Gå til innhold

Vurderer en pomeranian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en alenemor med en gutt på 6 år. Har leenge hatt så lyst på en hund, en liten hund og da aller helst en pomeranian. Gutten min er veldig dyreglad. Jeg lurer egentlig på alt med denne rasen. Passet en slik hund i fjor sommer i noen uker og den var helt fantastisk. Har noen av dere gode råd å komme med?

Passer disse hundene sammen med barn? Jeg har forstått det slik at de ikke krever timesvis av gåturer hver dag for det har jeg ikke tid til, men selvfølgelig turer i litt kortere tidsløp. Har også tid til masse kos og lek. 

Har tenkt veldig lenge på dette her nå og veid for og imot, men kommer hele tiden frem til at jeg virkelig ønsker meg en herlig, liten krabat som dette. 

Anonymkode: ba731...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke anbefalt å ha denne rasen om du har barn under 10 år. 

Anonymkode: 6c465...bd3

• Liker 2
Skrevet

Ok. Kjenner noen få som har små barn med denne rasen og de sier det er helt fantastisk så var derfor jeg lurte :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke anbefalt å ha denne rasen om du har barn under 10 år. 

For en generaliserende påstand. Det er da massevis av familier med små barn som har denne rasen. Personlig kjenner jeg oppdrettere som er veldig fornøyde med hvordan hundene og barna går overens.

Anonymkode: 1728c...ff7

Skrevet

Pomeranian er veldig små, fluffy og søte. Barn i den alderen kan kanskje lett se på dem som levende teddybjørner som de vil bære mye på og klemme mye på. Skal du skaffe deg en hund, så vær nøye med å lære barnet at dette er en hund, ikke en firbeint teddybjørn. 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en generaliserende påstand. Det er da massevis av familier med små barn som har denne rasen. Personlig kjenner jeg oppdrettere som er veldig fornøyde med hvordan hundene og barna går overens.

Anonymkode: 1728c...ff7

Jeg skrev at det anbefales ikke. Hva med å lese det skriver?

Personlig så har jeg den rasen og vet hvor skjøre de er.  Min er vant til barn, men jeg må allikevel passe på som en hauk når hun leker med de, da barn har det med å bli voldsomme og glemmer seg veldig fort. Uansett hvor mange ganger jeg har sagt de aldri må løpe når hun er der så er det fort for å glemme seg. Søskenbarnet mitt falt nesten på hun en gang. Han er 6 år. Hvordan tror du det hadde gått med hunden min om han falt på henne?

Jeg kjenner også oppdrettere personlig som ikke selger den rasen til mennesker med barn under 10-12 år. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestemt meg nå og det blir en pomeranian. Tror det kommer til å gå veldig bra. Gutten min er veldig forsiktig og snill når det kommer til dyr og vi har snakket mye om det med ansvar og hva som er viktig osv :) Gleder meg! 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kjenner noen få som har små barn med denne rasen og de sier det er helt fantastisk så var derfor jeg lurte :)

Hvis du er alenemor, så er det nok best å vente til sønnen er såpass stor at han forstår og kan hjelpe deg ta vare på dyret :) Vent noen år, og hvis han er interessert så kan dere skaffe noe dere begge kan kose dere med. Personlig ville ikke jeg skaffet dyr som alenemor med barn på (bare) 6 år. Ikke pomeranian eller større.

• Liker 1
Skrevet

Har du forresten erfaring med hunder, eid hund selv tidligere? 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Har du forresten erfaring med hunder, eid hund selv tidligere? 

Nei, passet kun en i fjor sommer i noen uker og det er derfor jeg har bestemt meg for denne rasen siden jeg såg hvor godt hunden og barnet mitt kom overens. Blir nok enda bedre når vi får vår egen og blir kjent med den helt fra starten av.

Dette er noe jeg har tenkt på i en evighet så er ikke noe forhastet valg i det hele tatt :) Har også lest mye om rasen og snakket med forskjellige oppdrettere og folk som har denne type hund. Ingen som har sagt at jeg ikke må kjøpe fordi ungen min er for liten. Han blir 7 år i år.

Skrevet

Bare vær forberedt på at det er en enorm hund i liten forpakning. Ikke en sofapute eller bamse. De elsker lange turer selvom de er små ;)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Bare vær forberedt på at det er en enorm hund i liten forpakning. Ikke en sofapute eller bamse. De elsker lange turer selvom de er små ;)

Ja, det er jeg klar over :) Han jeg hadde i fjor var jo helt gal etter å løpe i skogen. Fikk jo helt sjokk over hvor fort og lenge han kunne gå. Superkul og supersporty :D

Skrevet

Av og til så lurer jeg på hvorfor folk gidder å spørre når de helt tydelig allerede har bestemt seg. 

• Liker 4
Skrevet

Eh.. Jeg skrev innlegget i går og bestemte meg først i dag. Beklager så mye at jeg spurte.

Skrevet

Du hadde bestemt deg fra før, men var ute etter bekreftelse på at pomeranian er det rette for deg. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde bestemt deg fra før, men var ute etter bekreftelse på at pomeranian er det rette for deg. 

Greitt det kverulanten. God helg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...