lavere. P.d.d. er jeg ikke fornøyd med livet (mye pga at jeg er arbeidsledig), men håper jeg har bedre tider i vente. Føler så med deg! Er overhode ikke fornøyd med livet mitt nå jeg heller. OG selvfølgelig er det noe DRIT og havne innenfor ordinærkvota. Faen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 4. februar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg er motivert, og det er mye jeg vil utdanne meg som.. Men problemet er jo å faktisk komme inn på den utdanning man vil. Æh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Del Skrevet 4. februar 2016 Så lenge man har viljen i seg, kan man nesten gjøre hva som helst! Sett deg et mål ts, hva du virkelig ønsker og brenner for, og du kan være der om noen år! Ikke tenk på hvor lang tid det tar heller, veien blir til mens man går. Og husk : ikke alt handler om skole og karakterer heller. Kanskje du har ndre talenter du kan utvikle av deg selv? Musikk, tegning, fotografi, dans, skriving? Anonymkode: e09c1...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Del Skrevet 4. februar 2016 Karakterer fra vgs forteller egentlig lite om en person, da man utvikler seg mye i den alderen , og mange har ennå ikke funnet seg selv, hva de ønsker å gjøre videre etc. Husker jeg fikk dårlig karakter i noe jeg er veldig begavet i, bl.a pga en pyton lærer! Anonymkode: e09c1...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. februar 2016 #11 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde rundt 3,7 i snitt. Mye på grunn av fravær. Mislikte skolen og gruet meg hver dag. Jobber som regnskapsfører i dag, og trives med det. Er ganske flink også. Et paradoks at jeg fikk karakteren 3 i regnskap på handelsskolen. Men da var jeg 15/16. Man kan virkelig ikke sammenlikne interesser og evner som elev ved videregående skole kontra voksen alder. Hvem synes det er GØY med sosialøkonomi som sekstenåring liksom? Ikke jeg i hvert fall 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Del Skrevet 4. februar 2016 2 minutter siden, Sobril skrev: Hvem synes det er GØY med sosialøkonomi som sekstenåring liksom? Ikke jeg i hvert fall 😊 Mannen min digget det, men han har alltid vært herlig nerdete Anonymkode: c17ff...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Del Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker ikke helt snittet mitt fra vgs, men tror det var på rett under 4. I dag er jeg logoped, trives med det. Anonymkode: 33bc3...665 Jeg vurderer å utdanne meg til det:) kan jeg spørre deg noen spørsmål? 1. Jeg vil helst jobbe med voksne, er det vanskelig å få jobb da? 2. Hvordan er arbeidsmarkedet i de store byene? 3. Hva tjener du? Setter stor pris på svar! Anonymkode: f42b3...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg gikk ut av vgs med snitt på 3,4 eller 3,5.... Husker ikke helt eksakt. Gikk på folkehøgskole, og gjorde litt andre greier før jeg studerte, så fikk noen ekstra poeng da. Begynte på lærerstudie, hvor "alle" kom inn siden det var på en skole i gokk. Så det var ikke noe kamp om plassene og dermed ikke noe karakterkrav utenom 3 i matte og norsk for å komme inn. (Nå er vel karakterkravene gått opp til 4 da tror jeg?) Skjerpet meg jo på studiene og har nå et snitt på B. Selv om jeg har to D-er Det hjalp å ta noen år fri først, og så holde på med fag jeg liker på studiene Begynte å jobbe i fjor som lærer, og trives veldig Har vikariat, men satser på å få fast om ikke så mange år. Jeg hadde nok ikke nødvendigvis kommet inn på samme studie i Oslo. Jeg tror nok en redning for mange med lavt snitt er å søke seg inn på skoler der plassene aldri blir fylt opp, så karakterer fra vgs knapt har noe å si. Men selv om jeg gikk på en sånn skole, så blir skolen og studiet sett på som bra og seriøst ute i arbeidslivet. Der jeg jobber nå, er det over halvparten som har tatt hele eller deler av utdanningen sin på samme sted som meg. Om jeg forteller venner at jeg har studert i *gokk*, så syns de det er litt komisk og tror at det er så mye enklere å få seg jobb hvis man har studert i Oslo eller noe. Men jeg har fått helt andr inntrykk fra mennesker ute i arbeidslivet som har positive erfaringer fra skolen/studenter derfra. Så, bare et tips om å ikke være alt for kresen. Anonymkode: 72abc...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. februar 2016 #15 Del Skrevet 4. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min digget det, men han har alltid vært herlig nerdete Anonymkode: c17ff...a74 Ja, man har jo en bitteliten bukett som synes slikt er selve meningen med livet allerede i ung alder 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde 3,8 i snitt med førstegangsvitnemål fordi jeg var veldig syk på VGS. Kom meg med nød og neppe inn på sykepleien (var det jeg ville bli) det stedet jeg ønsket og har i dag veldig gode karakterer fra eksamen Anonymkode: 5090d...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde kanskje tre i snitt fra videregående. Etterpå startet jeg min egen bedrift, og tjener ganske greit på dette... Karakterer og vitnemål, er virkelig ikke alt her i verden. Selv om lærerne og andre voksne prøver å innbille deg at dette er fryktelig viktig... Anonymkode: 68610...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. februar 2016 #18 Del Skrevet 4. februar 2016 Det er jo litt pussig når man som 40+ må vise frem godt over 20 år gamle papirer i jobbintervju. Hvordan jeg var i tenåra sier virkelig ingenting om meg i dag. Nå har ikke dette vært relevant for min del på årevis, men vet at man må vise til eldgamle karakterkort enkelte steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LongGone123 Skrevet 4. februar 2016 #19 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) 1 time siden, Mimmii skrev: - Endret 4. februar 2016 av Mjaau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Del Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, Mimmii skrev: Er det noen av dere med et dårlig karaktersnitt fra videregående, som har et liv dere trives med? Hva gjør dere? Jeg har ikke mulighet til å ta opp fag bare så det er sakt, og jeg vil ikke høre om dere som har 5 i snitt og synes det er dårlig. Jeg hadde vel et snitt mellom 3.5-3.9 tror jeg. Tok først en bachelor hvor det ikke var noe høyt krav for å komme inn. Dette studiet var ikke helt "min ting", jobbet med noe helt annet i flere år og søkte meg deretter inn på nytt bachelor studie i en alder av 27. Da hadde jeg tjent opp såpass med alderspoeng at jeg akkurat kom inn. Veeeeldig fornøyd med yrket jeg endte opp i, men skulle selvsagt ønske jeg hadde lagt mer innsats i skolearbeidet på vdg skole. Jeg er smart og har snitt på B fra begge bachelorene, gadd bare ikke på videregående. Gjør man det ok på vdg, åpner det seg flere muligheter senere. Anonymkode: d9e0e...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå