Gå til innhold

Kan jeg få noe hjelp om jeg plutselig må flytte ut med barna mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg frykter dette forholdet går mot slutten, og da må jeg flytte.. Men hvor i pokker gjør jeg av meg? Jeg har ingenting omtrent.. 

Gått rett i samboerfella, der det er hans hus, og jeg har vært hjemme med minste. Har sett etter jobb, men det er ikke flust av de nå her. 

Hvordan gjør jeg det? Det stikker dypt å gå på nav, men er det noe de kan hjelpe meg med? Hvordan i all verden skal jeg få råd til noen plass å bo til meg og ungene før jeg finner meg en skikkelig jobb??

Noen som har vert i min situasjon her? Hvordan løste du det?

Anonymkode: 98092...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg ikke har rett på os lenger heller, fordi jeg har fått det før.

Skrevet

Dytt..

Skrevet

Barna får bo hos fedrene sine. Da klarer du deg med leilighet i prisklassen du kan få hjelp til fra sosialen.

Anonymkode: 86b26...c6c

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barna får bo hos fedrene sine. Da klarer du deg med leilighet i prisklassen du kan få hjelp til fra sosialen.

Barna har ingen far, så det blir vanskelig..

Skrevet

Har du noe slekt eller venner du kan bo hos? 

Er han voldelig eller noe slikt? Isåfall er krisesenter et alternativ.

Anonymkode: 1ea69...754

Skrevet

Det beste er nok å søke jobber andre steder også, du skal jo uansett flytte... Søk overalt, hva som helst, og der du får jobb, dit flytter du. Kontakt vikarbyråene umiddelbart, da kan du kanskje få noe raskt. Jobb må du ha for både å bo og forsørge deg selv og barnet i fremtiden. Ikke gjør deg avhengig av nav (igjen...).

• Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har ingen far, så det blir vanskelig..

Sem har ingen far fordi du ikke vil at dem skal ha? Eller er alle fedrene faktisk døde? 

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, Faria skrev:

Sem har ingen far fordi du ikke vil at dem skal ha? Eller er alle fedrene faktisk døde? 

Hvor står det at barna har flere forskjellige fedre? :klo:

Anonymkode: fc3b6...1a4

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at barna har flere forskjellige fedre? :klo:

Anonymkode: fc3b6...1a4

Vel. Hun har ikke hatt jobb mens hun har bodd med samboeren sin, fordi hun har gått hjemme med minste ungen. Hun har ikke rett på os fordi hun har fått det før. Høres ikke sannsynlig ut at hun har fått flere barn med samme far med periode med os imellom. 

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg frykter dette forholdet går mot slutten, og da må jeg flytte.. Men hvor i pokker gjør jeg av meg? Jeg har ingenting omtrent.. 

Gått rett i samboerfella, der det er hans hus, og jeg har vært hjemme med minste. Har sett etter jobb, men det er ikke flust av de nå her. 

Hvordan gjør jeg det? Det stikker dypt å gå på nav, men er det noe de kan hjelpe meg med? Hvordan i all verden skal jeg få råd til noen plass å bo til meg og ungene før jeg finner meg en skikkelig jobb??

Noen som har vert i min situasjon her? Hvordan løste du det?

Samboerfella er det ingenting som heter, det heter kvinnefella, og den sitter du godt fast i.

Nøkkelen til økonomi liggernimå tjene egne penger, forsørge seg selv og egne bsrn. Du får ingen hjelp fra samfunnets sikkerhetsnett før du står på gaten uten noe sted å bo og uten evne til selv å skaffe deg et sted å bo. Da er Hospits første mulighet. Hvor lenge du må vente på kommunal bolig der du er, kommer helt an på. 

Tenk deg om, før dunhopper videre til neste forhold....

Anonymkode: 76025...951

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Faria skrev:

Vel. Hun har ikke hatt jobb mens hun har bodd med samboeren sin, fordi hun har gått hjemme med minste ungen. Hun har ikke rett på os fordi hun har fått det før. Høres ikke sannsynlig ut at hun har fått flere barn med samme far med periode med os imellom. 

Hi her. 

Jeg har selvfølgelig hatt inntekt! Har på ingen måte blitt forsøget av han. Har hatt vikariater hele tiden, men i januar har jeg ikke fått noe, derav ingen penger. 
Jeg er den som har betalt løpende regninget og mesteparten av mat. Derfor sitter jeg ikke igjen med noe.

Dette er på ingen måte noe nytt samboerskap, vi har bodd sammen i over 11 år! 

Den minste er hans. 

Faren til tvillingene flyttet likegodt til utlandet etter de var født, og DA fikk jeg mine år med os!

Skrevet

la han få minsten da, siden du tydeligvis ikke er i stand til å ta vare på ungene dine.

Anonymkode: 8b0b0...78b

• Liker 3
Skrevet

Men har du hatt inntekt så har du vel rett på dagpenger. 

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, Faria skrev:

Du glemte det vanligste alternativet; fordi far ikke vil?

Anonymkode: 4d0f2...c51

• Liker 8
Skrevet

Men hvorfor tar du det som en selvfølge at du skal få med deres felles barn fordi du ikke ønsker å bli i forholdet? Har ikke pappan noe han skulle ha sagt?

• Liker 7
Skrevet

Hvor store er barna og kan dere holde sammen til de flyttet ut? Har du familie du kan bo hos? Du må i alle fall få deg en inntekt, og da helst fast stilling, ikke vikariat.

Jeg jobber med et prosjekt som handler om å opplæring i økonomisk styring for privatpersoner. Jeg lurer derfor på; visste du ikke at denne organiseringen av økonomien var veldig uheldig, særlig at du ble stående utenfor eiendomsmarkedet? Hvis du visste; hvorfor gjorde du ikke noe med det? (Var det noe du fortrengte, ble stemningen dårlig hjemme, nektet han deg å bli medeier og medlåntaker?) Og er det noe som kunne fått seg til p gjøre noe med det, og evt hva? Veldig viktig å finne ut hva som gjør at noen, ofte kvinner men ikke alltid, ikke tar økonomisk ansvar, for det er dessverre det det handler om. 

Skrevet

Du kan ikke bare flytte ut med felles barn uten videre, og det økonomiske fungerer ikke slik at noen får særskilt støtte ved samlivsbrudd.

Dersom du får full omsorg for felles barn påvirker det jo summen du står igjen med, men det er nok ingen særlig hjelpsom løsning ifht å klare seg selv.

Om du jobbet nettopp har du rett på dagpenger en viss periode, sålenge du er aktiv arbeidssøker. Det også er ganske midlertidig.

Anonymkode: e4d75...cbc

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte det vanligste alternativet; fordi far ikke vil?

Nei jeg glemte det ikke. Om faren ikke vil så har barna fortsatt en far. Dem har du ikke ikke en far.

Er selv i den situasjonen at far ikke kan/vil være en pappa, men hun har fortsatt en far. I det øyeblikket jeg begynner å si at hun ikke har en far er det fordi jeg da ikke vil at hun skal ha en far. Viktig å vite forskjellen på det. 

Men ts, om jeg skjønner deg rett så har du to barn selv, og ingen med samboeren din. Du har bodd over 11 år sammen med han og vært hjemme med ungen hans like lenge, med noen vikariater de siste årene. Da er vel dine barn litt store, og du har rett på dagpenger pga vikariatene. Da løser det seg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...