Sambo Skrevet 13. oktober 2004 #1 Del Skrevet 13. oktober 2004 freeeeeees :evil: ja jeg lider av halsbrann og det er ubehagelig! svir i halsen og jeg får vann i munnen og det ekke måte på..... har prøvd samarin, nyco og novalucid. vil heller ha noe som forebygger det og som er betydelig sterkere enn nevnte reseptfrie midler. vil legen foreskrive meg noe forfriskende innenfor lommeboken min sine grenser eller har apoteket noe jeg bare kan plukke med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg20 Skrevet 13. oktober 2004 #2 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du kan jo bare spørre på apoteket.. Drikk MELK... masse melk.. det funker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #3 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg brukte Gaviscon mot halsbrann da jeg var gravid. Og det hjelper. Det finnes både som flytende og tyggetabletter - jeg brukte tyggetablettene. Forresten har jeg hørt at noen synes sånne Love Hearts hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet i.i Skrevet 13. oktober 2004 #4 Del Skrevet 13. oktober 2004 Gaviscon legger seg som et lokk og hindere reflux i spiserøret. Du kan prøve link for eksempel. Legen kan gi deg noe som vil dempe syreproduksjonen. De reseptfrie preparatene vil bare nøytralisere syren som allerede er i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. oktober 2004 #5 Del Skrevet 13. oktober 2004 Ikke gaviscon, det smaker kvalmende og så får du et ekkelt belegg på tennene etterpå. Jeg foretrekker Aflurax, mye bedre og jeg synes den hjelper bedre også. Ellers finnes det nok av kjerringråd, f.eks. spise mandler, drikke melk, drikke potetvann (en rå potet i skiver legges i ½ liter vann over natten). Unngå sterk mat, unngå å spise de siste timene før du legger deg, ligg på høyre side, unngå brus/appelsinjuice/kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #6 Del Skrevet 13. oktober 2004 stakkars deg! det der er sinnsykt ubehagelig. Selv har jeg hatt halsbrann nesten daglig i 10 år. Har brukt Titralac tyggetabletter. De virker umiddelbart. ...For 6 mndr siden slanket jeg meg 10 kg ved å legge om kostholdet fullstendig. Diett: 08:00 Kornblanding 10:00 appelsin/banan/eple/gulrot 12:00 1 skive grovbrød m/pålegg eller en salat 14:00 appelsin/banan/eple/gulrot 17:00 risotto/salat 19:00 2 rugsprø med geitost Etter 2 uker forsvant halsbrannen og har ikke kommet tilbake (med ett unntak; dagen etter en fest). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå