AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Hei. Jeg har blitt kjent med en gutt i midten at 20-årene, og jeg synes det er vanskelig å skulle avvise vennskapet med han. Jeg er noen år yngre, men føler nesten jeg er en voksen veninne som lærer han om livet. Det er veldig slitsomt. Vi er så forskjellige som vian få blitt, og jeg synes han er dørgende kjedelig. Jeg blir stadig overasket over at han har interesse i å være venn med meg, for jeg burde jo vært kjedelig for han også siden jeg synes han er kjedelig (grunnet totalt mangel på kjemi og felles interesser). Han har ikke veldig mye sosiale antenner, og virker ikke som han har noe særlig med andre venner. Han er aktiv med forskjellige interesser, så han møter jo mange andre folk. Han er veldig slitsom, da han hele tiden vil treffes. Vi har møttes to-tre ganger, og jeg vil ikke møte han mer. For meg blir det veldig feil om jeg skal være med han bare fordi jeg synes synd på han siden jeg tror han ikke har så mange andre. Det er også feil for meg å ikke skulle forklare for han at jeg ikke ser at vi kan bli venner. allerede etter første gang vi hadde møtt hverandre inviterte han meg med på julebord med jobben og overnatting hos seg. Jeg sa nei til dette da jeg ikke var komfortabel med det sammen med en jeg så vidt kjente. Etter dette har jeg blitt invitert til foreldrene hans, invitert på flere fester og konserter og sånn. Han bor en time unna meg, så det med overnatting var fordi det ikke gikk buss så sent. Jeg føler meg som en skikkelig dårlig person som tenker sp negativt om han og ikke ønsker kontakt med han, men jeg vil føle meg enda værre om jeg lar han leve i troen om at han har fått seg en god venn han kan kose med. For ja, han ønsker å kose. Han vil sitte i armkroken, ha meg på fanget sitt, like i skje og alt sånn. Noen som har Moen råd? Anonymkode: 4b745...96f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Håper du har forklart for ham da at du overnattet hos han kun pga manglende mulighet for buss? Håper også at du ikke har godtatt å sitte på fanget hans etc om du ikke er komfortabel med det? For meg virker det som om at enten så har ikke du ytret dine meninger overfor ham i det hele tatt, eller så er det kun hans manglende sosiale antenner det står på. Det virker jo som om at han tror dere har noe på gang, kanskje.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 21 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Håper du har forklart for ham da at du overnattet hos han kun pga manglende mulighet for buss? Håper også at du ikke har godtatt å sitte på fanget hans etc om du ikke er komfortabel med det? For meg virker det som om at enten så har ikke du ytret dine meninger overfor ham i det hele tatt, eller så er det kun hans manglende sosiale antenner det står på. Det virker jo som om at han tror dere har noe på gang, kanskje. Jeg overnattet aldri fordi jeg ikke var komfortabel med det og sa at jeg ikke ville overmannet hos en jeg så vidt kjente. Jeg har også nektet å sitte på fanget hans. Han er fullstendig klar over at jeg ikke vil ha noe forhold med han, og han vil ikke ha det med meg heller. Men hvordan skal jeg avvise et vennskap med han? Han er jo så stakkarslig og virker så sykt ensom og desperat etter venner at jeg blir sprø... TS Anonymkode: 4b745...96f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Hei, siden du ikke kjenner han så godt så ser jeg ikke noe problem i å bare fade han stille og rolig ut. Ikke respondere så mye når han tar kontakt osv. Og hvis du syns han går over grensa så sier du klart og tydelig fra at du ikke ønsker kontakt/et vennskap med han Anonymkode: d48ec...642 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, siden du ikke kjenner han så godt så ser jeg ikke noe problem i å bare fade han stille og rolig ut. Ikke respondere så mye når han tar kontakt osv. Og hvis du syns han går over grensa så sier du klart og tydelig fra at du ikke ønsker kontakt/et vennskap med han Anonymkode: d48ec...642 Det er dette jeg har forsøkt. Hvor lenge tenker du jeg lam holde på med det? Etter halvannen måned begynner jeg å gå tom for unnskyldninger om at jeg ikke har tid til å møte han. Han spør gjerne ett par ganger i uken. Jeg svarer ikke en gang hver gang han spør siden det blir så mye. Og har sagt at han må roe seg ned. Jeg er ganske rådvill egentlig. Men tenker du det er innafor å fade han ut i løpet av mange måneder? Anonymkode: 4b745...96f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg overnattet aldri fordi jeg ikke var komfortabel med det og sa at jeg ikke ville overmannet hos en jeg så vidt kjente. Jeg har også nektet å sitte på fanget hans. Han er fullstendig klar over at jeg ikke vil ha noe forhold med han, og han vil ikke ha det med meg heller. Men hvordan skal jeg avvise et vennskap