AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Jeg prøver å motivere han til å skrive tallene på den måten at lærerne blir fornøyde. Men han argumenterer og mister troen på seg selv. Hvor viktig er det egentlig å skrive tallet sånn at den nederste delen toucher linja det skrives på? Anonymkode: 6f089...5b1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Ikke viktig at den er borti linja, å skrive pent kommer med tiden. Det er forresten ikke det som kalles rettskriving heller, det kurset er det nok heller du som trenger. Anonymkode: cc61a...39b 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Viktig med en funksjonell håndskrift som andre kan lese. Anonymkode: b4e6e...207
Hactar Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Kanskje det hjelper på rettskrivningen om kidden har gode rollemodeller som bryr seg om norsk språk selv? 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har en gutt i 3 klasse og om jeg maser for mye om rettskrivning og tall som skal stå på linja så blir leksene et mareritt. Jeg velger mine kamper og retter på det som er viktigst. Og mye kommer med tiden, man behøver ikke å lære alt på en gang. Gi mye ros når det faktisk ser pent ut, det er mye viktigere enn å kritisere det som er feil. Anonymkode: 2fb6a...6d7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Sleit meg gjennom spesielt den løkkeskrivinga i 4.klasse, men rettskriving er svært viktig. Det samme med mattematikk selv om jeg hatet det også. Evig glad for hvor mye jeg arbeidet med skolearbeid, for det lønner seg virkelig. Anonymkode: 16328...43f
Okapi Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 Å terpe på skjønnskrift og rettskriving er ikke så givende, selv om det er viktig at man lærer det. Tror det er bedre å bake det inn i generell skriving, så faktisk får bruke fantasien litt også, fremfor å bare gnage på teknikk. Går jo an å bruke tid på å skrive fortellinger, brev, skuespill, etc. sammen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Det er ikke rart når den foresatte ikke klarer å skrive et korrekt norsk. Anonymkode: d3547...ae5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå