Gå til innhold

navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi venter tvillinger i Juni. Det blir en gutt og en jente, saken er at vi strever litt med å finne navn. Vi har vurdert veldig på Emrik & Evelina

Det er det at vi liker skjeldne navn som er fine, takk på forhånd :)

Anonymkode: 96186...1ea

Videoannonse
Annonse
Gjest Genevieve
Skrevet

Evelyn synes jeg er nydelig men det er ikke så sjelden. 

Gjest Belle âme
Skrevet

Evelina er ei russisk vaskedame i mitt haud 🙃

Kva med:

Bertine&Lavrans

Fredrikke&Olai

Birgitte&Viljar(😍😍)

Eivor&Ørjan

Konstanse&Erling

Ragnhild&Olaf

Skrevet

Jeg synes Emrik og Evelina er kjempefine navn!

Vi har en Emrik i barnehagen, ellers har jeg ikke hørt om andre som heter det. Passer godt sammen med Evelina.

Anonymkode: 6b5cb...5fd

Skrevet

Det er gjerne slik at man føler man har funnet et navn man liker som man tror ikke er så godt brukt. Så finner man ut når ungen er født, og hverdagen begynner å komme i gang igjen at barnet til mammaen som du sitter ved siden av i barselgruppa heter akkurat det samme som din nyfødte. 

Jeg kjenner en som heter Emeric, så det er nok ikke fullt så uvanlig som du tror. 

Evelina kjenner jeg ingen som heter. Jeg ville tenkt godt etter om det passer til etternavnet deres før dere bestemmer dere helt sikkert for navn. Passer ikke så godt med Evelina Hansen for eksempel, synes jeg.

Personlig ville jeg valgt Victor/Victoria dersom jeg skulle fått flere barn, men jeg kunne på ren "trass mot "poppis-navnene" ogsåå bestemt at barnet mitt skulle fått navnet Per, eller Pål. Enkle, greie og ikke populære norske navn.

Anonymkode: e5c72...d36

Skrevet

Kombinasjonene sjeldent og fint er en selvmotsigelse, dessverre.

FIne navn blir populære. Er navnene for sjeldne, så er de for sære.

Jeg synes Emirk er sært, men vet allerede om 2 barn som heter det. :) 

Skrevet

Emrik er fint, Evelina styrer jeg unna. Vet det er populært at tvillinger skal ha mest mulig "like" navn, men de er lettere å "skille" ved navn som ikke er så like.

Emrik er fint. Jentenavn ville jeg heller valgt Angelica

Skrevet

Har aldri sett poenget med at tvillinger skal ha så like navn. ALLE jeg kjenner som har tvillinger, kaller de for Martin og Martine, Henrik og Henriette, Emil og Emilie. Kun om det er to gutter eller to jenter har jeg opplevd å høre ulike navn på ungene, som Charlotte og Monica eller David og Erlend. 

Emrik var veldig fint, og JEG har ikke hørt om noen som heter det, så for meg var det nytt og ukjent :) Evelina blir for meg for likt, vanskelig og for "sukkersøtt"... Men med mange navn må man bli vant til dem. :) Jeg hadde aldri hørt om navnet Govert, før en venninne kalte barnet sitt for det. Tok tid å venne seg til, men i dag kunne ike barnet het noe annet :P

Anonymkode: bb50f...d0f

Skrevet

Emrik og Evelina er helt fine navn det, liker dere dem, så velg dem. Selv ville jeg nok valgt Erik og Eva, eller Eirik og Lina; ikke sjeldne navn, men sjansen antageligvis mindre for å havne i klasse med noen med samme navn, med mindre det er læreren:)

Emrik og Agnes?

Anonymkode: 88167...5eb

Skrevet

Er litt enig at det er tull at tvillinger skal ha samme forbokstav eller mest mulig like navn, men her er i hvert fall noen forslag i den stilen som jeg synes passer sammen uten å bli for likt ;

Jonas og Josefine

Martin og Matilde

Herman og Hedvig

Oskar og Olivia

Didrik og Ulrikke

Samuel og Una

Konrad og Kornelia

Peter og Pernille

Anonymkode: d6f67...a69

• Liker 1
Skrevet

Veldig fine navn. Min sønn heter Emrik. 😊

Anonymkode: ee584...dc2

Skrevet

Emrik og Evelina...neeii, ikke min smak tror heller ikke de blir helt alene om dem på skolen. . Hvis du vil at ungene skal ha uvanlige navn; gå for for eksempel:

Kåre og Bjørg, Gerd og Odd, Amund og Olaug, Ruth og Reidar,  Arild og Rigmor, Asbjørg og Oddvar.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vi venter tvillinger i Juni. Det blir en gutt og en jente, saken er at vi strever litt med å finne navn. Vi har vurdert veldig på Emrik & Evelina

Det er det at vi liker skjeldne navn som er fine, takk på forhånd :)

Anonymkode: 96186...1ea

det var ca 35 som fikk Evelina/Ewelina i fjor, og 150 Emriker. 

Anonymkode: 56801...260

Skrevet

Det jeg opplever er at 'alle' tenker likt når de skal finne unike og sjeldne navn til barna sine, så det ender likevel med at det plutselig er 1000 barn som har fått akkurat det samme navnet iløpet av ett eneste år (tallet vet jo ikke jeg noe om, men for å sette det litt på spissen). Føler at selv om vi ønsker å velge navn som gjør barna våre til selvstendige individer, så tenker de fleste i samme retning. Det kommer kanskje av påvirkning fra omgivelsene, at når det kommer til navn så har vi kanskje ganske lik påvirkningskraft på hverandre. Skriver dette fordi ihvertfall jeg opplever ikke Emrik og Evelina som så sjeldent lenger som det var. Men for all del, om dere liker de navna og sitter igjen med de som absolutte favoritter, så velg dem! Men sjeldne navn er ikke alltid så enkelt å gå ut ifra :)

Men her er mine forslag da: 

Elmer og Thelma

Olander og Alvilde 

Nikolas og Nelia

Erland og Lilja

Milan og Nathalia

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er litt enig at det er tull at tvillinger skal ha samme forbokstav eller mest mulig like navn, men her er i hvert fall noen forslag i den stilen som jeg synes passer sammen uten å bli for likt ;

Jonas og Josefine

Martin og Matilde

Herman og Hedvig

Oskar og Olivia

Didrik og Ulrikke

Samuel og Una

Konrad og Kornelia

Peter og Pernille

Anonymkode: d6f67...a69

Ååå didrik og ulrikke var nydelig pent sammen! Og peter og pernille! Mange gode her.

Flere forslag:

Sondre og Sandra

Karl og Klara

Tor og Toril

Anonymkode: 84b71...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...