Gå til innhold

jeg fatter det ikke bankene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde en bank ble opprettet fordi vi er lovpålagt å pengene våre i i et system. Altså da er det opprettet noen som skal ta vare på pengene som jeg skal disponere når jeg trenger det. Samme når jeg skal ta opp lån så skal det være noen rådgivere og "overordnede" der som sier hva som er lov eller ikke. 

Hva faen gjøre en gjeng med direktører på toppene i disse bankene, som sitter og skryter av at de får fett med bonuser og det ut av mine penger, spark de til helvete ut. 

Anonymkode: a960a...5dd

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Å gjøre hva da? La rockefeller og hans bank ta over isteden så han og hans venner i statene kan tjene bedre når de snart eier halve jordkloden? Nei gi heller mer til de rike norske. Bank må vi ha i et slikt elendig utviklet samfunn vi lever i idag..

Skrevet

Det er ingen som pålegger deg å ha pengene i banken, det er bare mer praktisk enn å ha dem i madrassen.

Anonymkode: d6275...fb5

• Liker 1
Skrevet

Du kan gjerne la være å ha pengene dine i banken.

Anonymkode: 2d51d...603

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått det fra at vi er "lovpålagt å ha pengene i et system"?! Finn ut litt fakta før du slenger ut av deg slikt vas.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde en bank ble opprettet fordi vi er lovpålagt å pengene våre i i et system. Altså da er det opprettet noen som skal ta vare på pengene som jeg skal disponere når jeg trenger det. Samme når jeg skal ta opp lån så skal det være noen rådgivere og "overordnede" der som sier hva som er lov eller ikke. 

Hva faen gjøre en gjeng med direktører på toppene i disse bankene, som sitter og skryter av at de får fett med bonuser og det ut av mine penger, spark de til helvete ut. 

Øh.. nei, det er aldri slik det har funket eller har vært tiltenkt. Det du kan gjøre er å flytte ditt kundeforhold til en billigere bank så blir det mindre igjen til bonuser på direktørene :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gjerne la være å ha pengene dine i banken.

nei det er faktisk ikke lov. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som pålegger deg å ha pengene i banken, det er bare mer praktisk enn å ha dem i madrassen.

Da tror jeg DU må oppdatere deg om hva som er lov og ikke med oppbevaring av penger 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei det er faktisk ikke lov. 

Det er lov, men det er litt stress om du plutselig setter de inn igjen om du ikke har ført de opp på selvangivelsen. Det er ingen esom nekter deg å ha verdiene dine andre seder enn banken. JEg kjenner en som alltid grå med 100 000 i lommeboken. Jeg syntes han er litt sær, men han er ikke forbryter av den geunn

Anonymkode: 75482...1d3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov, men det er litt stress om du plutselig setter de inn igjen om du ikke har ført de opp på selvangivelsen. Det er ingen esom nekter deg å ha verdiene dine andre seder enn banken. JEg kjenner en som alltid grå med 100 000 i lommeboken. Jeg syntes han er litt sær, men han er ikke forbryter av den geunn

Anonymkode: 75482...1d3

hvis din arbeidsgiver ikke har en konto han kan betale din lønn inn på får du ikke lønn

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De passer ikke på pengene dine om du har det i banken... Husk at du får en rente på de pengene, nettopp fordi de BRUKER pengene dine. Det er akkurat likt som å ha pengene i fond, bare at risiko-nivået kan variere noe. 

Selvfølgelig skal de få lov til å bestemme om du får lån av de eller ikke... Hva slags poeng skal det være egentlig? Skal bankene bli lovpålagt å gi lån til alle liksom som vil liksom?

Anonymkode: 08edb...603

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis din arbeidsgiver ikke har en konto han kan betale din lønn inn på får du ikke lønn

Jo, du har da krav på å få utbetalingsanvisning, med mindre annet er avtalt i tariffavtale.

Anonymkode: f4cf3...c02

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg DU må oppdatere deg om hva som er lov og ikke med oppbevaring av penger

Gjerne det, hvis du legger inn lenker til Lovdata.

Skrevet

Noen må bestemme, ta avgjørelser. Derfor har man direktører. Ikke alle ledere og mellomledere er like nyttige, selvsagt, deg mest irriterende er tidligere ledere med millionlønn som har mistet lederansvaret og sitter med tullestillinger på siden av ledelsen og fremdeles har samme lønna.

Anonymkode: a0106...24b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...