Gå til innhold

Samboer setter ikke grenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har absolutt ingen grenser for sine to eldste barn. De gjør som de vil og får aldri konsekvenser. DVS. de har null respekt.

Vi tok med pappas ipad på tur, jeg fellesdatter og hans datter, ipaden ble litt knust da hans datter på elleve mistet den i gulvet. En søndag da far ser på sport så ser han dette og straffer treåringen med at hun ikke får låne den mere. Så mens han ser sport, må jeg slite med å underholde treåring i tillegg til husvask. Ett par dager kommer elleveåring og spør om å få låne: jaaaada, sier far.

I tillegg så har hun ødelagt vaskemaskinen med å stå på døren, noe vi har sagt hundre ganger at hun ikke må gjøre. Ikke en lyd fra far, ikke en konsekvens.

Det samme gjelder sønnen på sju. Han får heller aldri konsekvenser. Mens treåringen; får konsekvenser heele tiden. Til og med for det de andre barna har gjort..

Jeg orker ikke mer av dette, og minsten fordrar ikke søskene lenger fordi hun merker urettferdigheten. De kan ikke se på henne en gang før hun freser til de.. Dette er slitsomt.

Jeg har tatt det opp. Han sier alltid at han skal ta ting opp med barna og snakke med de, men gjør det ikke.

Anonymkode: c1c27...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vanskelig situasjon! Vanskelig å gi ordentlig råd uten å vite mer om hans personlighet, men jeg hadde virkelig satt det på spissen og forklart det på en måte der du viser at det kan ødelegge deres forhold, uten å bli sint. Bor de med dere fulltid? 

Skrevet

Hvorfor lar han den minste få konsekvensene og ikke de andre? Dette er jo selvsagt helt uakseptabelt! Det kommer jo til å gjøre noe med både de eldste barna og den minste på sikt. Fint at du er observant ts, ikke gi deg på dette!

Si klart ifra at sånn kan dere ikke ha det! Kanskje dere skulle vært i terapi sammen?

Anonymkode: ee3e3...4d2

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler familieterapi før det ender i skilsmisse nr. 2

Kjente du han ikke før du flyttet inn og fikk barn?

Anonymkode: db6a4...675

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lar han den minste få konsekvensene og ikke de andre? Dette er jo selvsagt helt uakseptabelt! Det kommer jo til å gjøre noe med både de eldste barna og den minste på sikt. Fint at du er observant ts, ikke gi deg på dette!

Si klart ifra at sånn kan dere ikke ha det! Kanskje dere skulle vært i terapi sammen?

Anonymkode: ee3e3...4d2

Jeg vet ikke. Kanskje fordi de er her 50%, mens minsten er her 100%`??  Jeg begynner å bli mektig lei av at hans barn alltid skal få slippe unna, mens når det gjelder fellesbarn så skal alt gjøres "rett"..

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler familieterapi før det ender i skilsmisse nr. 2

Kjente du han ikke før du flyttet inn og fikk barn?

Anonymkode: db6a4...675

Jo.. Men han var flinkere før.  Bortsett fra at før var leggetiden ett problem. Men dette har han skjønt nå. Barn på 7 og 8 år kan ikke legge seg halv elleve - elleve på kvelden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...