Gå til innhold

Pilates, ikkeno krutt.

Fremhevede innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Det er jo ikke særlig til krutt i Pilates.

Forventet ikke noe hopping og sånn, men litt svette burde da forekomme?

Ja det svei litt i skinka, men det var søren meg det også :roll:

Har noen virkelig sett forandring på kropp og holdning av den der???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en myte at man må sprutsvette og kjenne blodsmak i munnen av å trene.

Skal du trene kondisjon er kanskje ikke pilates tingen, men hvis du vil bygge muskler, er det det, - etter hva jeg har forstått.

Og tilsvarende; hvis du vil bygge overarmsmuskler så hjelper ikke spinning.

Jeg tror det er viktig å vite hva amn ønsker med treningen, da kan man finne hvilken trening som passer akkurat for en selv.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er en myte at man må sprutsvette og kjenne blodsmak i munnen av å trene.

Skal du trene kondisjon er kanskje ikke pilates tingen, men hvis du vil bygge muskler, er det det, - etter hva jeg har forstått.

Og tilsvarende; hvis du vil bygge overarmsmuskler så hjelper ikke spinning.

Jeg tror det er viktig å vite hva amn ønsker med treningen, da kan man finne hvilken trening som passer akkurat for en selv.

hva med å løpe en tur før pilatesen missm for så å trene pilates?

;)

Skrevet

Pilates er ikke akkurat noe for de som vil trene kondis nei... Greia med pilates er å trene styrke og fleksibilitet samt å avslappe sjela :wink:

Øvelsene virker helt idiotiske i begynnelsen, men jeg tror nok man blir fastere i fisken hvis man holder på med det over lengre tid!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg VET man blir fastere i fisken!!

Trener du de enkle øvelsene hver dag (20 min treningsøkt) merker du forskjell etter noen dager. Du klarer liksom ikke helt å sette fingeren på det, men du føler deg annerledes. Etter en uke ser du at "hey, lårene mine var litt definerte nå..", og man føler seg generelt pigg. Etter NOK en uke går man annerledes, har bedre holdning, er mer avslappet i skuldrene.

Nå har jeg ikke trent på en stund pga litt forskjellig, og jeg savner virkelig pilatestreningen min...

Hvis du er vant med å løfte vekter/trene apparater, kan jeg forstå om du føler at det var lite futt i pilates. Men som de andre her er inne på, denne treningsformen er ikke rettet mot "futt" !

Men hvis du vil ha lange slanke muskler og en god holdning, jepp, da fortsetter du med pilates ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...