AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Er det noen som vil dele hvordan de ordnet seg på badet med ny liten baby? Stellebord og badekar i ett? Stellebord + badebalje oppå? Stellebord + badebalje på stativ ved siden av? Andre løsninger? Del gjerne modellnavn eller linker hvis dere har. Og hva er bra/dårlig med det dere endte opp med? Anonymkode: 6bccf...fac
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Vi har ett stellebord og en badebalje vi setter på gulvet når vi bruker det. Anonymkode: fd380...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Stellebord og badebalje i dusjen. Anonymkode: fd867...72e 4
Netti_75 Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Stellebord (tilpasset malm-kommode fra ikea) og badebalje på stativ.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Dere som setter badebaljen på gulvet/i dusjen, sitter dere også på gulvet når dere bader baby da? Anonymkode: 6bccf...fac
FantasDick Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Stellepute på vaskemaskinen og badebalje fra Ikea. Setter baljen på gulvet i dusjen og bader henne mens jeg sitter på knær foran. Funker bedre enn jeg trodde. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 Stellematte oppå vaskemaskinen. Badebalje i dusjen... Anonymkode: 98db4...961 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Vi har kjøpt stellekommode fra Trekløver med badekar. Har lite bad med dusjkabinett, så da har vi ingen andre muligheter føler jeg. Samt at det er relativt liten plass her generelt. Kjekt med skuffer til babyklær i umiddelbar nærhet. http://www.babybanden.no/products/stellekommode-treklver-kasper-hvit?gclid=Cj0KEQiAisy1BRD7_YSgpduD2cEBEiQAPR3UuL3gHimVZ68978ZuYmzCvTT92Opho7UZN8Slg2RzWyEaAuuO8P8HAQ Anonymkode: 7deb1...939
Ferny Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som setter badebaljen på gulvet/i dusjen, sitter dere også på gulvet når dere bader baby da? Anonymkode: 6bccf...fac Vi gjør det. Har badebaljen i dusjen. Babyen plasker i vannet med armer og bein, så det blir kliss våt i området rundt når han bader. Da er det veldig greit at vi er i dusjen.
Fiberhusk Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 3 timer siden, Netti_75 skrev: Stellebord (tilpasset malm-kommode fra ikea) og badebalje på stativ. Dette gjør vi også. Har badekar og tenkte å finne balje som passer til den.
appelsinjuice Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 Vi har ikke plass til stellebord på badet, så vi har stellekommode med skuffer fra BabyDan i gangen utenfor og bruker Stokke Flexi bath på gulvet på badet. Noen ganger vasker jeg babyen liggende på stellematta på gulvet på badet, evt. holder jeg han og dusjer han i dusjen (har for kort avstand mellom vasken og kranen til å dusje han der) Da liker jeg best at mannen hjelper meg, siden jeg er redd for å miste babyen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Vi har sniglar stellebord og stokke flexibath. Fungerer kjempe bra. Stellebordet er lite og nett (og billig). Flexibath foldes sammen og legges under stellebordet. Perfekt for oss som ikke har store bad. Sitter på gulvet ved siden av baby når vi bader. Anonymkode: 19e2f...3c5
atropos Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Vi hadde stellekommode og badebasseng i ett, og var fornøyd med det så lenge baby ikke plasket.(klærne i kommoden ble våte da han plasket) Da han ble litt større kjøpte vi en Stokke sammenleggbart badekar som vi hadde i dusjen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vil dele hvordan de ordnet seg på badet med ny liten baby? Stellebord og badekar i ett? Stellebord + badebalje oppå? Stellebord + badebalje på stativ ved siden av? Andre løsninger? Del gjerne modellnavn eller linker hvis dere har. Og hva er bra/dårlig med det dere endte opp med? Anonymkode: 6bccf...fac Jeg brukte et helt enkelt lite babybadekar i plast som ligner på dette https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1254&bih=630&q=baby+badekar&oq=baby+bad&gs_l=img.1.0.0l5j0i30j0i10i30j0i30l3.2047.6112.0.8380.8.8.0.0.0.0.88.616.8.8.0....0...1ac.1.64.img..0.8.614.tZjysQcjcl8#tbm=isch&tbs=rimg%3ACQTqoIIDql_1uIjgDSJUm6PwEBbe4Qtd2qfqOGrizwr_1-uKNH6R_1kojFZTJxf5Mz8eyd6M51Sewj9CrFwG6H7H2JfJCoSCQNIlSbo_1AQFEbY5UO4iPFGUKhIJt7hC13ap-o4RiD5SQJUN-v8qEgkauLPCv_164oxG2prZw0CXTOioSCUfpH-SiMVlMEch4CcOlk_1-VKhIJnF_1kzPx7J3oR3ZUMwAs9jKEqEgkznVJ7CP0KsRFo-DaeW5fFKyoSCXAbofsfYl8kEcPJpRdwSj1g&q=baby%20badekar&imgrc=4S9InxnRV23mDM%3A og rett ved siden av hadde jeg stelleplass med stellematte med gode myke tekstiler oppå, oppå vaskemaskina. Jeg hold i den lille hele tiden under bading og annen vask og stell. Anonymkode: 02c9f...d2a 1
lunamuna Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 Vi har en stellekommode som det er mulig å sette en balje i. Vi har dog ikke gjort dette, vi har en sammenleggbar balje etter første barn. Førstemann ble badet i balja, oppi badekaret. Tungt i både armer og rygg, men funket, jo. De andre ungene ble plassert i vasken den første tida. Utroooolig greit, og skånsomt for rygg og armer. Når de vokser ut av vasken, plasserer jeg badebalja oppå vasken, med proppen ned mot sluket. Det er jo ikke sånn at jeg forlater ungen der et millisekund engang, så det er kjempegreit og trygt også. Når ungen sitter mer stødig selv og jeg ikke lenger trenger å holde i ungen, går den oppi i badekaret sammen med de andre ungene, i en sånn badestol. 1
Beccy87 Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 Stellebord som kan bli/er en kommode fra IKEA, badebalje også fra IKEA som vi setter i dusjen når det skal bades. Og ja, vi sitter på gulvet når vi bader, funker fint! 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 Vi kjøpte en litt tykk stellematte (tror det var BabyDan) og hadde den på vaskemaskinen eller gulvet, og balje fra IKEA i dusjen. Hadde en sånn stoffhylle med mange lommer hengt opp på veggen ved siden av. Hadde balja på vaskemaskinen helt i starten til hun trengte mer vann enn vi klarte å løfte enkelt og hun begynte å plaske. Anonymkode: b4cad...87f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 Stellematte på vaskemaskinen, så blir det bading i vasken frem til hun blir for stor, da blir det balje i dusjen. Enkelt og greit Anonymkode: e733c...1e9 1
absinthia Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Har hatt stellebord og badekar i ett, til de tre første. Til nr fire, hadde badekaret blitt kastet, fordi jeg brukte stellekommoden som kommode for klærne til nr 3 i noen år. Kjøpte et badekar jeg satte på gulvet, hvilket var rimelig ugunstig. Fikk ofte vondt i ryggen av stillingen jeg måtte sitte i, før han lærte å sitte Til nr fem, kjøpte jeg badebalje med sammmenleggbart stativ til og er såre fornøyd. Vil til og med si at det for meg er en bedre løsning enn å ha stellekommode med badekar under lokket, sånn arbeidsmessig sett, fordi jeg slipper å tulle med å felle ned et lokk, når barnet skal på stellebordet og tørke seg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 TS her. Ser at mange vasker på gulvet/ i dusjen. Praktisk mtp plasking, men syns det virker så uergonomisk og klønete.. Samtidig har vi lyst på en sammenleggbar balje, men kan ikke se at det finnes stativer til slike? Kanskje det kan få plass på vasken.. Skal ha kommode i tillegg, men de er for høye til å ha balje oppå Anonymkode: 6bccf...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå