Gå til innhold

Jeg dro fra han.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag er det 6 måneder siden jeg forlot en idiot av en eks. Han tvang meg til sex opptil flere ganger på fylla, var sykelig sjalu og mistenksom for alt mulig. Jeg var livredd enkelte ganger. I følge han selv, er han verdens snilleste mann, men blir han sint, så er det en grunn for det. Han har alltid vært flink å snakke for seg, er gjerne derfor jeg holdt ut så lenge, nemlig hele 3 år. 

Men nå er det slutt altså. Har ikke hørt noe fra han, bortsett fra "tilgi meg for alt" melding på nyttårsaften. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, mente han det eller ikke. Men her kommer problemet, jeg er redd han. Redd han kommer for å bruke vold. Selv om han sa at jeg ikke hadde noe å frykte. Så hvordan klarer jeg å leve med denne frykten? Hvordan vet jeg at det er bare i hodet mitt eller om det er reelt? Burde jeg stole på han når han har sagt han aldri kommmer til å gjøre meg noe? Hjelp meg vær så snill. 

Anonymkode: c1e0b...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke har vist deg noe form for aggressivitet, eller gjort noe voldelig ser jeg heller ingen grunn til at du skal være redd for det. Å være mistenksom og sjalu er normalt, men om det går over til å bli aggressivt er det jo en anen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vært voldelig ot deg før? Er han evt da påvirket av noe? Har han oppsøkt deg uanmeldt tidligere?

Anonymkode: 59791...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært voldelig ot deg før? Er han evt da påvirket av noe? Har han oppsøkt deg uanmeldt tidligere?

Anonymkode: 59791...c38

Han har kun brukt vold når han var full. Og han drakk ofte, men det er lett å skylde på alkoholen. Han var jo ikke dritings, bare veldig sint for et eller annet og lot det gå utover meg. 

Han har bedt om unnskydning for alt dette, og har heller ikke oppsøkt meg på noen måter. Sendte en mail på nyttårsaften og skrev; "hei, godt nytt år, håper alt står bra til med deg, jeg har vært en idiot tilgi meg for dette", du fortjente bedre". 

Jeg er likevel redd. Redd han drikker seg full en dag og vil finne på noe faenskap. Det var han flink til da vi var i lag. Og han er flink å handle i affekt, noe han kan angre på i ettertid. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Vil ikke gå så langt og be om besøksforbud, han har jo ikke prøvd å oppsøke meg, vil ikke være dramatisk. Vet ikke hva som feiler meg. Jeg er bare redd han plutselig dukker opp og skader meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har gått 6 mnd, han har ikke oppsøkt deg en eneste gang. Og han har bedt om unnskyldning. Da er jeg ganske sikker på at han ikke kommer til å skade deg.

Anonymkode: 82b1a...f3b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har gått 6 mnd, han har ikke oppsøkt deg en eneste gang. Og han har bedt om unnskyldning. Da er jeg ganske sikker på at han ikke kommer til å skade deg.

Anonymkode: 82b1a...f3b

Hvordan kan du være så sikker på det? 

Sorry, jeg er bare så paranoid at jeg tror ikke på det folk sier til meg :( når ville han evt kommet eller hvordan han slike mannfolk oppfører seg hvis det er fare for vold? 

Du mener at jeg ikke trenger å tenke mer på det? Har du noen gode råd for hva jeg kan gjøre for å føle meg litt mer tryggere? Går inn på profilen hans hele tiden, vet ikke hvorfor. Hvorfor klikker jeg innpå profilen hans hele tiden hvis jeg er redd han? Jeg har blokkert han på min Facebook, men han Facebook til lillesøsteren min som jeg kan gå inn på profilen hans derfra. Skulle ønske jeg ikke var så psyko som dette. Er jo ikke normalt. Uff for et liv jeg har skapt rundt meg. Men er jo ikke min feil at han var voldelig! :( han virket så snill i begynnelsen, men jeg merket antydninger til aggressivitet og vold på fylla, men da gikk det stort sett utover PC, telefoner eller i værste fall andre mannfolk. Men han har aldri slått meg heller, kun psykisk vold og sexpress. Skulle heller ønske han var utro eller noe. Bedre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså hvis du er så usikker så har du vel egentlig allerede bestemt deg for hva du vil. hvis du virkelig ville hatt han ville du ikke hatt denne usikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det reaksjonen på det forholdet som var som kommer til deg nå?

Nå når det har gått 6 mnd og da du fikk meldingen på nyttårsaften. At du da mentalt turde å åpne slusen inn til de tankene du så lenge hadde holdt tilbake? 

I så fall er reaksjonen din ganske naturlig selv om den logisk sett virker litt surrealistisk siden det har gått 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mångata skrev:

altså hvis du er så usikker så har du vel egentlig allerede bestemt deg for hva du vil. hvis du virkelig ville hatt han ville du ikke hatt denne usikkerheten.

Hva mener du? Jeg vil ikke ha han. Aldri skal jeg tilbake til han igjen. Har allerede begynt å date en fantastisk fyr! Er forelsket. Bare redd eksen skal ødelegge liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du lider av en slags posttraumatisk stress? Du virker litt besatt av ham... Be søstera di nekte deg tilgang til hennes facebook, og ha en slags avvenning.

Du innbiller deg at han fremdeles er besatt av deg, og vil straffe deg... Hvorfor det? Det er jo ikke du som har gjort noe galt? Det virker som han er klar over dette og klandrer seg selv (pga meldingen på nyttår). Da han ikke har tatt annen kontakt etter bruddet, vitner om at han IKKE tenker på deg konstant og har kanskje gått videre med livet. Han har vel venner og hobbyer?

Dersom dette ikke går over, er det nok en idé å oppsøke en psykolog. Du har kanskje traumer fra forholdet som ikke er bearbeidet, og dette bør du ordne opp i før du blir mer seriøs med den nye kjæresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Er det reaksjonen på det forholdet som var som kommer til deg nå?

Nå når det har gått 6 mnd og da du fikk meldingen på nyttårsaften. At du da mentalt turde å åpne slusen inn til de tankene du så lenge hadde holdt tilbake? 

I så fall er reaksjonen din ganske naturlig selv om den logisk sett virker litt surrealistisk siden det har gått 1/2 år.

Det kan godt hende at reaksjonen kommer først nå, men jeg må ærlig innrømme at jeg var redd fra dag 1. Fra jeg flyttet alle tingnene mine til nå, har jeg vært redd han plutselig står på døren min eller noe lignende. Men det har han fortsatt ikke gjort, og da tenker jeg at kanskje har det ikke gått opp for han ennå, og når han først innser at han har mistet meg, det er da han kan klikke? Vet ikke jeg. Vil bare bli kvitt de vonde tankene og prøve å være glad for at jeg dro. Isteden lever jeg i fortiden og er redd han skal utsette meg for de samme tingene som da vi var sammen. Kidnappe meg eller noe sånt. Uff nå er fantasien er virkelig på topp her.ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Kanskje du lider av en slags posttraumatisk stress? Du virker litt besatt av ham... Be søstera di nekte deg tilgang til hennes facebook, og ha en slags avvenning.

Du innbiller deg at han fremdeles er besatt av deg, og vil straffe deg... Hvorfor det? Det er jo ikke du som har gjort noe galt? Det virker som han er klar over dette og klandrer seg selv (pga meldingen på nyttår). Da han ikke har tatt annen kontakt etter bruddet, vitner om at han IKKE tenker på deg konstant og har kanskje gått videre med livet. Han har vel venner og hobbyer?

Dersom dette ikke går over, er det nok en idé å oppsøke en psykolog. Du har kanskje traumer fra forholdet som ikke er bearbeidet, og dette bør du ordne opp i før du blir mer seriøs med den nye kjæresten. 

Jeg har lurt på det med post traumatisk stress. Har lest litt om det. Virker som om det er det som er kommet innover meg med full styrke. Bruddet er jo ennå ferskt, ikke sant? Prøvde å søke på "hvor lenge bør man være redd etter brudd fra et voldelig forhold" osv. Har funnet ut at det kan ta opptil ett år før det er helt "trygt". Men slikt vet jo man aldri. Har lest så mye rart på nettet, at ekser oppsøker ekser, skader dem, tar hevn og dreper de i værste fall. Jeg har ikke sånn kjempelyst å bli en del av statistikken. Har hatt mange drømmer der jeg er plutselig tilbake hos han og klarer ikke komme meg ut, panikken bryter løs og jeg skriker men ingen hører meg. Før så såg jeg slikt på film, nå føler jeg at jeg opplever det på en måte. Det er vanskelig å forklare, men jeg har ingen å snakke med heller. Har jo venner, men de sier at dette går sikkert bra. Men det er ikke godt nok svar for meg. Jeg må jo være sikker for å føle meg trygg. I de siste dagene så har det gått så langt at jeg har funnet frem hammeren og har det liggende under sengen, i tillfelle. Men merker jeg begynner å bli gal av dette. føler jeg burde være redd meg selv snart. Uff;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lurt på det med post traumatisk stress. Har lest litt om det. Virker som om det er det som er kommet innover meg med full styrke. Bruddet er jo ennå ferskt, ikke sant? Prøvde å søke på "hvor lenge bør man være redd etter brudd fra et voldelig forhold" osv. Har funnet ut at det kan ta opptil ett år før det er helt "trygt". Men slikt vet jo man aldri. Har lest så mye rart på nettet, at ekser oppsøker ekser, skader dem, tar hevn og dreper de i værste fall. Jeg har ikke sånn kjempelyst å bli en del av statistikken. Har hatt mange drømmer der jeg er plutselig tilbake hos han og klarer ikke komme meg ut, panikken bryter løs og jeg skriker men ingen hører meg. Før så såg jeg slikt på film, nå føler jeg at jeg opplever det på en måte. Det er vanskelig å forklare, men jeg har ingen å snakke med heller. Har jo venner, men de sier at dette går sikkert bra. Men det er ikke godt nok svar for meg. Jeg må jo være sikker for å føle meg trygg. I de siste dagene så har det gått så langt at jeg har funnet frem hammeren og har det liggende under sengen, i tillfelle. Men merker jeg begynner å bli gal av dette. føler jeg burde være redd meg selv snart. Uff;(

Uff, det høres ikke greit ut å ha det slik. Det er nok ikke en reell trussel (de som blir overfalt av ekser blir som regel truet og sjikanert i forkant, og det virker ikke som din eks har noe vondt blod), men i ditt hode er det nok reellt. Du sliter sikkert med noen senreaksjoner etter forholdet, og jeg tror du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog og få bearbeidet dette. Det er nok vanligere enn du tror, men dersom du ikke tar tak i det, kan det bli verre. Med hjelp kan du kanskje tilgi eksen din for det han gjorde, og legge det bak deg? Ta kontakt med fastlegen og be om en henvisning. Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Uff, det høres ikke greit ut å ha det slik. Det er nok ikke en reell trussel (de som blir overfalt av ekser blir som regel truet og sjikanert i forkant, og det virker ikke som din eks har noe vondt blod), men i ditt hode er det nok reellt. Du sliter sikkert med noen senreaksjoner etter forholdet, og jeg tror du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog og få bearbeidet dette. Det er nok vanligere enn du tror, men dersom du ikke tar tak i det, kan det bli verre. Med hjelp kan du kanskje tilgi eksen din for det han gjorde, og legge det bak deg? Ta kontakt med fastlegen og be om en henvisning. Håper det ordner seg :)

Tusen fakk for støtten. Det hjalp faktisk å snakke litt med dere her inne. Håper dere har rett ang frykten min er irrasjonell. Håper jeg blir "normal" igjen etter dette. Tusen takk. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 20.14, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg vil ikke ha han. Aldri skal jeg tilbake til han igjen. Har allerede begynt å date en fantastisk fyr! Er forelsket. Bare redd eksen skal ødelegge liksom.

beklager da har jeg lest for dårlig eller misforstått helt! trodde det var snakk om at du ville ha han tilbake

Endret av haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...