Gå til innhold

Silkeputetrekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du erfaring med silkeputetrekk - lurer på om det har det noe for seg med tanke på hud (rynker/linjer) og hår (mindre slitt, glattere)? Eller er det like greit å bruke vanlig putetrekk i bomull? :) Noen som vet hvor jeg kan kjøpe silkeputetrekk i god kvalitet som koster max 500 kr? :)

Anonymkode: 4224d...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du erfaring med silkeputetrekk - lurer på om det har det noe for seg med tanke på hud (rynker/linjer) og hår (mindre slitt, glattere)? Eller er det like greit å bruke vanlig putetrekk i bomull? :) Noen som vet hvor jeg kan kjøpe silkeputetrekk i god kvalitet som koster max 500 kr? :)

Anonymkode: 4224d...b94

Du kan kjøpe silke i metervare og sy putetrek til en brøkdel av den summen

Anonymkode: b4d87...6a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har. Kostet vel rundt 500 kr for noen år siden. Veldig behagelig å ligge på, men at det er veldig stor forskjell på hud og hår vil jeg vel ikke påstå. Men det er jo logisk at det er det, og så kan en jo tenke etter om man ligger på en bestemt side når en sover. Litt avhengig av hårkvalitet sikkert, men håret kan bli tynnere på den av hodet (i tinningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir håret tynnere av silkeputetrekk? Trodde det var motsatt siden friksjonen blir mindre når man snur seg.

Jeg har mindre soverynker om morran med silkeputetrekk ivertfall. Mitt kosta 600 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra mellymoon. Synes håret er mindre bustete men kan ikke si om det er noen effekt på huden. Uansett så er silkeputetrekk så mye bedre å sove på at jeg går aldri tilbake til bomull e.l, når jeg gjør det føles det som at jeg ligger på sandpapir 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/22/2016 at 0.12, Kontormus skrev:

Jeg merker forskjell, jeg har eksem eller hadde eksem. Er kvitt det nå da takket være silkeputetrekket. Silke trekker ikke fukt fra huden så det er spesielt anbefalt for de som sliter med eksem. Skulle egentlig ha hatt silkelaken også, hehe. Når jeg overnatter på hotell så ser jeg tydelig forskjell om morgenen, jeg blir alltid overrasket over morratrynet som møter meg i speilet. Haha, nesten som jeg skvetter. Så jeg har nå begynt å ta det med meg trekket når jeg reiser bort, slik at jeg ikke får morratrynet eller eksemkløe i løpet av natten.

Det med håret har jeg faktisk ikke tenkt på, men mulig det også stemmer.

Anonymkode: 59e6b...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.2.2016 at 16.44, leetha skrev:

Blir håret tynnere av silkeputetrekk? Trodde det var motsatt siden friksjonen blir mindre når man snur seg.

Jeg har mindre soverynker om morran med silkeputetrekk ivertfall. Mitt kosta 600 kr...

Frisøren hevder at håret blir tynnere på den siden en vanligvis sover. Men et silkeputetrekk vil nok gjøre friksjonen mindre, og er sikkert derfor mer skånsomt for hår og hud.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Sjekk here www.miao.no. Har veldig god kvalitet silkeputetrekk.

Anonymkode: c8329...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dette, og er litt lei meg når det er til vask. Ansiktet har i hvert fall ikke merkene fra de andre putetrekkene når jeg har det😂

Anonymkode: 1ffa8...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2018 at 8:31 PM, AnonymBruker said:

Har dette, og er litt lei meg når det er til vask. Ansiktet har i hvert fall ikke merkene fra de andre putetrekkene når jeg har det😂

Anonymkode: 1ffa8...92e

Du kan vaske putetrekk i maskin. Jeg vasker mine i maskin med ullprogram, ingen problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...