AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Jeg trenger noen tips til gode kattebørster/ kammer som virkelig gjør nytten. Og lurer også litt på hvor mye katten tåler ifht pelsstell? Har en utekatt (dvs den har egen luke inn til stall med varme) som har satt en vanvittig vinterpels. Jeg har ikke så mye erfaring med katter siden mannen min er allergisk, men vi fikk altså denne av en venninne som er aktiv i dyrebeskyttelsen. Problemet er at den får klumper i pelsen heeele tiden som tover seg og blir større og større. Vil ikke klippe han siden det er vinter enda og kaldt. Børster han hver dag og det holder det sånn tålig i sjakk, men trenger tips til børste som virkelig gjør susen. Han liker å bli gredd og gir et lite mjau hvis det lugger, men ellers virker det som han ikke bryr seg når jeg tar godt i.. Tåler katter at man grer de "hardt"? Jeg tenker jo at det må lugge når jeg drar av svære jafser, men han bryr seg som sakt ikke og sitter i fanget helt frivillig, tvert imot virker det som han liker det. Hva gjør dere med derea katter med samme problem? Anonymkode: 3535f...142
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Kan legge til at han har nok av pels selv om jeg grer han, er ikke sånn at han blir helt ribbet hehe.. TS Anonymkode: 3535f...142
Kristanna Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Denne http://www.petworld.no/no/artiklar/furminator-katt-korthar.html En type til korthåret og en til langhåret Vi er veldig fornøyde med denne. De største klumpene ville jeg klippet av, og så gredd jevnlig med denne for å unngå nye klumper og tugger.
Berit Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Mange langhårskatter må grees hver dag for å holde det bra. Så fint at du gjør det. Jeg bruker en slags karde som jeg har kjøpt på dyrebeskytelsen. Den har stålpigger. Et tips er å prøve å rive opp tovene med fingrene. Da løsner det sakte fra den fine pelsen og det kan lett draes vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå