AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 På pakningen står det at jeg skal ta en pille, tre ganger om dagen. Men hvor mange over dette er farlig? Har tatt 5 i dag liksom+noen paracet. Det er jo litt mer enn anbefalt, men det er vel ikke farlig på noen måte? Anonymkode: 2423f...094
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Ikke bland de med paracet da Paralgin Forte inneholder Paracetamol. For mye Paracetamol er farlig for leveren. Du kan ta inntil 4 gram Paracetamol i døgnet. En paralgin Forte inneholder 400 mg Paracetamol. Prøv å følg legens anvisning. Hvis ikke det virker så ring legen, kanskje du trenger noe annet eller du kan få "lov" til å ta større doser. Anonymkode: 38050...a02 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På pakningen står det at jeg skal ta en pille, tre ganger om dagen. Men hvor mange over dette er farlig? Har tatt 5 i dag liksom+noen paracet. Det er jo litt mer enn anbefalt, men det er vel ikke farlig på noen måte? Anonymkode: 2423f...094 Dette skal du ta opp med legen din. Den mengden du har tatt kan være farlig Anonymkode: 9b2fe...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke bland de med paracet da Paralgin Forte inneholder Paracetamol. For mye Paracetamol er farlig for leveren. Du kan ta inntil 4 gram Paracetamol i døgnet. En paralgin Forte inneholder 400 mg Paracetamol. Prøv å følg legens anvisning. Hvis ikke det virker så ring legen, kanskje du trenger noe annet eller du kan få "lov" til å ta større doser. Anonymkode: 38050...a02 Tok paracet i tillegg fordi Forte ikke funket så bra som ønsket. Legen vil ikke gi meg noe annet (sterker) og vil ikke sette meg på en høyere dose. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skal du ta opp med legen din. Den mengden du har tatt kan være farlig Anonymkode: 9b2fe...cd5 Hva er liksom det verste som kan skje? Man får jo ikke leverforgiftning av 5 Pinex Forte, og om man så hadde fått det, så er det jo bare å dra på sykehus. Anonymkode: 2423f...094
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På pakningen står det at jeg skal ta en pille, tre ganger om dagen. Men hvor mange over dette er farlig? Har tatt 5 i dag liksom+noen paracet. Det er jo litt mer enn anbefalt, men det er vel ikke farlig på noen måte? Anonymkode: 2423f...094 Ja, det er farlig å blade paracet og pinex forte i den dosen, mest fordi pinex forte også inneholder paracet! Om du tar mer paracet enn foreskrevet, kan det gi uopprettelig leverskade, som man kanskje først merker etter noen dager. Det kan være dødelig eller ende med levertransplantasjon. Om man ikke tar andre medisiner enn pinex forte, er absolutte maksdose 2 pinex forte hver sjette time. Man kan bytte det ut med en paracet og en pinex forte, eventuelt kun 2 paracet, men aldri mer paracet enn 6-8 (500 mg/tablett) i døgnet - i en kort periode. Kontakt lege. Anonymkode: 3867c...7f9 1
Anglofil Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 (endret) Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsenYvonne (mod) Endret 4. februar 2016 av Yvonne 1
Anbefalte innlegg