med han? Han er jo så stakkarslig og virker så sykt ensom og desperat etter venner at jeg blir sprø... TS Anonymkode: 4b745...96f Kontakter du ham, sender sms, snapper og lignende? Hvis du gjør det vil han fortsatt tro du er interessert i å være venner Anonymkode: 01250...15f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakter du ham, sender sms, snapper og lignende? Hvis du gjør det vil han fortsatt tro du er interessert i å være venner Anonymkode: 01250...15f Jeg svarer han kort på noen av meldingene han sender meg, men langt fra alle. Jeg stiller ikke spørsmål tilbake hvis han spør om jeg har en fin dag eller noe. Det trenger jeg heller ikke da han fort kan skrive en hel avhandling om hva han har gjort, hva han skal i dag og hvilke planer han har for uka. Når jeg bare svarer "ok" kan han fortsette å skrive. Jeg har selv virkelig lurt på hva jeg gjør som får han til å fortsette å ta kontakt hele tiden, men forstår det ikke. Jeg er jo egentlig en kjempedårlig samtalepartner med mine svar og at jeg kan bruke flere dager på å svare. Anonymkode: 4b745...96f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg overnattet aldri fordi jeg ikke var komfortabel med det og sa at jeg ikke ville overmannet hos en jeg så vidt kjente. Jeg har også nektet å sitte på fanget hans. Han er fullstendig klar over at jeg ikke vil ha noe forhold med han, og han vil ikke ha det med meg heller. Men hvordan skal jeg avvise et vennskap med han? Han er jo så stakkarslig og virker så sykt ensom og desperat etter venner at jeg blir sprø... TS Anonymkode: 4b745...96f Det er bra! Jeg tror rett og slett du bare å si nei til alle avtaler med han. Enkelt og greit, så sant dere ikke har noen felles venner. Har dere det? Tror du må være veldig direkte og rett og slett avvisende i denne situasjonen selv om det ikke er gøy.
Maleficenta Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 Høres slitsomt ut. Syns du viser ganske tydelig at du ikke er interessert jeg. Men noen bare nekter plent å gi seg. Du får si fra i klartekst 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 12 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Det er bra! Jeg tror rett og slett du bare å si nei til alle avtaler med han. Enkelt og greit, så sant dere ikke har noen felles venner. Har dere det? Tror du må være veldig direkte og rett og slett avvisende i denne situasjonen selv om det ikke er gøy. 9 minutter siden, Maleficenta skrev: Høres slitsomt ut. Syns du viser ganske tydelig at du ikke er interessert jeg. Men noen bare nekter plent å gi seg. Du får si fra i klartekst Nettop dette jeg er redd jeg må. Men har aldri gjort dette med et vennskap. Er det innafor å si at man ikke ønsker å være venner, som om du skulle dumpa en kjæreste/date? Tusen takk for svar, foresten. TS Anonymkode: 4b745...96f 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettop dette jeg er redd jeg må. Men har aldri gjort dette med et vennskap. Er det innafor å si at man ikke ønsker å være venner, som om du skulle dumpa en kjæreste/date? Tusen takk for svar, foresten. TS Anonymkode: 4b745...96f Er ikke det normalt da? Jeg er ikke venn med noen av de jeg var på date med før jeg møtte han jeg er gift med, og de bekjentskapene avsluttet jeg/vi ganske så snart det ble avklart at det aldri ville bli noe mer. Forresten så foretrekker jeg personlig om folk kan si direkte til meg at den vil avslutte ett vennskap, heller enn å fade det ut. Dessverre er det for få som gidder førstnevnte her i verden skal man tolke KG. Endret 4. februar 2016 av Glansbildeskrinet
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Et øyeblikk siden, Glansbildeskrinet skrev: Er ikke det normalt da? Jeg er ikke venn med noen av de jeg var på date med før jeg møtte han jeg er gift med, og de bekjentskapene avsluttet jeg/vi ganske så snart det ble avklart at det aldri ville bli noe mer. Men vi har aldri vært på date da. Vi starta med utgangspunktet om vennskap ene og alene.. TS Anonymkode: 4b745...96f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men vi har aldri vært på date da. Vi starta med utgangspunktet om vennskap ene og alene.. TS Anonymkode: 4b745...96f Sjekk oppdatering på det forrige innlegget mitt her oppe.