AnonymBruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Del Skrevet 3. februar 2016 Merkelig tittel, I know... Jeg har en i vennegjengen som fort har gått ned mye i vekt. På underkant av to måneder har han tatt av 14 kg og blitt veldig slank. Igrunn rett og slett for tynn etter min mening. Jeg har jo trodd denne vektnedgangen har vært av "egen innsats" og syntes han har vært flink, det syntes også alle andre. Stadig får han spørsmål om hvordan han har klart det og han svarer at det er jo så enkelt, bare å spise mindre.. Men så er greia at han en dag betror seg til meg og forteller hvordan han faktisk har klart det. Han sier at siden han ikke hadde viljestyrke til å gå ned så jukset han "litt" med flere runder med amfetamin under vektnedgangen. Tatt amfetamin, det har fjernet sulten, så når sulten har kommet igjen så tok han amfetamin igjen. Etter at han har fortalt med dette så kjenner jeg at jeg blir helt kvalm hver gang noen skryter av han og hvor flink han har vært. Hva er hemmeligheten spør de og han juger så det renner. Jeg mener at han overhodet ikke har noen grunn til å være stolt av sin vektnedgang med tanke på måten han har klart det på og blir provosert over hvordan han tar rosen imot! Er det rart av meg å reagere som dette? Anonymkode: 2659f...f86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. februar 2016 #2 Del Skrevet 3. februar 2016 Nei! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 3. februar 2016 #3 Del Skrevet 3. februar 2016 Hva får deg til å tro at det er rart å reagere egentlig? Det er idiotisk av han, men selvsagt skryter de som ikkje kjenner til sannheten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 3. februar 2016 #4 Del Skrevet 3. februar 2016 Skammelig. Når han skryter av at det "bare er å spise mindre" så får han fort folk som kanskje trenger å gå ned i vekt, og som virkelig strever med det på ærlig vis, til å føle seg mindre motiverte. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 4. februar 2016 #5 Del Skrevet 4. februar 2016 Nei det er ikke rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 4. februar 2016 #6 Del Skrevet 4. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig tittel, I know... Jeg har en i vennegjengen som fort har gått ned mye i vekt. På underkant av to måneder har han tatt av 14 kg og blitt veldig slank. Igrunn rett og slett for tynn etter min mening. Jeg har jo trodd denne vektnedgangen har vært av "egen innsats" og syntes han har vært flink, det syntes også alle andre. Stadig får han spørsmål om hvordan han har klart det og han svarer at det er jo så enkelt, bare å spise mindre.. Men så er greia at han en dag betror seg til meg og forteller hvordan han faktisk har klart det. Han sier at siden han ikke hadde viljestyrke til å gå ned så jukset han "litt" med flere runder med amfetamin under vektnedgangen. Tatt amfetamin, det har fjernet sulten, så når sulten har kommet igjen så tok han amfetamin igjen. Etter at han har fortalt med dette så kjenner jeg at jeg blir helt kvalm hver gang noen skryter av han og hvor flink han har vært. Hva er hemmeligheten spør de og han juger så det renner. Jeg mener at han overhodet ikke har noen grunn til å være stolt av sin vektnedgang med tanke på måten han har klart det på og blir provosert over hvordan han tar rosen imot! Er det rart av meg å reagere som dette? Anonymkode: 2659f...f86 Syns ikke at han hadde fortjent skryt uansett,for å miste 14 kg i underkant av to måneder er for mye "bare ved å spise mindre". Da burde han også ha trent i tillegg,så jeg ville blitt litt bekymret. For en tosk. Misbruke sånn skit for å bli tynn. Rart ingen har oppdaget det? Syns ikke det er vanskelig å se på andre når de misbruker den møkka der. Det synes både utenpå og på oppførselen. Nei,selvfølgelig er det ikke