Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake brukte jeg Lano såpe i ansiktet, og grunnen var rett og slett for jeg ikke orket å kjøpe meg en rens.. Jeg bruker vanligvis veldig dyre hudprodukter, men jeg synes ikke Lano gjorde huden min verre, så jeg fortsatte en stund..   Har brukt Ole Henriksens  rens, fuktighetskrem og toner en stund, men byttet over til Lano igjen for en uke siden.. Jeg synes huden min ser mye bedre ut når jeg bruker såpe??:ler::ler: 
Er det flere som har det sånn?  Jeg er ikke interessert å høre at såpen tørker ut huden og ditt og datt, for det vet jeg!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt en eneste krone på hudrenser, jeg har bare brukt helt vanlig vann, jeg. Sminkefjerner om jeg trenger det, og skylle fjeset med vann. Vanlig såpe får jeg veldig tørr hud av, men å bare vaske med vann fungerer da helt udmerket. 

Anonymkode: 26f59...fd0

• Liker 2
Skrevet

Bruker sminkefjerner og så vann og såpe, eller bare vann og såpe. Bruker rens av og til, når jeg kommer på det, men det er veldig sjelden. Smører meg med dagkrem kanskje én gang i måneden. :ler: 

Særdeles basic hudpleie, med andre ord. 

Skrevet
29 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Bruker sminkefjerner og så vann og såpe, eller bare vann og såpe. Bruker rens av og til, når jeg kommer på det, men det er veldig sjelden. Smører meg med dagkrem kanskje én gang i måneden. :ler: 

Særdeles basic hudpleie, med andre ord. 

Herregud så heldig du er så ikke bruker hudkrem så ofte! Skjønner ikke hvordan det går an, ansiktet mitt blir helt stivt om jeg glemmer fuktighetskrem når jeg har tatt vann i ansiktet :ler:

Skrevet
1 minutt siden, Mimmii skrev:

Herregud så heldig du er så ikke bruker hudkrem så ofte! Skjønner ikke hvordan det går an, ansiktet mitt blir helt stivt om jeg glemmer fuktighetskrem når jeg har tatt vann i ansiktet :ler:

Det kan være fordi huden din er blitt så vant til å få tilført fuktighet at den har sluttet å produsere det selv. Det kan skje om man bruker fete kremer over tid. Jeg har også slitt med at jeg har blitt avhengig av det etter vinteren. 

Anonymkode: 26f59...fd0

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mimmii skrev:

Den bare fikser seg sjøl, den. Er jeg tørr en dag bruker jeg krem den dagen, så er den fin igjen.

Vurderer å begynne å bruke noe nå da, begynner å få linjer/rynker! Ugreit. Men er jo gammel, så er vel ikke anna å forvente :ler: 

Skrevet
2 minutter siden, Mimmii skrev:

Kanskje huden din har blitt avhengig av fuktighetskremen? Jeg bruker heller aldri noe annet enn vann, noen ganger ansiktservietter.

Anonymkode: 4df19...075

• 2 uker senere...
Skrevet

Aldri, og jeg mener det, aldri bruk såpe på ansiktet!!! Sodium Laureth Sulfate og Sodium Lauryl Sulfate (begge to, uansett hva du hører fra andre) er svært irriterende og skal aldri påføres på ditt ansikt. Det fjernes din naturlig oljebarrieren.

Bruk gjerne bare vann med et litt håndkle (bruk et nytt rent håndkle hver eneste dag). Når du trenger å fjerne sminke av øyene kan du bruke én eller to dråper av rosehip olje, og fjerne oljen med bomull.

Skrevet

Jeg bruker Asan. Huden er bedre enn noen gang. Eksem, kviser og urenheter er helt borte 😉

Skrevet
Den 4. februar 2016 at 14.16, Mimmii skrev:

For en tid tilbake brukte jeg Lano såpe i ansiktet, og grunnen var rett og slett for jeg ikke orket å kjøpe meg en rens.. Jeg bruker vanligvis veldig dyre hudprodukter, men jeg synes ikke Lano gjorde huden min verre, så jeg fortsatte en stund..   Har brukt Ole Henriksens  rens, fuktighetskrem og toner en stund, men byttet over til Lano igjen for en uke siden.. Jeg synes huden min ser mye bedre ut når jeg bruker såpe??:ler::ler: 
Er det flere som har det sånn?  Jeg er ikke interessert å høre at såpen tørker ut huden og ditt og datt, for det vet jeg!

Hehe, jeg bruker den der billigste håndsåpen man får kjøpt på rema1000 i ansiktet. Koster vel 5-6 kroner for en sånn pakke med flytende håndsåpe. Bruker ellers en eller annen hånkrem som fuktighetskrem etterpå (når jeg merker at jeg er litt tørr) - helt ypperlig kombinasjon. En venninne av meg som er hudpleier tenkte faktisk første gang hun så meg at jeg hadde så fin hud. Etter at vi ble kjent så påpekte hun det... og jeg kom da med min oppskrift. Fikk liksom høre at - "nei, nei... det tørker ut huden"! Vel, vel... jeg får bare kviser av alle de der dyre renseproduktene. Helt plettfri hud ved bruk av billig håndsåpe.:PHar fått hudbehandling av hun da, og merker jo at det er sykt digg og man får myk hud av det. Men da bruker man jo en time bare på rens, maske, olje og massasje.... ikke helt min greie.

Jeg synes den billigste håndsåpen er best. Sparer jo masse penger på det også - for trenger ikke særlig med sminke heller når man ikke har kviser.:laugh:

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker også Asan. Jeg har ømfintlig hud og bruker  fondation. Så jeg må bruke såpe. 

Tåler veldig lite uten å bli tørr, irritert og rød. Eller en allergisk reaksjon. 

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Huden min har aldri vært så bra som etter at jeg sluttet å smøre på alskens dyrt fjas. Lano funker helt fint. :)

Skrevet

Uææ! Lano i ansiktet? Aldri i verden! Det har jeg prøvd noen ganger, og herregud som det tørker ut huden min. Grusomt!

Eneste jeg bruker på huden i ansiktet mitt, det er vann. Microfiberklut og vann. Og eneste jeg smører med er jojobaolje. Har ikke hatt spesielt store problemer med huden, untatt en stor tørr flekk på det ene kinnet. Den er borte nå, etter jeg begynte med jojobaolje.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er atopiker. Bruker rensemelk fra weleda. Brukte ole henriksen sin i sommer. Men nå på vinteren er huden så tørr og så bruker jeg en litt fet krem fra ole hentiksen etterpå. Må smøre meg om ikke begynner huden å klø og bli knusktørr og da får jeg det jævligste eksemutbruddet. Tør ikke bruke lano iallefall

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare vanlig vann fra springen....

Anonymkode: 28a58...0e1

Skrevet
Den Thursday, February 04, 2016 at 14.16, Mimmii skrev:

Lano har vi ikke lengre i hus. Den er i følge hudlege noe av det verste man bruker å vaske seg med. Full av fargestoffkjemikalier kjent for å gi eksem og hudproblemer. Eksem og ekstrem kløe var grunnen til hudlegebesøket. Bort med Lanoen og problemet løst. 

Vasker meg ikke med Lano om så det er eneste såpe når jeg ikke er hjemme. Fysj!

Anonymkode: 617da...e6b

• Liker 1
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Nei, huden min tåler ikke sånn såpe. Har veldig sensitiv og tørr hud. Bruker såpe med aloe vera fra forever living og så bruker jeg en rens fra la roche posay. 

Skrevet
11 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Uææ! Lano i ansiktet? Aldri i verden! Det har jeg prøvd noen ganger, og herregud som det tørker ut huden min. Grusomt!

Eneste jeg bruker på huden i ansiktet mitt, det er vann. Microfiberklut og vann. Og eneste jeg smører med er jojobaolje. Har ikke hatt spesielt store problemer med huden, untatt en stor tørr flekk på det ene kinnet. Den er borte nå, etter jeg begynte med jojobaolje.

Mikrofiberklut i ansiktet! Microfiberens unike egenskap er at den tiltrekker seg alt av rask og rusk og særlig fett. Snakk om å slå det ene i hel med det andre. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mikrofiberklut i ansiktet! Microfiberens unike egenskap er at den tiltrekker seg alt av rask og rusk og særlig fett. Snakk om å slå det ene i hel med det andre. 

De jeg bruker i fjeset vasker jeg også med skyllemiddel, så de er ikke like "velfungerende" lenger. Fungert helt toppers for meg siden 1996.

Skrevet

Lano, Asan, vann, Palmolive...... det jeg har tilgjengelig. Har veldig fin hud, aldri hatt noe særlig med kviser og ikke tørr hud.
Bruker ansiktskrem etter at jeg har dusjet og/eller brukt skrubbekrem, men er ikke så nøye på hva jeg bruker.
Nekter å bruke masse penger på fancy produkter som koster flesk når det funker så bra med billige alternativ.
Er for øvrig over 45 år og blir hele tiden tatt for å være 30-35, så tror ikke huden min har tatt så mye skade av det heller....

Anonymkode: eb6e7...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...