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg har forsøkt. Hvor lenge tenker du jeg lam holde på med det? Etter halvannen måned begynner jeg å gå tom for unnskyldninger om at jeg ikke har tid til å møte han. Han spør gjerne ett par ganger i uken. Jeg svarer ikke en gang hver gang han spør siden det blir så mye. Og har sagt at han må roe seg ned. Jeg er ganske rådvill egentlig. Men tenker du det er innafor å fade han ut i løpet av mange måneder? Anonymkode: 4b745...96f Nei mange måneder er for lenge. Du må ikke finne på unnskyldninger hver gang. Du må overse å svare, eller svare kort og godt "Nei" "Nei det passer ikke" "Sorry litt mye denne uka, kontakter deg senere" osv og om det ikke går etter 5-10 sms at han tar hintet ville jeg bare sagt det rett frem at "beklager jeg har ikke plass til fler venner i livet mitt akuratt nå lykke til videre." Anonymkode: d48ec...642 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 28 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Sjekk oppdatering på det forrige innlegget mitt her oppe. Takk Og svaret fra AB under deg sier jo egentlig også at jeg må si det direkte. Han vil nok aldri forstå det om jeg bare fader ut, for da hadde han alt gjort det. Så skal prøve å finne en fin, men direkte måte, å si at jeg ikke ønsker et vennskap med han. jeg er veldig takknemlig for alle som har svart, og at dere ikke har dømt meg. Det hjelper å få luftet tankene litt og få innspill fra andre TS Anonymkode: 4b745...96f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei mange måneder er for lenge. Du må ikke finne på unnskyldninger hver gang. Du må overse å svare, eller svare kort og godt "Nei" "Nei det passer ikke" "Sorry litt mye denne uka, kontakter deg senere" osv og om det ikke går etter 5-10 sms at han tar hintet ville jeg bare sagt det rett frem at "beklager jeg har ikke plass til fler venner i livet mitt akuratt nå lykke til videre." Anonymkode: d48ec...642 Hvorfor ikke si det med en gang? Det ville vært det beste. Anonymkode: 8812d...73f 1
Maleficenta Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettop dette jeg er redd jeg må. Men har aldri gjort dette med et vennskap. Er det innafor å si at man ikke ønsker å være venner, som om du skulle dumpa en kjæreste/date? Tusen takk for svar, foresten. TS Anonymkode: 4b745...96f Ja det syns jeg er innafor. Jeg ville sagt sånn her neste gang han skriver mld: hvorfor gidder du seriøst å ta kontakt når jeg hver gang svarer deg kort og ikke åpner for samtale? Det er jo tydelig at kjemien ikke er her. Hvorfor skal vi fortsette med dette såkalte vennskapet egentlig? Jeg får ikke noe ut av det. Du får ikke noe ut av det. Tror det er best vi bare går hver til vårt og er på hils som bekjente.. et eller annet i den dur
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #18 Skrevet 5. februar 2016 Jeg vet godt hvordan du føler det! jeg hadde en lignende en etter meg for snart et år siden, den eneste forskjellen var at vi bare møttes på toget hjem - aldri utenfor det! han forsøkte hele tiden å invitere ham hjem til seg for å møte foreldrene hans, på kino, til byen osv og jeg avviste ham hver eneste gang. han fortalte meg også hele tiden om hvor få venner han hadde, og tilogmed hvor glade foreldrene hans hadde blitt hvis han hadde tatt med seg en ny venn hjem (att det går ann!) Jeg hadde ikke lyst til å såre følelsene hans, da han sikkert ikke kunne noe for at han var så sær, men til slutt måtte jeg bare si at jeg ikke var komfortabel med å bli noe nærmere enn bekjente. jeg tror det blir lettere hvis du gir klart utrykk for at du ikke er interessert, ikke bare ved å si det men også via kroppsspråk og handlinger. de fleste gryende vennskap dør ut av seg selv hvis det blir for lite kontakt. Anonymkode: 6e059...071 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #19 Skrevet 5. februar 2016 Sånne situasjoner er skikkelig kjipe, for man vil jo ikke såre noen. Jeg har vært der noen ganger selv. Jeg har måttet si ifra i klartekst. Jeg har avvist med samme sinn som jeg avviser en som er ute etter et forhold. Beklager, men jeg føler ikke vi har god nok kjemi til å være venner. Det har vært utrolig vanskelig, men det er så mye bedre å bare få sagt det, når de ikke tar hintet. Jeg prøver også å fade ut, men når de aldri gir seg, må man til slutt bare si ifra. Lykke til, ts Anonymkode: a9ba8...2f0 1
stemorrollen Skrevet 5. februar 2016 #20 Skrevet 5. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk Og svaret fra AB under deg sier jo egentlig også at jeg må si det direkte. Han vil nok aldri forstå det om jeg bare fader ut, for da hadde han alt gjort det. Så skal prøve å finne en fin, men direkte måte, å si at jeg ikke ønsker et vennskap med han. jeg er veldig takknemlig for alle som har svart, og at dere ikke har dømt meg. Det hjelper å få luftet tankene litt og få innspill fra andre TS Anonymkode: 4b745...96f Det er vanskelig, for man vil jo ikke såre noen. Men det beste hadde vært å bare slutte å svare meldingene helt, ikke åpne meldinger på Facebook.. Eller si "Jeg har generelt mye å gjøre og har nesten ikke tid nok til å se mine nærmeste. Så jeg på dessverre bruke den tiden jeg har på å møte de.." Eller bare si du har en kjæreste nå som ikke vil at du skal snakke med han om dere ikke har mange fellesvenner. Jeg har opplevd lignende en del ganger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå