Gå til innhold

Hvorfor kan de ikke finne på sine egne navn til byer i England ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo tydelig at Boston i Lincolnshire har tatt navnet sitt fra den Amerikanske byen Boston i Massachusetts. 

Dette er bare et av flere eksempler.

Anonymkode: bed67...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fantasiløst land altså. 

• Liker 3
Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke er motsatt?

• Liker 9
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sølvrosen skrev:

Er du helt sikker på at det ikke er motsatt?

Nei jeg er ganske sikker på at det er slik jeg skrev.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ganske sikker på at det er slik jeg skrev.

Jeg viste ikke at indianerne kalte byene sine navn som Boston, eller at de europeiske innvandrerene beholdt de indianske navnene. Jeg var heller ikke klare over at det var så mye reisevirksomhet over Atlanteren før Colombus at engelske byer ble oppkalt etter de i Amerika.

• Liker 7
Skrevet

Tipper at York kom før New York, London før New London, Gloucester før New Gloucester og så videre....

Anonymkode: ccf4e...bc3

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at York kom før New York, London før New London, Gloucester før New Gloucester og så videre....

Anonymkode: ccf4e...bc3

For ikke å glemme at Norge er en forvanskning av Norway, en amerikansk småby:fnise:

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tydelig at Boston i Lincolnshire har tatt navnet sitt fra den Amerikanske byen Boston i Massachusetts. 

Ellers så var det jaggu flaks at noen fant opp toget etter at de hadde lagt så mye skinner overalt.:tongue:

• Liker 11
Skrevet

Tenk at de faktisk er så skruppelløse der borte i Michigan at de har kalt ene bøgda si for Norway :ohmy: 

Skrevet (endret)

Her tar du nok dessverre feil ts. Viser til Bostons, Massachusetts offisielle side:

Sitat

Boston was originally named Shawmut by the local Native Americans. It was founded on September 17, 1630 and named after Boston, England, a town in Lincolnshire from which several prominent colonists originated.

;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

Amerika kopierer mange plasser som sommer i fra europa. Slik som en annen skriver innpå her alt som blir skrivi med New foran er som regel bynavn som kommer fra for eksempel England. Ellers ville det ikke ha blitt skrivi med "New" foran om det alltid hette slik i lang tid.

Naturligvis trengs det ikke alltid å stå skrivi "New" foran alle navn som Amerika har kopiert fra andre plasser, men det er ett godt poeng i akkurat de byene som har "New" foran ett bynavn som kommer egentlig i fra ett annet land.

Endret av Sunflower-Delight
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sunflower-Delight skrev:

Amerika kopierer mange plasser som sommer i fra europa. Slik som en annen skriver innpå her alt som blir skrivi med New foran er som regel bynavn som kommer fra for eksempel England. Ellers ville det ikke ha blitt skrivi med "New" foran om det alltid hette slik i lang tid.

Hvor ligger Foundland da??:ph34r:

Skrevet
1 minutt siden, Commander skrev:

Åh, vi har funnet et nytt land.. lets call it... yeah. New Foundland.. 

Anonymkode: 73ded...028

• Liker 4
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
1 minutt siden, Commander skrev:

Det er visst i Amsterdam, Nederland. ;) Men Amerika kan nok ha kopiert dette også. :P

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tulletråd?

Anonymkode: c4766...cb3

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tulletråd?

Klart det er.

Anonymkode: 39f73...e7f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tulletråd?

Ja selvsagt er det en tulletråd.

ts

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
7 timer siden, Sunflower-Delight skrev:

Det er visst i Amsterdam, Nederland. ;) Men Amerika kan nok ha kopiert dette også. :P

Newfoundland er da i Canada og ikke USA. Når man sier Amerika så mener folk som regel USA. Men om du snakker om kontinentet Amerika eller Nord-Amerika så er det en annen sak.

Endret av Balian de Ibelin
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
21 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Newfoundland er da i Canada og ikke USA. Når man sier Amerika så mener folk som regel USA. Men om du snakker om kontinentet Amerika eller Nord-Amerika så er det en annen sak.

Tenkte mer på denne måten, ja.

Skrevet

Det verste er at det sikkert finnes folk som i fullt alvor hadde trodd det som hevdes i hovedinnlegget.... det er det jeg synes er så skummelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...