Gå til innhold

Trenger noen andres synspunkter her

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at det enkleste og beste her er bare å bestille en legetime og få ting avklart, så trenger ikke å få svar at jeg bør gjøre det. Her er jeg ute etter noen andres synspunkter når det gjelder sannsynlighet for ting etc :)

Er jente på 21 år. Høsten 2014 fikk kjæresten min påvist kjønnssykdommen mycoplasma. Dermed testet jeg meg også (hos helsestasjonen for ungdom), og vi begge fikk antibiotika. I ettertid testet kjæresten min seg på nytt, men hadde det fortsatt. Da fikk vi en ny antibiotikakur. En tid etter det igjen testet han seg enda en gang, og prøven var endelig negativ. Det vil si at han testet seg flere ganger enn meg, men siden vi var kjærester og hadde jevnlig sex, så måtte jo jeg også ha sykdommen når han hadde det, og når han ikke hadde den lengre, kunne jo heller ikke jeg ha den (siden jeg da hadde kommet til å smitte han). 

Det ble slutt mellom oss like før sommeren 2015. Etter det hadde jeg ikke sex med ny partner før nå i slutten av desember. I dagene like etter det ene samleiet hadde jeg litt vondt nedentil (svie og litt kløe), men dette gikk over etter en ukes tid. 

Nå har jeg begynt å tenke over sannsynligheten for at jeg fortsatt har mycoplasma, eller evt. noen andre kjønnssykdommer (som jeg da måtte ha fått fra han jeg hadde sex med i desember). Er det egentlig stor sannsynlighet for dette? Tenker at "symptomene" rett etter vi hadde sex sikkert var fordi det var lenge siden jeg hadde hatt sex sist, og i tillegg var det ganske mye sex på én natt, altså en stor påkjenning på én gang. Man vet jo aldri, men synes det er merkelig hvis det var symptomer på klamydia, mycoplasma etc., siden det ga seg og jeg ikke har hatt noen symptomer etter det. 

Er jo også redd for at jeg ikke ble kvitt mycoplasma den gangen jeg hadde det, men når han jeg var sammen med testet negativt, så er det jo veldig liten sannsynlighet for at jeg fortsatt har det?! 

Igjen, ikke fortell meg at jeg skal gå til legen, fordi det vet jeg. Vil bare høre noen andres tanker rundt dette, slik at jeg ikke overtenker mer enn jeg allerede gjør :)

Anonymkode: bb964...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...