rart du reagerer! Syns det er rart du spør. Venner burde være litt mer oppmerksomme. Har hverken du eller andre merket noe? Det syns jeg også er rart. Håper han går på en smell. Ikke for å være ekkel,men det hadde vært fortjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egraf Skrevet 4. februar 2016 #7 Del Skrevet 4. februar 2016 38 minutter siden, Blomsterert skrev: Syns ikke at han hadde fortjent skryt uansett,for å miste 14 kg i underkant av to måneder er for mye "bare ved å spise mindre". Da burde han også ha trent i tillegg,så jeg ville blitt litt bekymret. For en tosk. Misbruke sånn skit for å bli tynn. Rart ingen har oppdaget det? Syns ikke det er vanskelig å se på andre når de misbruker den møkka der. Det synes både utenpå og på oppførselen. Nei,selvfølgelig er det ikke rart du reagerer! Syns det er rart du spør. Venner burde være litt mer oppmerksomme. Har hverken du eller andre merket noe? Det syns jeg også er rart. Håper han går på en smell. Ikke for å være ekkel,men det hadde vært fortjent. Synes det er rart man skal bli så sint på han og håpe han ''går på en smell'' som du så fint kaller det. Fordi han fortjener det? Hva slags smell snakker vi? At han blir avhengig og havner på kjøret? Mister jobben? overdoser? Kjenner selv flere som har fått livet sitt ødelagt av den søppla, og er enig at å bruke det får å gå ned i vekt er fullstendig galskap, men å skulle ønske ulykke på noen fordi de misbruker synes jeg rett og slett blir ja, slemt. Han skader jo ikke akkurat noen andre enn seg selv. Det er så klart all grunn til å reagere, og vennen til ts har ingen grunn til å være stolt. Synes bare noen folk kan bli litt i overkant hatefulle mot folk med rusproblemer. TS: bruker vennen din fremdeles amfetamin? Kan være han behøver hjelp. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 4. februar 2016 #8 Del Skrevet 4. februar 2016 29 minutter siden, Egraf skrev: Synes det er rart man skal bli så sint på han og håpe han ''går på en smell'' som du så fint kaller det. Fordi han fortjener det? Hva slags smell snakker vi? At han blir avhengig og havner på kjøret? Mister jobben? overdoser? Kjenner selv flere som har fått livet sitt ødelagt av den søppla, og er enig at å bruke det får å gå ned i vekt er fullstendig galskap, men å skulle ønske ulykke på noen fordi de misbruker synes jeg rett og slett blir ja, slemt. Han skader jo ikke akkurat noen andre enn seg selv. Det er så klart all grunn til å reagere, og vennen til ts har ingen grunn til å være stolt. Synes bare noen folk kan bli litt i overkant hatefulle mot folk med rusproblemer. TS: bruker vennen din fremdeles amfetamin? Kan være han behøver hjelp. Nei,jeg er ikke hatfull. En smell psykisk så han ikke gjør det igjen. Det er utrolig dumt,ja idiotisk å bruke amfetamin for å gå ned i vekt! Ingen sympati overhode herfra på det. Har ikke noe mot rusmisbrukere,min kjære bror er det. Men å misbruke sånt for å miste noen kg er så idiotisk at jo,han trenger rn psykisk smell,som de kan få. Så lærer han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Del Skrevet 4. februar 2016 4 timer siden, Blomsterert skrev: Nei,jeg er ikke hatfull. En smell psykisk så han ikke gjør det igjen. Det er utrolig dumt,ja idiotisk å bruke amfetamin for å gå ned i vekt! Ingen sympati overhode herfra på det. Har ikke noe mot rusmisbrukere,min kjære bror er det. Men å misbruke sånt for å miste noen kg er så idiotisk at jo,han trenger rn psykisk smell,som de kan få. Så lærer han. Herregud, for noen mennesker som er her på kg Anonymkode: 52536...6d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Del Skrevet 4. februar 2016 Hun som skriver disse selvhjelpsbøkene, Mia Törnblom eller noe, ble narkoman etter å ha slanket seg på slankepiller som inneholdt amfetamin så beware! Ville forsøkt å få han til å få hjelp for det et sted, om enn bare psykolog. Du over som mener det ikke er å skryte av å gå ned i vekt ved bare å spise mindre: Det er faktisk 90 % av kostholder som utgjør for vekta. Trenger handler om å få bedre oksygeininntak og muskler for det meste. Anonymkode: 7271a...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Del Skrevet 4. februar 2016 At du reagerer er forståelig, men at du blir fysisk kvalm er litt rart. Jeg ville hørt med legen. Anonymkode: 3a315...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Del Skrevet 4. februar 2016 6 timer siden, Egraf skrev: Synes det er rart man skal bli så sint på han og håpe han ''går på en smell'' som du så fint kaller det. Fordi han fortjener det? Hva slags smell snakker vi? At han blir avhengig og havner på kjøret? Mister jobben? overdoser? Kjenner selv flere som har fått livet sitt ødelagt av den søppla, og er enig at å bruke det får å gå ned i vekt er fullstendig galskap, men å skulle ønske ulykke på noen fordi de misbruker synes jeg rett og slett blir ja, slemt. Han skader jo ikke akkurat noen andre enn seg selv. Det er så klart all grunn til å reagere, og vennen til ts har ingen grunn til å være stolt. Synes bare noen folk kan bli litt i overkant hatefulle mot folk med rusproblemer. TS: bruker vennen din fremdeles amfetamin? Kan være han behøver hjelp. Jeg er en annen enn ab som ønsker en smell, men svarer lell: Han skader ikke andre, men han tråkker jo på dem ved p fremstille det som så enkelt. Han har dopet seg tynn, og som alle som doper seg, får han andre til å se dårligere ut. Men folk spør, og det er ikke barebare å si at "jeg gikk på amfetamin", det vil jo være enda verre?! Da hadde jeg også håpet han fikk en smell til advarsel for alle andre. Anonymkode: b421f...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Del Skrevet 4. februar 2016 6 timer siden, Blomsterert skrev: Nei,jeg er ikke hatfull. En smell psykisk så han ikke gjør det igjen. Det er utrolig dumt,ja idiotisk å bruke amfetamin for å gå ned i vekt! Ingen sympati overhode herfra på det. Har ikke noe mot rusmisbrukere,min kjære bror er det. Men å misbruke sånt for å miste noen kg er så idiotisk at jo,han trenger rn psykisk smell,som de kan få. Så lærer han. Han sliter big time og trenger hjelp og ikke fordømmelse. Anonymkode: 2d3c9...f6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Del Skrevet 4. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: At du reagerer er forståelig, men at du blir fysisk kvalm er litt rart. Jeg ville hørt med legen. Anonymkode: 3a315...afc Bruke helsevesenet til å forklare sånt? Ikke rart helse-Norge kneler og budsjettene sprekker. Kanskje man bør overlate legehjelp til de som trenger det? Anonymkode: b421f...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 4. februar 2016 #15 Del Skrevet 4. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sliter big time og trenger hjelp og ikke fordømmelse. Anonymkode: 2d3c9...f6d Jeg har all sympati med rusmisbrukere. Men når noen bruker amfetamin kun for å gå ned i vekt har jeg ikke sympati mer. Jeg fordømmer han ikke,men syns handlingen er helt bak mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnisMus Skrevet 4. februar 2016 #16 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Han gjør seg jo selv bare en bjørnetjeneste og kan risikere å bli avhengig. I beste fall klarer han å slutte helt med amfetaminen, men da vil han antagelig legge på seg all vekten igjen og mer til da han har tuklet med belønningsenteret i hjernen. Amfetamin har jo langt større effekt enn litt godteri når det gjelder dopamin og serotonin, og ettersom hjernen alltid ønsker å oppnå likevekt vil sensitiviteten til blant annet dopamin reseptorene i hjernen svekkes og resultatet av denne vektnedgangen så fremt han slutter å bruke amfetamin kan være at han får en permanent større apetitt og dermed blir tykkere enn han noengang har vært. Endret 4. februar 2016 av MinnisMus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 4. februar 2016 #17 Del Skrevet 4. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig tittel, I know... Jeg har en i vennegjengen som fort har gått ned mye i vekt. På underkant av to måneder har han tatt av 14 kg og blitt veldig slank. Igrunn rett og slett for tynn etter min mening. Jeg har jo trodd denne vektnedgangen har vært av "egen innsats" og syntes han har vært flink, det syntes også alle andre. Stadig får han spørsmål om hvordan han har klart det og han svarer at det er jo så enkelt, bare å spise mindre.. Men så er greia at han en dag betror seg til meg og forteller hvordan han faktisk har klart det. Han sier at siden han ikke hadde viljestyrke til å gå ned så jukset han "litt" med flere runder med amfetamin under vektnedgangen. Tatt amfetamin, det har fjernet sulten, så når sulten har kommet igjen så tok han amfetamin igjen. Etter at han har fortalt med dette så kjenner jeg at jeg blir helt kvalm hver gang noen skryter av han og hvor flink han har vært. Hva er hemmeligheten spør de og han juger så det renner. Jeg mener at han overhodet ikke har noen grunn til å være stolt av sin vektnedgang med tanke på måten han har klart det på og blir provosert over hvordan han tar rosen imot! Er det rart av meg å reagere som dette? Anonymkode: 2659f...f86 Bare vent en stunf og så skal du se hvordan det går for det kan gå to veier. Enten finner han ut at dette ikke funker fordi han etter en stund vil føle seg dårlig når han ikke tar amfetaminen. Med mindre han har lange pauser imellom men med et slikt vekttap tror jeg nok han bruker hele tiden. Hvis han ikke slutter kommer han nok til å begynne å bruke hele tiden, det er for de fleste bare enten eller hvis de ikke er slike "fest dopere" eller hva man skal kalle det. Om han fortsetter kommer han ikke til å få flere komplementer for han kommer til å se ranglete ut, miste muskelmasse, bli grå i huden, ikke klare og sove å få ringer rundt øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Del Skrevet 4. februar 2016 13 timer siden, Blomsterert skrev: Har ikke noe mot rusmisbrukere,min kjære bror er det. Men å misbruke sånt for å miste noen kg er så idiotisk at jo,han trenger rn psykisk smell,som de kan få. Så lærer han. Det spiller vitterlig ingen rolle hvilken grunn folk har for å bruke narkotika. Det er jo fullstendig likegyldig. Narkotika er narkotika og like avhengighetsskapende for alle som går den ruten. Alle årsaker er like idiotiske. Hvis du synes denne fyren "fortjener en psykisk smell", så gjelder det samme broren din. Anonymkode: 4e923...fb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 4. februar 2016 #19 Del Skrevet 4. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for noen mennesker som er her på kg Anonymkode: 52536...6d2 Ok. Jeg er så mot misbruk på bakgrunn av dette. Enhver vet vel at det er total idioti å misbruke amfetamin for vektredusering?! Da trenger en rn lærepenge,jeg giddder virkelig ikke å forstå meg ihjel,eller akseotere sånt! Det fins misbrukere der ute som virkelig sliter,og det er også et hån mot dem at andre kan finne på å bruke dette som slankemiddel! Så du får bare mene hva du vil om meg. Toleranse kan gå over til likegyldighet. Jeg er ikke der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. februar 2016 #20 Del Skrevet 4. februar 2016 Har dessverre bekjente som har gått ned i vekt "ved hjelp av" amfetamin. Felles for dem er at vekten kommer rett tilbake når de ikke tar dop. Jeg synes det er mest trist å se på egentlig, og klarer ikke helt å bli provosert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå