AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Hva gjør dere med "liket" av ditt døde marsvin ol. Eller kanin? Levere det til dyrlegen? Hvor mye koster det? kaster det i søpla? Eller hva gjør dere med døde små gnagere? Anonymkode: bb9a4...347
palamina Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Hvis du ikke har hage så ville jeg tatt med dyret til et fint sted ute i naturen. Grav det ned og sett på en gravstein med navnet på. Koselig å avslutte med en lite seremoni og kunne besøke senere. Min familie har veldig sterke følelser for dyrene våre, selv om det kanskje bare var en hamster, så å kaste i søpla er helt utelukket. 1
Tvist Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Man kan levere det til dyrlegen til kremering, enten felleskremering eller enkelt kremering. Ved enkel kremering blir bare ditt dyr kremert alene og du kan få en urne med asken.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 1 minutt siden, Tvist skrev: Man kan levere det til dyrlegen til kremering, enten felleskremering eller enkelt kremering. Ved enkel kremering blir bare ditt dyr kremert alene og du kan få en urne med asken. Og det koster tusenvis av kroner. Vi gjorde det med katten vår for et par år siden og fikk faktura på 3700,- Anonymkode: 63e8a...b2d
Tvist Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Ja, alt koster. Felleskremering er nok noe billigere.
Fjaselina Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Gravplass i hagen eller i skogen. Uaktuelt å køyre i gang kremering av kanin her ...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 8 timer siden, Fjaselina skrev: Gravplass i hagen eller i skogen. Uaktuelt å køyre i gang kremering av kanin her ... Hvorfor det? Hadde du gjort dt med hunden din? Anonymkode: 48b0d...8be
Fjaselina Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hadde du gjort dt med hunden din? Anonymkode: 48b0d...8be Eg er ikkje eit hundemenneske, så eg veit ikkje heilt. Men eg er oppvokst med katt, og dei vart gravlagt i skogkanten. Fin tradisjon, mange små gravplassar med steinar og pynt, der ungane styra så lenge det var interessant. No har vi ein felles gravplass i hagen, med kors og greier;) Der ligg restane av dei to kaninene som vart drept av eit eller anna dyr sist vinter. Det vert plass til katten vår ved sida av, reknar eg med. Endret 5. februar 2016 av Fjaselina
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 Om du ikke gravlegger de, så skal de i matsøpla. Anonymkode: 6cde7...15f
Gjest Belle âme Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Å kaste kjæledyret sitt i søpla?! Alvorlig talt, det gjer ein vel ikkje? Hamsteret var vel meir vært enn matavfall?! Her har vi gravd alle ned i hagen. Om det så var hund eller fisk.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #11 Skrevet 6. februar 2016 2 timer siden, Fireproof skrev: Å kaste kjæledyret sitt i søpla?! Alvorlig talt, det gjer ein vel ikkje? Hamsteret var vel meir vært enn matavfall?! Her har vi gravd alle ned i hagen. Om det så var hund eller fisk. Er faktisk mer sanitært og tryggere å kaste de i matsøpla, i hagen kan jo andre dyr komme å grave de opp. Man har da vært like glad i dyret sitt om du begraver eller ei. Anonymkode: 6cde7...15f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #12 Skrevet 6. februar 2016 Den 5.2.2016 at 7.16, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hadde du gjort dt med hunden din? Anonymkode: 48b0d...8be Vi gravla hundene også. Anonymkode: e267f...c18
Gjest Belle âme Skrevet 6. februar 2016 #13 Skrevet 6. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er faktisk mer sanitært og tryggere å kaste de i matsøpla, i hagen kan jo andre dyr komme å grave de opp. Man har da vært like glad i dyret sitt om du begraver eller ei. Anonymkode: 6cde7...15f Det hørast heilt forjævelig ut, for å seie det rett ut. Om du kaster kjæledyret i bosset, berre tenker eg at kjæledyret ikkje var så mykje verdt i utgangspuntet. Nei, her får dyra ein eiga grav og gravstein.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #14 Skrevet 6. februar 2016 2 timer siden, Fireproof skrev: Det hørast heilt forjævelig ut, for å seie det rett ut. Om du kaster kjæledyret i bosset, berre tenker eg at kjæledyret ikkje var så mykje verdt i utgangspuntet. Nei, her får dyra ein eiga grav og gravstein. Alltid vært glad i dyra mine jeg, var det "burdyr" fikk de alltid så stort bur som jeg hadde plass til, bygget eget bur til en hamster, bare for at den skulle få så mye plass som overhodet, passet godt på kosthold og helse, den fikk til og med regelmessig veternærsjekk. Så om det eneste du skal dømme etter er om jeg stappa den nedi jorda eller ei, så får det helle være, du legger alt for mye følelser i noe som er dødt. Folk stapper dyr i små bur, så begraver de, som om det skulle ha noe si, syns det er hyklersk. Anonymkode: 6cde7...15f 1
Gjest Belle âme Skrevet 6. februar 2016 #15 Skrevet 6. februar 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alltid vært glad i dyra mine jeg, var det "burdyr" fikk de alltid så stort bur som jeg hadde plass til, bygget eget bur til en hamster, bare for at den skulle få så mye plass som overhodet, passet godt på kosthold og helse, den fikk til og med regelmessig veternærsjekk. Så om det eneste du skal dømme etter er om jeg stappa den nedi jorda eller ei, så får det helle være, du legger alt for mye følelser i noe som er dødt. Folk stapper dyr i små bur, så begraver de, som om det skulle ha noe si, syns det er hyklersk. Anonymkode: 6cde7...15f Då får vi berre vere enig i å vere uenig😉 Eg synast det er heilt 100% feil å kaste eit dyr i bosset, uansett kor bra det skulle ha hatt det når den var i live.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #16 Skrevet 6. februar 2016 jeg tror jeg til og med kunne kastet samboer i søpla om han døde. død er død, gjør ingen forskjell til eller fra hva man gjør med liket Anonymkode: 40376...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå